Citat:
Tack för trevlig info om våra bästa vänner!
Betvivlar inte Fidos kapacitet (om den nu öht hade varit i bruk i sökningen), men ställer mig tveksam till om jycken hade kunnat vara framgångsrik just i detta spårsökjobb.
Den hypotetiska flyktväg som sign MV droppade i tråden, utgjordes väl till stor del av en gång-/cykelbana? En sträcka där hundratals människor och många voffsingar rört sig fram och tillbaka under de fem dygn det tog innan en privatperson med hund fann LE:s kropp vid motorvägsplanket.
Det blir OffT att försöka reda ut sannolikheten för en hypotetisk hunds förmåga att söka spår efter en ännu mer hypotetisk flyktväg.
Men att många i tråden springer i en viss postares ledband, det märks. För att konstatera det krävs inget väderkorn, det är okulärt observerbart.
Betvivlar inte Fidos kapacitet (om den nu öht hade varit i bruk i sökningen), men ställer mig tveksam till om jycken hade kunnat vara framgångsrik just i detta spårsökjobb.
Den hypotetiska flyktväg som sign MV droppade i tråden, utgjordes väl till stor del av en gång-/cykelbana? En sträcka där hundratals människor och många voffsingar rört sig fram och tillbaka under de fem dygn det tog innan en privatperson med hund fann LE:s kropp vid motorvägsplanket.
Det blir OffT att försöka reda ut sannolikheten för en hypotetisk hunds förmåga att söka spår efter en ännu mer hypotetisk flyktväg.
Men att många i tråden springer i en viss postares ledband, det märks. För att konstatera det krävs inget väderkorn, det är okulärt observerbart.
Jag springer inte i någons "ledband".
Vi har alla ett val att göra hur vi ställer oss till olika postares uppgifter i tråden.
Tydligt märks det hur de som har bekanta på ena eller andra sidan av brottet ställer sig på respektives sida i tron på SDs vara eller icke vara.
Några känner fler inblandade och deras agenda går oftast att "förstå".
Med Moralensväktare blir det lite annorlunda.
Det är inte lika tydligt vad personens agenda är. Man får gissa. Och man får välja vad man tror.
Som det är i nuläget väljer jag att tro på personens uppgifter. Det är i ingens ledband jag följer.
Det är väl absolut inte OT att värdera om ett inlägg om den flyktväg en mördare tagit kan vara relevant eller inte.
Hur värderar man trovärdigheten i detta fall?
- Hur är det möjligt att veta flyktvägen? Är det möjligt?
- Hur kan användaren besitta information?
- Hur trovärdig verkar användaren iö vara?
Om man tittar på kartan är flyktvägen troligen smart. Min tanke är att SD förmodligen är en relativt organiserad person och har kapacitet att tänka relativt konstruktivt.
Kan tänka mig att mordet inte var särskilt planerat, utan mer impulsstyrt. Även en mer "kallhamrad" person kan säkert bli stressad av att plötsligt ha en död kropp, kanske viktiga bevis att göra sig av med och att kanske behöva vara hemma inom en viss tid utan att visa sig i området (möjligen tilltufsad) efter hemska skrik under en längre period.
Flyktvägen blir då logisk längs vägremsan upp mot gångbron.
[...]
"Utan att gå in på avgörande detaljer så jobbar nu polisen på att GM rört sig från brottsplatsen ner mot motorvägen för att ta sig öster ut och avika upp i slänten bakom gång och cykelbron sen vidare in i det vi kallar för vivalla skogen."[...]
https://www.flashback.org/sp64903715
https://www.google.com/maps/@59.2895284,15.187145,160m/data=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@59.2906417,15.1873329,439m/data=!3m1!1e3
Återigen tänker jag liksom väldigt tidigt i tråden, att gm måste känns till området väl. Ingen människa som inte varit i området mycket kan tänka ut med lätthet att det finns ett avslut på staketet som utgör en perfekt gömplats.
Om sedan gm verkligen har flytt längs vägen upp i skogen är det ytterligare en stark indikation på en person som vet att det går att ta sig ut den vägen. Men också att den personen inte vill bli igenkänd/sedd. Bor i området. Att släppa ett fynd i skogen talar om att personen förmodligen inte har en bil med sig. Och också kanske att den personen har bråttom hem?
Därför tror jag inte på gm som inte bor i området.