2018-08-15, 21:55
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är så enkelt att polisen inte får hålla avspärrningen så länge det inte finns utredningsmässiga skäl för det.

Så dina sjuka fantasier om att Kling å Klang låter avspärrningen vara kvar pga att de sitter handfallna med ett stort frågetecken "vi vet inte vem som ska ha husnycklar när någon blivit mördad, någon hjälp oss!", kan du begrava.

Precis så. Polisen sitter knappast och väntar på att ett dödsbo ska ramla ner i deras knä...
För att hållla en avspärrning krävs såklart ett beslut fattat av utredningstekniska skäl.
Citera
2018-08-15, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack! Ja, jag skulle vara tacksam om Moralens Väktare kunde bringa lite ljus över denna fråga, alltså hur kom det sig att man aldrig spärrade av HDs hus? Hon har ju närhet både som anhörig till SD, som MGM med eget kanske starkast motiv och ett hus mittemot LWs som bara det känns lite suspekt med tanke på desinformationen om brodern som Hoppsann också minns. Jag vill mena att HD är den som väcker mest frågor i det här fallet. SD beter sig väl ganska konsekvent på något sätt vad man nu än vill tro om honom. Både SD och t ex MH har ju lämnat digitala spår efter sig som gör att man höjer på ögonbrynen och börjar fundera åt ett håll medan HDs ageranden inte riktigt går ihop. Jag tänker på en radikal amerikansk politiker som brukar twittra om Trump och som aldrig lyckas bli klok på om han gillar karln eller avskyr honom och därför börjat tagga sina tweets som badtrump/goodtrump, det är lite för mycket blandat i påsen för att han ska kunna ta ställning. Litegrann så känner jag inför det vi har i påsen kring HD.

A. HD har gått vidare och skiter i SD och LW får man då anta: 1. Hon har flyttat ut förra året. 2. Hon har begärt skilsmässa. 3. Det ryktas om ny pojkvän. 4. Hon verkar bekväm med att bo i hus snett mittemot LWs hus med utsikt över dennas uteplats.

B. HD försöker ihop med SD igen och är lojal mot honom: 1. Obekräftade uppgifter från postare i tråden. 2. Massa bilder och loggar av dem två som båda beskriver hur de myser med släkt och vänner semestern igenom och åker som en hel familj på event. Utflykter och bilfärder rimmar dåligt ihop med par som skiljer sig med otrohet som anledning, min tolkning. 3. USA-resan som skedde efter utflytt, efter skilsmässoansökan, efter mord, efter mordanklagelser mot SD.

C. HD hyser agg mot LW eller är iaf inte bekväm med hennes närvaro: 1. Obekräftade uppgifter från postare i tråden om att hon gett SD kontaktförbud med LW. 2. Skilsmässoansökan och utflytt ska ses i ljuset av påkommen otrohet mellan SD och LW? 3. Hon väljer att flytta in mittemot LW, för att ha under uppsikt? Spekulation. 4. Hon verkar iaf inte nämnvärt sörja eller. vara skakad av LWs brutala död, de var hursomhelst ändå gamla bekanta och grannar.

Nu kanske det inte finns någon motsägelse mellan dessa bilder alls men för mig blir det iaf rörigt och jag skulle gärna vilja förstå HDs möjliga plats i detta drama. Som bedragen fru som gått vidare, som obrottsligt lojal mot SD och hoppfull om förnyat äktenskap och lojalare SD efter LWs bortgång, som tämligen nöjd med LWs bortgång och med motiv att det blev så.

Vet inte hur mycket HD kan se till LWs lägenhet i verkligheten, men om man kollar den här kartan från Google Maps (2018) så skulle det kunna vara en del växtlighet som skymmer sikten.

