2018-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Detta vittnesmål är känt för polis/utredare?

Ja.
Citera
2018-08-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Fordonet som KM kunde ha haft tillgång till stod antagligen inlåst eller så stog den hemma hos ägaren eller hos dens sommarstuga inte på Dillö. Nyckel hade han inte tillgång till.
Fordonet var av transportbussmodel och täckt med stora reklamskyltar på bägge sidor och bakparti. Inga rails eller takräcke.
Hans såg inte på torget 03.30 utan i utkanten av centrala Mariestad. Ca 15 min gångpromenad i normalt takt och nyktert tillstånd från torget. På väg hem.

Från säker källa? - var han nykter och inte kom ihåg detta samtal vid 1a förhöret?? Var isåfall ringde han? Detta var mycket intressant.
Senast redigerad av Hardbeck 2018-08-16 kl. 20:10.
Citera
2018-08-16, 20:24
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Pilot är väll mannen som ses på bron. Och det är inte KM. KM går till korvkiosk efter avslutat samtal, vilken korvkiosk sägs inte, kan lika gärna vara bantorgsgrillen. Han var stammis där efter utenätterna. Nu finns sedemera inte den kiosken längre. Jag trodde det var gm vi jaga.

Hej.

Har lite funderingar ang dina senaste inlägg, du menar att KM inte är pilot?
KM har alltså gått till mojen och köpt mat för att sedan bege sig hem och i promenaden hem blir han upphunnen av en bekant och dom slår följe.

Varför kan KM inte vara mmpg?
Vem är din egna tanke om vem mmpg är?

//lugnås
Citera
2018-08-16, 21:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Fordonet som KM kunde ha haft tillgång till stod antagligen inlåst eller så stog den hemma hos ägaren eller hos dens sommarstuga inte på Dillö. Nyckel hade han inte tillgång till.
Fordonet var av transportbussmodel och täckt med stora reklamskyltar på bägge sidor och bakparti. Inga rails eller takräcke.
Hans såg inte på torget 03.30 utan i utkanten av centrala Mariestad. Ca 15 min gångpromenad i normalt takt och nyktert tillstånd från torget. På väg hem.

Går du i god för att det var KM? Vet du om han kan vara "mannen med pilotglasögon"? Och hur har du fått tag i denna information? Och när fick du tag i den? Väsentliga frågor.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-16 kl. 22:29.
Citera
2018-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Har lite funderingar ang dina senaste inlägg, du menar att KM inte är pilot?
KM har alltså gått till mojen och köpt mat för att sedan bege sig hem och i promenaden hem blir han upphunnen av en bekant och dom slår följe.

Varför kan KM inte vara mmpg?
Vem är din egna tanke om vem mmpg är?

//lugnås

Har svårt att se honom på bron ja.
Och att han skulle ha gjort närmande på HA finner jag också väldigt konstigt, att inte detta har kommit fram tidigare, då flera av deras gemensamma vänner befanns sig på stadt samtidigt.
Enl det sk brovittnet skulle mannen vara klädd i ljusa kläder. Av källa skall KM ha haft på sig jeans och en mörk jacka och någon form av tenniströja (piké). Om han bar glasögon så skall dessa ha varit av rundmodell. Men han kan även följ HA en bit. Vem vet.
Jag har tyvärr ingen aning om mmpg.
Citera
2018-08-16, 22:07
Medlem
Ugglan.s avatar
I väntan på svar från PW70 kan KM - om han är "mannen med pilotglasögon" - trots allt ha hunnit vara inblandad i Helenas försvinnande. Det räcker ju med att han lämnar centrum runt 03:10 till 03:15 för att hinna så långt upp som till Snickaregatan. Sträckan är exakt 1,3 kilometer från Stadt upp till just Snickaregatan där den skär Stockholmsvägen.
Citera
2018-08-16, 22:17
Medlem
Citat:
Och att han skulle ha gjort närmande på HA finner jag också väldigt konstigt, att inte detta har kommit fram tidigare, då flera av deras gemensamma vänner befanns sig på stadt samtidigt.
Enl det sk brovittnet skulle mannen vara klädd i ljusa kläder. Av källa skall KM ha haft på sig jeans och en mörk jacka och någon form av tenniströja (piké). Om han bar glasögon så skall dessa ha varit av rundmodell. Men han kan även följ HA en bit. Vem vet.

Luddigt med ”kan även följt HA”. I mina ögon stärker det km som MMPG om han är bekräftad på stockholmsvägen 03.30 denna ödesdigra natt.
Citera
2018-08-16, 22:19
Medlem
lugnåss avatar
Citat:

Hej.

Tack för svar. Ang närmanden har det ju iofs inte kommit fram vem det var oavsett person.
Klädseln ja den var ny, första ggn jag ser/läser det, ingen kommentar ang detta innan vad jag kan minnas.
Glasögonen ? Är du säker på det ?

Kom på, är det den gemensamma bekanta som informerat om KM’s klädsel vi promenaden hem eller var han klädd så på/under festen/stadt, kan ju hunnit byta om, eller hur?

//lugnås
Citera
2018-08-16, 22:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Luddigt med ”kan även följt HA”. I mina ögon stärker det km som MMPG om han är bekräftad på stockholmsvägen 03.30 denna ödesdigra natt.

Om vi bara spekulerar att KM skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon" kan han ha hunnit följa Helena över bron, vara inblandad i det som händer, få fram en bil som är den som killarna på Hällristningsvägen ser runt kanske 02:45, få undan Helena ytterst hjälpligt, hinna ställa bilen någonstans och börja gå hemåt från torget räknat vid kanske 03:10. Tajt, visst, men inte omöjligt. Väl hemma runt 03:30 skulle han ha kunnat få tag i en bil som blir den som Carin ser på cykelvägen vid 03:30. Det finns varianter som faktiskt funkar, trots allt.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-16 kl. 22:28.
Citera
2018-08-16, 22:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jag repeterar: Går du i god för att det var KM som sågs på Stockholmsvägen? Och hur har du fått tag i denna information? Från vem har du fått den? När fick du tag i den? Detta är faktiskt mycket väsentliga frågor, främst i syfte att kunna bedöma trovärdigheten.
Citera
2018-08-16, 22:31
Medlem
Citat:

Om du nu skulle ha rätt i dina tankar, vet du då också (eller tror) att KM inte varit på polisförhör sommaren 2017? Sedan tror jag inte du svarade på vilket samtal du menade att KM haft innan korvkiosken.
Citera
2018-08-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om vi bara spekulerar att KM skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon" kan han ha hunnit följa Helena över bron, vara inblandad i det som händer, få fram en bil som är den som killarna på Hällristningsvägen ser runt kanske 02:45, få undan Helena ytterst hjälpligt, hinna ställa bilen någonstans och börja gå hemåt från torget räknat vid kanske 03:10. Tajt, visst, men inte omöjligt. Väl hemma runt 03:30 skulle han ha kunnat få tag i en bil som blir den som Carin ser på cykelvägen vid 03:30. Det finns varianter som faktiskt funkar, trots allt.

Väldigt snålt om tid förstås, ser de bilen ca 02.30 är det kanske mer rimligt. Men den där bilen gäckar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in