2018-08-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Vad i helvete! Expressen visste om vilka som var ansvariga för bilbränder en timme i förväg!!!!

Och sedan har de försökt och försöker fortfarande utså tvivel om vilka som är de skyldiga!!!! Det kan ju vara försäkringsbedrägeri, socialt utsatta områden, högerextremister och annat jada jada.

Hade de gått ut med nyheten direkt hade de kanske kunnat hjälpa polisen. Istället väntar dom med att släppa nyheten i flera dagar!

http://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/

Sannolikt kontaktade de polisen, annars är det en rejäl allvarlig skandal.
Citera
2018-08-16, 12:04
Medlem
Jaha. Det är alltså så att Polisen straffades för att ynglingarna inte ens får knarka i fred. Stackarna. Sedan var det en ren bonus att någon anhörig till brännarna råkade få sin miljonbil uppbränd också. Jag antar att den personen är nolltaxerad eller har något etableringsstöd. Forskaren som citerades tidigare i tråden har rätt. Myndigheterna måste ju börja samköra olika register så svarta pengar blir mindre lukrativt. Det är klart att 100 000 i månaden skattefritt lockar en person med usla betyg, mer än ett vanligt kneg gör om de äldre personerna i området indoktrinerar dem med att det är rätt väg att gå.

Det här är som en form av lyxhoror som säljer sin själ för att få leva i det som ses som lyx i dessa områden och som gör att de får tjejer och "brushor".
Citera
2018-08-16, 12:08
Medlem
letspanics avatar
SÄPO borde kopplas in i det här fallet. Tydligt att man är ute efter att med våld förändra samhället.
Citera
2018-08-16, 12:08
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha, mordbrännarblattarna skickade en video innan dådet, i god terroristanda. De presenterade hot och krav. Sedan genomförde de en massiv och koordinerad aktion där de brände 80 oskyldiga svenskars bilar. Det är inte ett pojkstreck, det är inte skadegörelse. Det är inte ens enbart mordbrand, det är terrorism; ett dåd med en politisk agenda där avsikten att skrämma upp allmänheten och underminera tilltron till samhället. Nu är det väsentligt att dessa GM oerhört snabbt ställs inför rätta och att de får mycket hårda straff, såsom deras terrormotiv kräver. Expressen borde dessutom lämnat denna information genast, men dylikt är såklart att vänta av en sådan smutsblaska.
Citera
2018-08-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Vad i helvete! Expressen visste om vilka som var ansvariga för bilbränder en timme i förväg!!!!

Och sedan har de försökt och försöker fortfarande utså tvivel om vilka som är de skyldiga!!!! Det kan ju vara försäkringsbedrägeri, socialt utsatta områden, högerextremister och annat jada jada.

Hade de gått ut med nyheten direkt hade de kanske kunnat hjälpa polisen. Istället väntar dom med att släppa nyheten i flera dagar!

http://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/

Varför är du förvånad? Dessa sverigehatande hjärntvättande PK-råttor alltid gjorde så. Jag hoppas att en dag blir det "lustration" för dessa och de inte ens får jobb som toalettstädare...Eller OK, toalettstädare på ett flyktingboende kan de få vara !
Citera
2018-08-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
SÄPO borde kopplas in i det här fallet. Tydligt att man är ute efter att med våld förändra samhället.

Ja, jag hoppas att polisen, fra, säpo... etc, etc ges ordentligt med resurser. Önskar att det inträffade klassas som terrorism eller lika allvarlig form av sabotage, denna gång gick de klart över gränsen och det måste straffa sig.

Den mjukare sidan måste så klart till också, det fattar jag, social myndigheter etc men först måste straff utdelas samt ordning och reda skapas, en sak i taget, korrekt prioritering
Senast redigerad av mastodon111 2018-08-16 kl. 12:16.
Citera
2018-08-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jaha, mordbrännarblattarna skickade en video innan dådet, i god terroristanda. De presenterade hot och krav. Sedan genomförde de en massiv och koordinerad aktion där de brände 80 oskyldiga svenskars bilar. Det är inte ett pojkstreck, det är inte skadegörelse. Det är inte ens enbart mordbrand, det är terrorism; ett dåd med en politisk agenda där avsikten att skrämma upp allmänheten och underminera tilltron till samhället. Nu är det väsentligt att dessa GM oerhört snabbt ställs inför rätta och att de får mycket hårda straff, såsom deras terrormotiv kräver. Expressen borde dessutom lämnat denna information genast, men dylikt är såklart att vänta av en sådan smutsblaska.