Däremot verkar det ju lätt att ta sig över gården?

https://www.google.com/maps/@59.2891718,15.1846424,80a,35y,338.17h,45.04t/data=!3m1!1e3

https://kartor.eniro.se/?c=59.289312,15.184629&z=17&d={%22m%22:[[59.292156,15.188255,%22ex%20p%C3%A5%20en%20%C3%A5t erv%C3%A4ndsgr%C3%A4nd%22,1],[59.28888,15.186453,%22FP%22,0],[59.289488,15.184575,%22LWs%20bostad%22,0],[59.290217,15.184232,%22HD%22,1],[59.292353,15.181732,%22SD%22,0],[59.293038,15.181442,%22UW%22,0]]}&q=%22f%C3%A4rdesmansgatan%2045%20%C3%B6rebro%22; geo

Nu är jag ju inte så övertygad om att HD har något som helst med mordet att göra alls, trots att hon har motiv till att känna aggression mot LW.

Man kan dock fundera över varför HDs lägenhet inte varit avspärrad (om det stämmer att den varit det). Inte osannolikt att SD har haft nycklar dit, med tanke på gemensam vårdnad. Detta kan ha varit av betydelse om SD vetat om att HD arbetat t ex eftersom han har haft hand om barnen. Barnen har visserligen säkert sovit denna tidpunkt på dygnet eftersom det var vardag med skoldag följande dag, men han kanske inte ville hem och"stöka" runt med risk att väcka dom. Känns ändå långsökt (och riskabelt) att han skulle ta sig dit.

Nu verkar dock flyktvägen enligt MV vara åt annat håll. Kanske har hund kunnat följa spåren åt det hållet?

Lite rörigt inlägg från mig ser jag, tankarna for iväg...
Citera
2018-08-15, 22:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte hur mycket HD kan se till LWs lägenhet i verkligheten, men om man kollar den här kartan från Google Maps (2018) så skulle det kunna vara en del växtlighet som skymmer sikten.

Däremot verkar det ju lätt att ta sig över gården?

https://www.google.com/maps/@59.2891718,15.1846424,80a,35y,338.17h,45.04t/data=!3m1!1e3

https://kartor.eniro.se/?c=59.289312,15.184629&z=17&d={%22m%22:[[59.292156,15.188255,%22ex%20p%C3%A5%20en%20%C3%A5t erv%C3%A4ndsgr%C3%A4nd%22,1],[59.28888,15.186453,%22FP%22,0],[59.289488,15.184575,%22LWs%20bostad%22,0],[59.290217,15.184232,%22HD%22,1],[59.292353,15.181732,%22SD%22,0],[59.293038,15.181442,%22UW%22,0]]}&q=%22f%C3%A4rdesmansgatan%2045%20%C3%B6rebro%22; geo

Nu är jag ju inte så övertygad om att HD har något som helst med mordet att göra alls, trots att hon har motiv till att känna aggression mot LW.

Man kan dock fundera över varför HDs lägenhet inte varit avspärrad (om det stämmer att den varit det). Inte osannolikt att SD har haft nycklar dit, med tanke på gemensam vårdnad. Detta kan ha varit av betydelse om SD vetat om att HD arbetat t ex eftersom han har haft hand om barnen. Barnen har visserligen säkert sovit denna tidpunkt på dygnet eftersom det var vardag med skoldag följande dag, men han kanske inte ville hem och"stöka" runt med risk att väcka dom. Känns ändå långsökt (och riskabelt) att han skulle ta sig dit.

Nu verkar dock flyktvägen enligt MV vara åt annat håll. Kanske har hund kunnat följa spåren åt det hållet?

Lite rörigt inlägg från mig ser jag, tankarna for iväg...

Tack för utmärkta bilder/kartor! Det vad goda synpunkter. Ja, jag menar inte direkt bokstavligen att det är utsikt men att det är så pass nära mellan husen och de står i relation till varandra så att det skulle kunna vara det och iaf så pass nära att jag själv i HDs sits hade dragit mig för att flytta in där, ifall jag haft möjlighet att välja med tanke på vad som hänt under tidigare år. För mig började HDs hus skava i bilden då anledningen att hon flyttat dit, brodern som behövde sälja huset, försvann i o m att någon, Clouded kanske, fann att HD inte har någon bror. Då började man ju undra lite mer igen.

