2018-08-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1AgvX/misstankt-bilbrannare-domdes-till-fangelse--forra-manaden

Tar det igen och ser om man får några uppslag på eventuella namn på gärningspersonerna.
Den där 19-åringen. Skulle alltså dömts till ett års fängelse redan i höstas för det där vapnet han hade i sin bil. Men det blev skyddstillsyn pga låg ålder. Det kommer en dag för den här 19-åringen om 46 år. När han är 65 och inte längre kan få ungdomsrabatt istället för fängelsestraff. Då åker han in. Tills dess är det brott varje dag som gäller.
Citera
2018-08-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larswad
Jamen vafan, finns det inte så man kan lägga upp några sticky posts på första sidan så att alla jävla illiterata vänstermiffon med sina vansinnesteorier kan läsa att man redan VET vilka det var som var inblandade och gjorde det.
Det är så jävla tröttsamt att det hela tiden poppar in idioter som inte ens kan läsa polisens uttalande i msm tidningarna.

En gång för alla, försök fatta nu: DET VAR LOKALA KRIMINELLA GANGSTAZ SOM VAR SKYLDIGA TILL BRÄNDERNA I FRÖLUNDA. LÄS POLISENS EGNA UTTALANDE FÖR FAN!

Får känslan att det här med "SD/AfS/NMR-komplott" snarare är en halmgubbe som etatisterna sitter och idisslar på sociala medier just nu. Som sagt, även om det är lokala kriminella gangstaz som utförde attacken så är man en idiot om man kategoriskt utesluter statlig inblandning. https://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_Scappaticci
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-08-16 kl. 00:45.
Citera
2018-08-16, 00:55
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Den där 19-åringen. Skulle alltså dömts till ett års fängelse redan i höstas för det där vapnet han hade i sin bil. Men det blev skyddstillsyn pga låg ålder. Det kommer en dag för den här 19-åringen om 46 år. När han är 65 och inte längre kan få ungdomsrabatt istället för fängelsestraff. Då åker han in. Tills dess är det brott varje dag som gäller.

Sådana snubbar brukar ju ofta inte få uppleva 40års dagen. . . Men det är helt sjukt vilka slappa politiker vi har. . När svensken gör fel då fan ska det statueras exempel. . Apmänniskorna får härja fritt. . Hade en svensk.tänt eld på massa bilar så kan jag garantera att han skulle bli dömd till rättpsykriatisk vård med särskild utskrivning och få sitta tills han inte kan gå längre. . När araber och negrer eldar upp hundra bilar då ses det som "pojkstreck" och ett tecken på att skolorna börjar snart. . Samtliga misstänka är väl snart lösa och säljer knark igen. .. Polisen: "Det är våra grabbar allihop" och får det att låta som det lokala fotbollslaget . . . Polisen:" De vanliga knarkförsäljarna" och får det att låta som det är bilmekaniker, lokalvårdare eller vilket yrke som helst som vi pratar om .
Citera
2018-08-16, 01:12
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det utanförskapet har "ni" själva skapat. Jag är ett bra exempel på det. Det är många ni har puttat utanför samhället, inte bara invandrare. Efter att du skrev det som jag tackade för har jag hunnit smälta den karamellen.

Du ska få se en alienering mot staten som du aldrig sett förut!

Nej. Du och jag har inte skapat utanförskapet. Utanförskapet har funnits med i samhället hela tiden och är byggt på, en krass kalkylering om att säkerhetsställa det goda åt en elit, en slags faschism som startades upp av socialdemokratin och som även dom nya moderaterna har ägnat sig åt.

Tatcherism kallas det för i England.

Jag är rädd för att det som du skriver på slutet blir till sanning och att jag ser tecken redan idag på folk som på allvar menar att "jag skiter i politiken" är även det en ståndpunkt.
Dom lever sina segregerade liv där de ägnar sig åt sport, travet, spel, alkohol, grillandet, bilar och annat svenskt så som dom har blivit indoktrinerade till men att dom avskyr, rödvänstern, blattar och alla andra idioter...inklusive alla rika och snobbiga djävlar.

Det hela går liksom inte ihop sig och är så uttänkt av ett system som har tänkt att sitta vid makten för alltid.
Det sovande folket, irrationella människor med ett uppdämt hat som inte går helt att sätta fingret på. Jag räds den sortens människor mer än dom extrempolitiska utifall att en våldsam kris skulle uppstå
En samhällsförändring ifrån nuvarande kurs måste komma till på demokratisk väg eller så går vi en väldigt oviss och osäker framtid till mötes enligt det du själv har skrivit: Där vi alla står som förlorare.
Citera
2018-08-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Ja många unga runt Billhälls och tunneln under spårvagnslinjen hamnar på glid. Stinker piss pga urinering där. Många alkisar. Det kan påverka unga negativt.

