2018-08-16, 19:15
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Man får ha viss förståelse för uttalandet om djur. Polisen behandlar människor annorlunda beroende på hudfärg. Finns många som har fått erfara detta. De kontrollerar människor baserat på utseende. Till slut tröttnar folk på polisens beteende.

Bränna upp bilar är ingen lösning men det kan göra att polisens arbetsmetoder kommer upp till debatt. Det handlar om negativ särbehandling på grund av hudfärg, övervåld från polisens sida. Minns polisen som yttrade "Nu är ni komma till fel kommun, blattajävlar!".

Vi måste våga diskutera kulturen inom polisen. De håller varandra om ryggen och jag tror många röstar SD.

https://youtu.be/rxmnCXjM5iU

Jag tror inte du anar hur hårt belastad polisen i Sverige är. Att de behandlar människor olika är bara nått du plockat och gör till en förmildrande förklaring. Och återigen, det är så sjukt att ni från vänstern får allt att låta som det är befogade beteenden genom alla dessa teorier om förtryck och sociekonomiska förhållanden. Det finns inget, absolut inget som berättigar dessa beteenden som sker i Sverige nu med gängskjutningar, bilbränder, mord, gruppvåldtäkter och vandalisering.

Trots det så måste ni hitta förklaringar som i stort sett berättigar dessa beteenden, det är det som är så sjukt. Inse att människor har ett eget ansvar nån gång!
Citera
2018-08-16, 19:19
Medlem
"nu är ni komma till fel kommun"

Kan inte va nåt annat än en svartskalle själv om man formulerar sig så.
Citera
2018-08-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Låter som djur för mig.

Helt klart, aggressiva djur avlivas om de så är hund, gris eller ko
Citera
2018-08-16, 19:22
Medlem
Alla förväntar sig att araber kan göra sådana här saker. Om 6 svenskar i 20 årsåldern gjort samma sak hade de blivit en sk "liten sinnesunderskökning.". Enda anledningen till att araber slipper IQ tester är för att ingen vill veta resultatet.
Citera
2018-08-16, 19:24
Medlem
aina08s avatar
20 åringen häktad och den andra släppt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnBMQE/20-aring-begars-haktad-for-bilbranderna

Han kvarstår i utredningen, men bevisningen är inte så stark att den uppgår till sannolika skäl utan det är den svagare misstankegraden där.
Man har alltså inget som binder den yngre, så han kommer med andra ord att gå helt fri till slut.
Citera
2018-08-16, 19:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det kan väl inte vara så svårt att lägga ihop två och två...
Här kommer två senarion varav det andra är det jag mest tror på.

Polisen konfiskerar 100 kg kokain som skall till gbg, trollhättan och lysekil.

1. Ledarna i syndikatet blir skitsura och säger åt sina hantlangare i botten att de skall
bränna bilar som hämd.

Hantlangarna vågar inte säga nej utan går på order ut och bränner bilar i en samordnad aktion.

Sedan tycker säkert skitungarna att det är tufft när det brinner och säkerligen tycker de att det är cool att jobba för bossarna.

Att tro att dessa ungar och män inte ingår i ett större sammanhang är idiotiskt och typiskt polis och vänsterpolitiker att blunda helt för detta. Ledarna eller bossarna regerar och fotfolket får order som de utför. Ibland bränner man bilar för att kunna dra bort polisen från transportvägarna som knarket och vapnen kommer in på och ibland bränner man bilar för att hämnas.

2. Jag tror dock att det under aktionen kom ett parti kokain till in till gbg, trollhättan och lysekil och det var kanske till och med större för att täcka förlusten för de 100 kg som konfiskerades. polisen tittar på brinnande bilar medans kokainet rinner in via E6:an...

Eftersom det var en så stor brandaktion så var det nog ett stort parti som kom in under veckans bränder. Västra götaland kommer att bada i kokain. Troligen kommer de att försöka vända detta ut i leden av langare snabbt för att betala för de 100 kg som stoppades.
Exakt den tanken hade jag också efter att jag förstod att detta var relaterat till droger vilket man kunde förstå redan på måndagskvällen här på flashback även om det fanns gott om andra teorier.