Nej, du har ju rätt i att om MVs uppgifter stämmer så har GM rundat radhusområdet och villaområdet och färdats via skogen/elljusspår och då ligger ju inte HDs hus lämpligt till längre. Och även om jag är mycket nyfiken kring HD utifrån möjligt motiv så betyder det ju verkligen inte att det måste vara hon som är GM men jag liksom du reagerar främst på varför vi inte hört något om motiveringar från polis kring att hennes hus inte blivit avspärrat. För teorin att GM flytt längs vägen och skogen är väl rätt ny vilket innebär att polisen inledningsvis hade kunnat jobba bredare och då tagit med HDs hus inom den närmsta kretsen som undersökts?

Intressant invändning du har kring var barnen befunnit sig och nyckel. När Remark invände mot mina tankar genom att föreslå det enklaste svaren, där bla möjligt faktum att barnen varit hos honom och han ej haft nyckel dryftades så köpte jag det som mycket rimligt. Nu tänker jag att din teori ju vänder på det resonemanget. Just i o m att han hade barnen så visste han att HDs hus var tomt och om barnen låg och sov kan han väl mycket väl då ha haft möjlighet att låna deras nyckel ifall han velat nyttja HDs hus i något syfte (antingen ett i förväg funnet syfte bara kopplat till att hämta något barnen glömt eller ifall det hela varit planerat vilket väl är mindre troligt). Och annars är jag nu böjd att instämma med dig i att han mycket väl kan ha haft egen nyckel med tanke på smidigheten om man har delad vårdnad om barnen.

Jag tror att jag är lite motvals och därav konspiratorisk kring personer som HD och JG. De finns så nära den som är MGM och hade de varit lite mer på tapten i den breda början av utredningen och fått stanna ett längre tag där på tapeten så hade jag släppt tankarna på deras motiv och inblandning men kombinationen att ha motiv, stå nära av polisen MGM och verka få så lite strålkastarljus på sig är något som gör mig skeptisk till alltihopa. Jag tänker också att om SD är GM och allt var oplanerat, en konfrontation som spårade ur, så borde han nästan fått hjälp av någon efteråt för att ha lyckats lämna så lite spår efter sig att han inte är gripen ännu. Eller haft oerhört tur.

Edit: Kan SD, om han nu är GM, ha genat över gården till HDs hus efter att ha tagit livet av LW och där gjort sig av med smutsiga kläder, tvättat sig osv och sedan ändå tagit den av MV föreslagna rutten via vägkanten och skogen? Han kanske insåg att hans eget hus skulle genomsökas direkt och polisen som smalnade av mot honom direkt mycket riktigt gjorde så och därmed missade HDs hus? Det blir en slags dubbelgaranti. Göra sig av med ev trasiga, blodiga kläder ifall han skulle möta någon och sedan för säkerhetsskull ta en omväg runt hela bostadsområdet.

Jag reagerar också på att EGT säger (att hon tror sig veta eller ger som förslag, rätta mig om jag minns fel) att HD var den som hade bilen under tiden SD togs in på förhör. När var det bilen togs in? Var det så att bilen fick stå obevakad och orörd i någon dag innan man plockade in den? Om bilen stod hos HD kvällen för mordet, kan den ha använts av SD och sedan blivit urplockad och städad på något vis innan den togs av polis senare? Nu tror jag ju iofs att det är svårt att helt städa en bil på bevis...
Senast redigerad av Philomena 2018-08-15 kl. 22:44.
Citera
2018-08-15, 23:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Men visst! Även om vi får hoppas att verkligheten inte överträffar dikten här så finns det paralleller redan i det vi sett hittills. Framförallt tycker jag att Christie har en intressant poäng i hur hon förleder oss att tycka fördömande mot BO/Arlena först för att sedan visa oss hur lätt det är att bli manipulerad att se från ett perspektiv bara. Arlena beskrivs som väldigt vacker, mer stor utstrålning och en nästan magisk förmåga att attrahera män och skapa osäkerhet hos kvinnor i sin omgivning. Lite som LW har framträtt av många i tråden initialt. Det är lätt att man tycker illa om henne och ser henne som ett hot inledningsvis medan man tycker synd om den stackars lilla äkta frun till mannen som Arlena verkar förföra. Sedan mördas hon och alla springer omkring (utom Poirot så klart) och letar mördare utifrån att Arlena levt promiskuöst och hänsynslöst och att GM och motiv ska finnas utifrån detta faktum. I slutet av filmen vänds perspektiven och man ser hur utsatt Arlena varit just på grund av sitt utseende och sin förmåga att attrahera män, hon förvandlas från ett hot till ett offer som hela tiden riskerat att utnyttjas. Jag tycker de här perspektivförskjutningarna säger mycket om hur vi i tråden på avstånd kan snöa in på ensidiga perspektiv och hur viktigt det är att se upp med att utan vidare gå på de bilder som målas fram initialt. Christie är fiktion men det finns ofta någon slags poäng att ta till sig.