#vistårinteut
#PUTNU

Rymdkram.

Inte droger, gängkriminalitet och självvald
segregation? Toppat med lite offerkofta över att samhället inte gett dem några jobb med vd-lön efter att ha hoppat av gymnasiet i första ring och ”föräldrar” som aldrig varit där eller en skola som var ”elak” när set i själva verket är ens eget fel då man konstant skolkat och struntat läxor.

Dessa ingredienser stämmer väl ihop med samtliga aktiva och fd gängmedlemmar jag träffat. Samma offer mentalitet har ofta alla drog och spelmissbrukare.

Folk verkar inte förstå att det är deras eget ansvar att skapa en dräglig tillvaro för sig själv, ingen politiker, ungdomsledare eller dagisfröken kommer göra det åt dem.
Samhället behöver nolltolerans mot dem som lever på kriminalitet, döms man för ett sådant brott borde alla deras tillgångar beslagtas av staten, även fordon som står på målvakter.
Senast redigerad av skn88 2018-08-16 kl. 01:28.
Citera
2018-08-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Får känslan att det här med "SD/AfS/NMR-komplott" snarare är en halmgubbe som etatisterna sitter och idisslar på sociala medier just nu. Som sagt, även om det är lokala kriminella gangstaz som utförde attacken så är man en idiot om man kategoriskt utesluter statlig inblandning. https://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_Scappaticci

Halmgubbe? Både Özz Nujen och en centerpartist som väl hette Johan eller någonting har ju direkt gått ut och sagt att de ser en konspiration av högerkrafter bakom bilbränderna. När har något sådant någonsin hänt i Sverige tidigare, att politiker och kändisar har gått ut och sagt att bilbränder och upplopp sannolikt har organiserats av Sverigedemokrater? Utan att ha ens skuggan av bevis på den saken, kan man tillägga?

Du, oshin.cantwell, har ju tagit din signatur från en känd journalist på Aftonbladet. Den journalisten tog "time-out" för en tid sedan när Svenska Dagbladet avslöjade att han offentligt hade frågat en kvinnlig redaktör på Aftonbladet om hon skulle åka till Afrika och knulla negrer. Journalisten som uttryckte sig så, och som du har tagit din signatur ifrån, har i övrigt gjort sig känd för att ständigt vilja undervisa svenska folket om vad som är rätt och fel och hur man bekämpar rasism.

Att du gillar den journalisten säger kanske något om din egen syn på vad som är rätt och fel, och vad man kan anklaga sina motståndare för och vilka övertramp man samtidigt kan tillåta sig själv.
Citera
2018-08-16, 01:43
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi bör porta de kriminella är en typisk papperstiger.

Stora ord men inget mer för att det finns inte resurser inom polisen till mer än det absolut akuta och uppenbara.
Korrekt. Begriper inte hur de själva tror att det ska efterlevas. De patrullerar så sällan att det vore ren flax om de lyckas upptäcka den portade i det förbjudna området. Om de får tips från allmänheten har de väl knappast resurser att rycka ut ändå. Med fotboja skulle det kanske fungera men betvivlar starkt att det är en del av förslaget.
Citera
2018-08-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Halmgubbe? Både Özz Nujen och en centerpartist som väl hette Johan eller någonting har ju direkt gått ut och sagt att de ser en konspiration av högerkrafter bakom bilbränderna. När har något sådant någonsin hänt i Sverige tidigare, att politiker och kändisar har gått ut och sagt att bilbränder och upplopp sannolikt har organiserats av Sverigedemokrater? Utan att ha ens skuggan av bevis på den saken, kan man tillägga?

https://twitter.com/ozznujen/status/1029294890935640064

Han får väl spekulera hur mycket han vill. Tror dock knappast att några rasideologer gynnas av detta eftersom att liknande grillpartyn lätt tas över av "sjyssta pizzabagaren/ATG-ombudet/fritidsledaren" som minsann tänker rösta på SD och vill ha hårdare tag, ofta till följd att blonda svenska kvinnor blir entusiasmerade. Blonda svenska män brukar bli lika entusiasmerade av "coola invandrarkvinnor som säger sanningen". "Fett coolt, sådär vågar våra feministiska kvinnor inte säga!!!" De som gynnas är de som vill att Sveriges samhällsutveckling ska gå i mer östtysk riktning. Min åsikt är väl Sverigedemokratisk i bemärkelsen att jag tycker polisen kan prioritera denna form av skadegörelse framför "försäljning av torkade löv": https://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Att du gillar den journalisten säger kanske något om din egen syn på vad som är rätt och fel, och vad man kan anklaga sina motståndare för och vilka övertramp man samtidigt kan tillåta sig själv.

