2018-08-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
H*n uttalade sig senare (24 maj) i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/vannen-om-lena-hon-stallde-verkligen-upp/

Där ser man, LW vigde även den vännen
Citera
2018-08-16, 21:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Mag*bok vid LWs cach 13 May 18.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a076c35e-2baa-4670-8d03-282960109981_l.jpg

Kindla: Klosstjärn
A cache by GeoTourSwe/Softpocahontas

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Fast det verkar som relationerna mellan JG och LW normaliserats något då JG skriver om att han har mailat bilder till LW bara nån vecka innan försvinnandet: https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3675e97-ab36-4a2f-8b98-322fa65792b8

Slump att just LW's cache vid Klosstjärn idag har dykt upp i två olika sammanhang?
Citera
2018-08-16, 21:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Där ser man, LW vigde även den vännen

Hon erbjöd sig visst att viga dem när ordinarie pastor blev sjuk (hon höll själva vigselsamtalet). Men jag tror att den ordinarie pastorn ändå hann tillfriskna innan vigseln gick av stapeln, om jag tolkade texten rätt.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-16 kl. 21:51.
Citera
2018-08-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har svårt att se tidsmässigt när saker och ting händer här. Hur hänger kronologin ihop? När åkte de, när förhördes SD på dagen, vid vilken tidpunkt förstod man att det inte var ett frivilligt försvinnande och när spärrades det av?

Men i detta läge som du säger, när man flaggar för ofrivilligt försvinnande då skulle man som vän höja på ögonbrynen åtminstone.

Men hade de redan åkt då eller?

Jag utgick från Dagens "Detta har hänt". Jag menar att man från första början ansåg att något inte stämde och då blir det extra konstigt att två vänner går ut med info om att detta inte ska pratas om. Vem har meddelat vänner yppandeförbud?
Citera
2018-08-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Här är inlägget där JG påstås ha bett bekanta till LW att hålla tyst om vad de vet.
Vad var det de uppmanades hålla tyst Om?
Citera
2018-08-16, 21:51
Medlem
Citat:
LWs vän EF som på sin Facebook skriver att han vetat om försvinnandet men inget fick säga verkar inte finnas i Geolistan på Facebook. Vet inte om jagade skatter. Om inte så är det två kretsar som fått yppandeförbud. Låter ju hur mysko som helst. En försvunnen trebarnsmamma och ingen fick prata om det? Har ni någonsin hört talas om något sådant?

Jag finner det inte märkligt alls. Det är ett sätt att behålla opåverkade vittnen. Är dom påverkade av andras uppgifter försämras trovärdigheten. Värdelöst i en rättegång.
Citera
2018-08-16, 21:53
Medlem
Citat:
Hon erbjöd sig visst att viga dem när ordinarie pastor blev sjuk (hon höll själva vigselsamtalet). Men jag tror att den ordinarie pastorn ändå hann tillfriskna innan vigseln gick av stapeln, om jag tolkade texten rätt.

Denne vän tycks ha byggt sig ett hus. Var bodde han innan?
Citera
2018-08-16, 21:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag finner det inte märkligt alls. Det är ett sätt att behålla opåverkade vittnen. Är dom påverkade av andras uppgifter försämras trovärdigheten. Värdelöst i en rättegång.

Men i det läget visste man ju inte ens att hon var död
Citera
2018-08-16, 21:58
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Slump att just LW's cache vid Klosstjärn idag har dykt upp i två olika sammanhang?
Nej, jag såg JGs inlägg när jag gick in för att läsa det andra..
Citera
2018-08-16, 21:58
Medlem
Citat:

Ditt resonemang håller inte för den 18 maj går vännen ut offentligt och pratar om det. I sådana fall skulle han väl huggit av sig händerna?

"Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu. Fragment av anledningarna vet jag om, men inget av vikt"
Citera
2018-08-16, 22:01
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Vid ett försvinnande är väl det viktiga att hitta personen så fort som möjligt och ju fler som vet om försvinnandet desto fler ögon hålls extra öppna..
Citera
2018-08-16, 22:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag utgick från Dagens "Detta har hänt". Jag menar att man från första början ansåg att något inte stämde och då blir det extra konstigt att två vänner går ut med info om att detta inte ska pratas om. Vem har meddelat vänner yppandeförbud?
Viktigt att reda ut om någon kan ha försökt tysta ned någonting. Men det behöver kanske inte ha varit något skumt med det här. Det kan ju också ha varit en uppmaning om att inte pladdra och bidra till den ryktesspridning som verkar ha startat ganska tidigt. Equmeniaförsamlingen gick ju också ut och manade till besinning:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-08-16 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in