Adderar: utöver att vi "hittar" LW/Arlena Marshall, SD/Patrick Redfern och HD/Christine Redfern så finns ju i rollbesättningen även UW/Kenneth Marshall och t o m en symbol för tonårsbarnen/Linda Marshall. Vi har ytterligare försvarsmaktsspåret/Major Berry och frikyrkospåret/fd kyrkoherde Stephen Lane. Rollistan är klar, dessvärre har vi ingen Poirot här utan vi famlar mest i blindo.

Ursäkta om OT! Men intressant med alla paralleller.

Hade vi inte en Sherlock?
— Det skadar aldrig att utsätta tankarna för lite ny input. Lite ödmjukhet kring vad som är verkligt och skenbart skadar inte heller. Hos Christie är ju fåfänga, högmod, förgänglighet, sken, girighet och fördom vanliga ingredienser, som driver såväl förövare som handling och läsare framåt. Någon framstår som någon annan för någon. Någon vill framstå som någon annan. Någon vill inte framstå som den den är. Någon är någon annan än den den egentligen är. Solbrännan förgyller. Men kan därmed ”ersätta” personen (om jag inte minns fel), ungefär som tillägget ”Red” till efternamnet ”Fern” (till Redfern) är tänkt att göra personen som bär det till en annan, lite bättre. Det finns ingen Rödbräken, eller Röd ormbunke, men det ger det enklaste tänkbara en klatsch av kunglig panache. Samtidigt anspelar placeringen i Devonshire (där boken utspelar sig) på fossilt bräken från 360 miljoner år tillbaka (Devonian Period), eller evolutionärt statisk bräken som är densamma idag som i fossil från 180 miljoner år tillbaka. Symboliken är möjligen inte otvetydig, men tycks peka på det för alla lika, under de fåfänga krumbukterna.
Citera
2018-08-15, 23:26
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hade vi inte en Sherlock?
— Det skadar aldrig att utsätta tankarna för lite ny input. Lite ödmjukhet kring vad som är verkligt och skenbart skadar inte heller. Hos Christie är ju fåfänga, högmod, förgänglighet, sken, girighet och fördom vanliga ingredienser, som driver såväl förövare som handling och läsare framåt. Någon framstår som någon annan för någon. Någon vill framstå som någon annan. Någon vill inte framstå som den den är. Någon är någon annan än den den egentligen är. Solbrännan förgyller. Men kan därmed ”ersätta” personen (om jag inte minns fel), ungefär som tillägget ”Red” till efternamnet ”Fern” (till Redfern) är tänkt att göra personen som bär det till en annan, lite bättre. Det finns ingen Rödbräken, eller Röd ormbunke, men det ger det enklaste tänkbara en klatsch av kunglig panache. Samtidigt anspelar placeringen i Devonshire (där boken utspelar sig) på fossilt bräken från 360 miljoner år tillbaka (Devonian Period), eller evolutionärt statisk bräken som är densamma idag som i fossil från 180 miljoner år tillbaka. Symboliken är möjligen inte otvetydig, men tycks peka på det för alla lika, under de fåfänga krumbukterna.

Ja, i den här delikata soppan vi har i Örebro så är det nog viktigt att hålla isär verkligt och skenbart och att se bortom krumbukterna vi får oss serverade här i tråden. Jag har en svaghet för Christies Miss Marple-teori, att människosläktet till syvende och sist ändå är sig ganska likt överallt, må det vara i lilla St. Mary Mead eller i stora världen. De ingredienser som du räknar upp finns tryckt i pockets men återfinns nog i original bland oss själva utanför fiktionen.

