Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Kan säga att jag växt upp som dig, brottets bana började i tidig ålder, ser väl mig själv som en av de där som blir svikna om och om igen, sanningen är att vi inte är så smarta, för då hade vi aldrig fortsatt umgås med de där idioterna som käkar piller och tror sig kunna råna en bank.
Trots det så var det inte svårt att organisera uppemot 70 pers för att skrämma en specifik person på en skola ett par mil bort. Helt utan sociala medier dessutom.
Edit: Lägg till sociala medier och vi hade kunnat samla ihop det tredubbla, minst.
Sådan tilltag som skrämma någon enskild person är väldigt enkelt och dessutom sett som kul så att det var aldrig något problem och troligen inte nu heller om man väljer ut rätt person.
Vi hade och det är nu för längesedan ett medborgargarde på uppsegling och vilka djävla nihilister det var som slöt upp och eldade på, dom skulle ut till ett torp och skrämma skiten ur folket där och tända eld.
Jag tackade nej rakt av, problemet med stölder och langning satt så nära som typ grannen och att folk visst visste men vad fan det ju kul att skrämma en hembrännande busk-lalle och hans polare, miserabla figurer i pensionsåldern.
Så är folk, att det ska vara enkelt och kul.
Polisen kom av en händelse eller inte och raidade ett "fint" hus som visade sig vara fullt med stöldgods.
Luften gick ur gardet där och då och tur var det.
Jag säger det att vanligt folk ung som gammal dom fixar ingenting rätt när det gäller att få gå på grönbete.
Det måste till en stark och kunnig ledning.