Det är egentligen underligt att detta inte får ännu större uppmärksamhet än vad det fått, 80-100 brända bilar i en samordnad attack mot samhället, det hela är nästan svårt att greppa?

Ja, en terroristaktion, sabotage, kalla det vad du vill men det viktigaste nu är att rättsväsendet gör samma bedömning.
Citera
2018-08-16, 12:16
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ja, jag hoppas att polisen, fra, säpo... etc, etc ges ordentligt med resurser. Önskar att det inträffade klassas som terrorism eller lika allvarliga form av sabotage, denna gång gick de klart över gränsen och det måste straffa sig.

Den mjukare sidan måste så klart till också, det fattar jag, social myndigheter etc men först måste straff utdelas samt ordning och reda skapas, en sak i taget, korrekt prioritering

Det ska så klart alltid finnas mjuka insatser, men dessa ska inte polis och rättsväsende stå för. När man gjort bort sig ska straff vänta.
Citera
2018-08-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag är glad att detta händer för detta är fallet för HATET (SD). Det brann aldrig bilar när S styrde i majoritet. men medan hatet har blivit större har bränderna blivit fler. Hat föder hat.

Folket i dessa områden känner sig hatade av svenskar och genom kärlek och gemenskap kommer dessa bilbränder försvinna. Rösta för kärlek och solidaritet på S.

Detta är ett desperat rop på hjälp och att få bli sedd som människor.

Jag är också glad, för det ger SD fler röster. Det brann visst bilar då, iaf enligt S själva. Men jag tror att S ljuger. Det är så att det var lugnare före ni mongolida bergsgorillor dök upp. Men med tiden har Sverige tappat greppet. Innan den här skiten kom fanns inget behov för SD:s politik, den var irrelevant. Idag 100% relevant.

Det folket i dessa områden måste förstå är att man förtjänar kärlek och inbjudan till gemenskap. Det finns inget att älska i dessa horungar, jag har inget gemensamt med en turk som uttrycker frustration genom att elda upp andras bilar... därför kan jag aldrig ge kärlek till turken eller heller se något värde i att ha gemenskap med denne. Vi hanterar frustration monumentalt olika.

Dettar är inget rop om hjälp, det är ett försök till maktdemonstration för att man inte får som man vill. Kameror sätts upp vid behov, aldrig annars. Varför ska man sätta upp en kamera på torget i ett överklassområde? Det är inga svenska ungdomar som roar sig med att bränna upp hela parkeringar, däremot tycker dessa djur att det är kul... så då är det rimligt att det dokumenteras också.
Senast redigerad av qazwsxedc 2018-08-16 kl. 12:21.
Citera
2018-08-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det ska så klart alltid finnas mjuka insatser, men dessa ska inte polis och rättsväsende stå för. När man gjort bort sig ska straff vänta.

Jag håller med till 100%, skrev nog luddigt.
Citera
2018-08-16, 12:19
Medlem
Efter att ha sett videon hos Expressen bör åklagaren kunna yrka på terroristbrott

2 § För terroristbrott döms den som begår en gärning som anges i 3 §, om gärningen allvarligt kan skada en stat eller en mellanstatlig organisation och avsikten med gärningen är att
1. injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller en befolkningsgrupp,
2. otillbörligen tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller att avstå från att vidta en åtgärd, eller
3. allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer i en stat eller i en mellanstatlig organisation.
Citera
2018-08-16, 12:29
Medlem
Från Expopressen:

"– Han har rest ner med tre andra personer. De är också stoppade av turkisk polis. Varför de tre andra stoppades har inte vi en aning om. Vi har inte visat något intresse för dem, säger Christian Nylén, biträdande lokalpolisområdeschef i Göteborg syd."

https://www.expressen.se/gt/polisen-tre-man-till-stoppades-i-turkiet/

Undrar vilka dessa fötmågor är och varför Turkarna plockade in dem? För en lägesrapport..? 🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in