Och, jo, vi har ju Sh.Holmes här i tråden!
Citera
2018-08-15, 23:33
Medlem
Min gissning angående HDs eventuella alibi är att hon hade besök av/pratade i telefon med/chattade med någon under tiden för mordet. Kanske nån av hennes föräldrar, en väninna, en ev. ny pojkvän. Således finns ingen anledning att spärra av hennes hus, eftersom hon i så fall har alibi, och SD har inte kunnat smyga in och göra sig av med bevis. Jag tror att barnen var hos henne, för jag tror att SD är mördaren.

Edit: Förtydligande.
Senast redigerad av Dahliabelle 2018-08-15 kl. 23:35.
Citera
2018-08-15, 23:38
Medlem
Browndawgs avatar
Har väntat rätt länge nu på något nytt om detta fall. Men när egon krockade hos polisen och personal fick bytas ut tappade jag lite hopp men tänkte ändå att det kanske går lösa med nya ögon och hoppades in i det sista att förundersökningen skulle spinna loss med ny kraft.

Men jävlar vilken soppa till utredning det verkar vara. Kan inte förstå att polisers och lednings känslor/egon mellan varandra ska leda till att en mördare går fri på gator och torg.

Jävla katastrof alltihopa.
Citera
2018-08-16, 00:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Jag tror att jag är lite motvals och därav konspiratorisk kring personer som HD och JG. De finns så nära den som är MGM och hade de varit lite mer på tapten i den breda början av utredningen och fått stanna ett längre tag där på tapeten så hade jag släppt tankarna på deras motiv och inblandning men kombinationen att ha motiv, stå nära av polisen MGM och verka få så lite strålkastarljus på sig är något som gör mig skeptisk till alltihopa. Jag tänker också att om SD är GM och allt var oplanerat, en konfrontation som spårade ur, så borde han nästan fått hjälp av någon efteråt för att ha lyckats lämna så lite spår efter sig att han inte är gripen ännu. Eller haft oerhört tur.

Edit: Kan SD, om han nu är GM, ha genat över gården till HDs hus efter att ha tagit livet av LW och där gjort sig av med smutsiga kläder, tvättat sig osv och sedan ändå tagit den av MV föreslagna rutten via vägkanten och skogen? Han kanske insåg att hans eget hus skulle genomsökas direkt och polisen som smalnade av mot honom direkt mycket riktigt gjorde så och därmed missade HDs hus? Det blir en slags dubbelgaranti. Göra sig av med ev trasiga, blodiga kläder ifall han skulle möta någon och sedan för säkerhetsskull ta en omväg runt hela bostadsområdet.

Jag reagerar också på att EGT säger (att hon tror sig veta eller ger som förslag, rätta mig om jag minns fel) att HD var den som hade bilen under tiden SD togs in på förhör. När var det bilen togs in? Var det så att bilen fick stå obevakad och orörd i någon dag innan man plockade in den? Om bilen stod hos HD kvällen för mordet, kan den ha använts av SD och sedan blivit urplockad och städad på något vis innan den togs av polis senare? Nu tror jag ju iofs att det är svårt att helt städa en bil på bevis...

Jag läser din och andras teorier. Och jämförelser med fiktiva mordfall. Du har varit tydlig med vad som är spekulationer, dina tankar och gissningar. Åtminstone såsom jag har uppfattat det.

Men, i det av mig fetade i ditt inlägg, så framställer du det som fakta. Hur vet du att utredningen inte jobbat brett och därmed synat HD?
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-16 kl. 00:09.
Citera
2018-08-16, 00:13
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag läser din och andras teorier och jämförelser med fiktiva mordfall. Du har varit tydlig med vad som är spekulationer, dina tankar och gissningar. Åtminstone såsom jag har uppfattat.

Men, i det av mig fetade i ditt inlägg, så framställer du det som fakta. Hur vet du att utredningen inte jobbat brett och därmed synat HD?