Frågan är väl om man har möjlighet att kolla vilka båtar som kom in den kvällen eller om rent av nattbåten från Fredrikshamn hade något med sig...
Citera
2018-08-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sådan tilltag som skrämma någon enskild person är väldigt enkelt och dessutom sett som kul så att det var aldrig något problem och troligen inte nu heller om man väljer ut rätt person.

Vi hade och det är nu för längesedan ett medborgargarde på uppsegling och vilka djävla nihilister det var som slöt upp och eldade på, dom skulle ut till ett torp och skrämma skiten ur folket där och tända eld.
Jag tackade nej rakt av, problemet med stölder och langning satt så nära som typ grannen och att folk visst visste men vad fan det ju kul att skrämma en hembrännande busk-lalle och hans polare, miserabla figurer i pensionsåldern.

Så är folk, att det ska vara enkelt och kul.
Polisen kom av en händelse eller inte och raidade ett "fint" hus som visade sig vara fullt med stöldgods.

Luften gick ur gardet där och då och tur var det.

Jag säger det att vanligt folk ung som gammal dom fixar ingenting rätt när det gäller att få gå på grönbete.

Det måste till en stark och kunnig ledning.

Håller med om allt utom det sista.
Det räcker att en av snubbarna i detta fallet är pådrivande, han behöver inte vara mer kunnig än att han gjort det förut, han behöver inte vara stark heller, det finns många som tar sig an en "ledarroll" och gör så att många följer, ledarna behöver inte vara någon speciell, det räcker att de har lite ADHD eller Asperger men på samma gång är utvecklingsstörd. Grupptryck är inget nytt fenomen heller.
Organisering betyder inte att det måste sitta en professor (referens till La casa de papel, serien), folk i grupp brukar kunna bli organiserade och "militära" om de vill. I detta fallet är det väldigt enkelt som sagt.
Citera
2018-08-16, 19:33
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det räcker att en av snubbarna i detta fallet är pådrivande, han behöver inte vara mer kunnig än att han gjort det förut, han behöver inte vara stark heller, det finns många som tar sig an en "ledarroll" och gör så att många följer, ledarna behöver inte vara någon speciell, det räcker att de har lite ADHD eller Asperger men på samma gång är utvecklingsstörd. Grupptryck är inget nytt fenomen heller.
Organisering betyder inte att det måste sitta en professor (referens till La casa de papel, serien), folk i grupp brukar kunna bli organiserade och "militära" om de vill. I detta fallet är det väldigt enkelt som sagt.
Kan man våldta i grupp så kan man nog bränna bilar tillsammans också...
Citera
2018-08-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Aspergers gör ju snarare folk väldigt laglydiga sä de hatar att ändra rutiner, haha.
Citera
2018-08-16, 19:36
Medlem
murder_us avatar
Visst, de påstår att de behandlas som djur och därför beter sig som djur.

Dessa grabbar ska ha JÄVLIGT klart för sig vad som händer med djur som anfaller...
Citera
2018-08-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Exakt den tanken hade jag också efter att jag förstod att detta var relaterat till droger vilket man kunde förstå redan på måndagskvällen här på flashback även om det fanns gott om andra teorier.

Frågan är väl om man har möjlighet att kolla vilka båtar som kom in den kvällen eller om rent av nattbåten från Fredrikshamn hade något med sig...
Ok så de orkar inte dela upp en större sändning narkotika och bestämmer sig för att samordna en enorm avledningsmanöver? Inte trovärdigt.

Nej det är babbeluringar som gjort detta av ren tristess nyheten sprider sig och yalla bror vi ska också göra kaos och förstöra för alla svenne.

Jag skiter faktiskt i vilket, folk som är så dumma att de parkerat sina bilar i riskzonen får skylla sig själva välkommen till Sverige.
Senast redigerad av RemyLaCroix 2018-08-16 kl. 19:39.
Citera
2018-08-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Måste bli nåt slags solidariskt krav för annars är det omöjligt utröna vem som förstörde vilken bil. Snacka om ekonomisk smäll, personlig konkurs samt skuldsanering väntar. Bilägarna själva antar jag får full kompensation från försäkringen.

Vad pratar du om? Inte de med fullförsäkring får något, de måste ju sköta det privat med egen indrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in