Jag var nog lite otydlig där och förstår hur det kan läsas. Jag menar nog främst utredningen som vi gör här i tråden där jag tycker att fokus väldigt tidigt hamnade på SD allena som prio 1. Jag läste ju tråden som passiv läsare de första månaderna innan jag skrev något och mitt intryck av tråden är att den tidigt låstes vid SD som GM och få andra MGM blev diskuterade trots att vi visste lite. Visst nämndes någon men dessa spår drunknande snabbt i massa käbbel mellan användare ofta. Nu höll jag ju med och håller väl fortfarande med om SD som en trolig GM då SDs historik med LW är väldigt besvärande och han inte framstår som någon drömkille utan som en riktig taskmört som kan bedra och vara otrogen i flera år mot sin utmattade fru som fått barn och därtill ta till våld mot LW. Så jag håller det inte för otroligt att han är rätt GM. Men som sagt, jag tycker att vi i tråden ägnat lite för lite granskande initialt åt en del personer runt SD och utan insikt i utredningen så är det ju lätt att bli orolig och undra vad som skett och sker där, särskilt då flera i tråden, vissa mer än andra, lyfter fram denna skepsis mot polisens arbete. I skrivande läge är jag väldigt kluven mellan att gå på Remarks linje att sträng förundersökningssekretess råder och allt pekar på att arbetet går väl framåt och att de har rätt GM eller den mer skeptiska linjen/oron som Draifos framfört att tystnaden/inget verkar ske tyder på att man har jobbat för smalt och hamnat i återvändsgränd. Sedan är det nog så att min kritik mot att vi ägnat vissa för lite uppmärksamhet i tråden (fram till nu på sistone då det vänt) kan ha färgat av sig på hur jag misstänker att man kan ha jobbat i den riktiga utredningen också men det vet jag ju verkligen ingenting om så jag bör nog vara mer tydlig och påminna mig själv om att hålla isär detta, så tack för påpekan!

Edit: LimeTime, du har väl liksom MV någon slags insyn i den riktiga polisutredningen om jag minns rätt? Alltså, får information av någon som har kännedom om vissa saker? Kan du uttala dig om hur man sett på just nämnda HD och om t ex MH med den uppseendeväckande bloggen varit på tal och blivit avförda helt? Nu talar väl att de fortfarande skulle ha SD som huvudmisstänkt då inget annat kommit ut, mot detta men har HD och MH överhuvudtaget varit på tal? Jag har frågat MV kring HD tidigare men inte fått svar så det kanske inte får yppas något förstår jag och respekterar men ställer ändå frågan till dig om du vet något. MHs blogg är ju intressant tycker jag.
Senast redigerad av Philomena 2018-08-16 kl. 00:26.
Citera
2018-08-16, 01:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag var nog lite otydlig där och förstår hur det kan läsas. Jag menar nog främst utredningen som vi gör här i tråden där jag tycker att fokus väldigt tidigt hamnade på SD allena som prio 1. Jag läste ju tråden som passiv läsare de första månaderna innan jag skrev något och mitt intryck av tråden är att den tidigt låstes vid SD som GM och få andra MGM blev diskuterade trots att vi visste lite. Visst nämndes någon men dessa spår drunknande snabbt i massa käbbel mellan användare ofta. Nu höll jag ju med och håller väl fortfarande med om SD som en trolig GM då SDs historik med LW är väldigt besvärande och han inte framstår som någon drömkille utan som en riktig taskmört som kan bedra och vara otrogen i flera år mot sin utmattade fru som fått barn och därtill ta till våld mot LW. Så jag håller det inte för otroligt att han är rätt GM. Men som sagt, jag tycker att vi i tråden ägnat lite för lite granskande initialt åt en del personer runt SD och utan insikt i utredningen så är det ju lätt att bli orolig och undra vad som skett och sker där, särskilt då flera i tråden, vissa mer än andra, lyfter fram denna skepsis mot polisens arbete. I skrivande läge är jag väldigt kluven mellan att gå på Remarks linje att sträng förundersökningssekretess råder och allt pekar på att arbetet går väl framåt och att de har rätt GM eller den mer skeptiska linjen/oron som Draifos framfört att tystnaden/inget verkar ske tyder på att man har jobbat för smalt och hamnat i återvändsgränd. Sedan är det nog så att min kritik mot att vi ägnat vissa för lite uppmärksamhet i tråden (fram till nu på sistone då det vänt) kan ha färgat av sig på hur jag misstänker att man kan ha jobbat i den riktiga utredningen också men det vet jag ju verkligen ingenting om så jag bör nog vara mer tydlig och påminna mig själv om att hålla isär detta, så tack för påpekan!

Edit: LimeTime, du har väl liksom MV någon slags insyn i den riktiga polisutredningen om jag minns rätt? Alltså, får information av någon som har kännedom om vissa saker? Kan du uttala dig om hur man sett på just nämnda HD och om t ex MH med den uppseendeväckande bloggen varit på tal och blivit avförda helt? Nu talar väl att de fortfarande skulle ha SD som huvudmisstänkt då inget annat kommit ut, mot detta men har HD och MH överhuvudtaget varit på tal? Jag har frågat MV kring HD tidigare men inte fått svar så det kanske inte får yppas något förstår jag och respekterar men ställer ändå frågan till dig om du vet något. MHs blogg är ju intressant tycker jag.

Nu förstår jag hur du menade 😊 FBs utredning och inte polisens.

Jag håller med dig om att personer nära SD borde granskas närmare (alltså här). Det kan ge oss viktig information som kanske redan är känd inom mordutredningen.

Angående din Edit: Jag har och har haft en källa med insyn i utredningen. På grund av vissa omständigheter har vi inte lika mycket kontakt längre.

Vad gäller MH så har jag inte fått mer information än att utredningen har vetskap om bloggen.
Gällande HD så har jag bara hört att hon är förhörd och att hon är övertygad om att SD är oskyldig.
Citera
2018-08-16, 02:41
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu förstår jag hur du menade 😊 FBs utredning och inte polisens.

Jag håller med dig om att personer nära SD borde granskas närmare (alltså här). Det kan ge oss viktig information som kanske redan är känd inom mordutredningen.

Angående din Edit: Jag har och har haft en källa med insyn i utredningen. På grund av vissa omständigheter har vi inte lika mycket kontakt längre.

Vad gäller MH så har jag inte fått mer information än att utredningen har vetskap om bloggen.
Gällande HD så har jag bara hört att hon är förhörd och att hon är övertygad om att SD är oskyldig.

Ja, vi sitter ju här med bara fåtalet fragment av det som är belagt så jag tror att oavsett om vi tror på SD som rätt GM eller på annan MGM så kan ett granskande av personer runt SD ge mycket för att vi ska få bättre grepp om helheten i brist på kalla fakta som ger oss denna bild. Jag håller det ju inte för otroligt att GM kan ha haft någon form av stöd eller hjälp åtminstone i efterhand och HDs uppträdande och övertygelse om SDs oskuld har ju väckt tankar kring vad hon kan tänkas veta och inte veta.

Tack för information om din källa och läget där. Förstår att det kan förändras av olika orsaker under utredningens gång.

På tal om MH så har jag har kikat lite mer på MH och försökt lägga pusslet kring hennes förhållande till UW och senare skilsmässa men ser inte mer än att detta verkar gå i linje med det som framträder i bloggen. Nu minns jag inte bloggen exakt men jag reflekterar över att MH talar om ett stort svek som UW ska ha begått mot henne i juli men noterar att skilsmässan ansöks om först några månader senare. Nu kanske det inte har någon relevans alls för mordet på LW men i ljuset av bloggen i övrigt så undrar jag om UWs påstådda agerande mot MH överlappar något annat som sker i juli 2016 kring LW t ex? Kanske någon annan här i tråden som vet om det sker något annat av intresse denna tidsperiod?
Citera
2018-08-16, 03:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Mag*bok vid LWs cach 13 May 18.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a076c35e-2baa-4670-8d03-282960109981_l.jpg

Kindla: Klosstjärn
A cache by GeoTourSwe/Softpocahontas
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-16 kl. 04:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in