Egentligen är det ju under min värdighet att besvara någon som inte känner igen en av Andra världskrigets mest excentriska generaler.
Citera
2018-08-16, 01:48
Medlem
Mindre än 1 månad kvar till val och jag gissar på att SD får ca 27-29%

Till topic då det är vardagsmat att de brinner bilar i förorterna och att det är skottlossningar här o där och nästan ingen snut vill jobba i yttre tjänst och väljer yrken där lönen är bättre och slippa riskera livet på jobbet dagligen då vet ju buset att det är fritt fram att göra vad fan dom vill för polisen kommer knappt ut till de utsatta områdena när de är 2-4 poliser och måste invänta 10-20 patruller vilket tar en stund att organisera och kan tänka mig att dom första var på plats ca 5-10 min efter men satt i bilen och invänta resten av kollegorna.

Säg 20 min efter första samtalet började de bli polisiär aktivitet i Frölunda.

Ju mer patruller som är tillgängliga i de utsatta områdena innebär att de finns mindre poliser i stadskärnan och de kriminella kan härja fritt och hålla på med narkotikahandel och skjuta ihjäl varandra.

Ta de högre upp de finns inte så många åklagare heller och sånt här har inte högsta prio hos dem så det är ännu mer pappersarbete

Jag har varit kriminell och tar ibland 1-3 år innan man är uppe i tingsrätten... Häktade har förtur för vanliga kriminella behöver inte sitta i häktet utan är fria i väntan till dom för de är överfullt på häkten o anstalter.

Och vad blir de då de är kaos både i rättsväsende och i förorten för ja trodde inte på de först innan ja satt på kåken första gången hur många % blattar de faktiskt var nu vet jag det tyvärr.

Sverige är på avsatsen till avgrunden inte ens SD kommer reda upp detta utan detta land är förlorat...
Citera
2018-08-16, 01:55
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Mindre än 1 månad kvar till val och jag gissar på att SD får ca 27-29%

Till topic då det är vardagsmat att de brinner bilar i förorterna och att det är skottlossningar här o där och nästan ingen snut vill jobba i yttre tjänst och väljer yrken där lönen är bättre och slippa riskera livet på jobbet dagligen då vet ju buset att det är fritt fram att göra vad fan dom vill för polisen kommer knappt ut till de utsatta områdena när de är 2-4 poliser och måste invänta 10-20 patruller vilket tar en stund att organisera och kan tänka mig att dom första var på plats ca 5-10 min efter men satt i bilen och invänta resten av kollegorna.

Säg 20 min efter första samtalet började de bli polisiär aktivitet i Frölunda.

Ju mer patruller som är tillgängliga i de utsatta områdena innebär att de finns mindre poliser i stadskärnan och de kriminella kan härja fritt och hålla på med narkotikahandel och skjuta ihjäl varandra.

Ta de högre upp de finns inte så många åklagare heller och sånt här har inte högsta prio hos dem så det är ännu mer pappersarbete

Jag har varit kriminell och tar ibland 1-3 år innan man är uppe i tingsrätten... Häktade har förtur för vanliga kriminella behöver inte sitta i häktet utan är fria i väntan till dom för de är överfullt på häkten o anstalter.

Och vad blir de då de är kaos både i rättsväsende och i förorten för ja trodde inte på de först innan ja satt på kåken första gången hur många % blattar de faktiskt var nu vet jag det tyvärr.

Sverige är på avsatsen till avgrunden inte ens SD kommer reda upp detta utan detta land är förlorat...

Du har rätt. Vi har stirrat oss blinda på dessa enskilda händelser. Tror såklart inte heller det kommer hålla oavsett.

Därför blir det extra komiskt när vissa tigger efter hårdare tag
Citera
2018-08-16, 01:58
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Är så förbannat trött på att SD försökt kapa frågan om hårdare straff och mera resurser till polisen.
I den mån de lyckas beror det på samma sak som deras framgångar i invandringsfrågan, nämligen att anta ståndpunkter som stora delar av väljarkåren stödjer men inget annat parti driver. Förvisso är konkurrensen hårdare inom brott och straff, i synnerhet i årets val där Moderaterna verkar gå all in batong, men SD utnyttjar tomrummet bortom Moderaterna (ännu hårdare tag). Ett typexempel är riksdagsomröstningen om den nya samtyckeslagen, där SD motionerade för ännu fler straffskärpningar gällande sexualbrott än de som redan ingick i förslaget.

Om övriga partier faktiskt lyssnade på opinionen skulle det inte finnas någon gratislunch för SD att stjäla. Hade man genomfört åtstramningar i migrationspolitiken för 10 år sedan hade SD aldrig kommit in i riksdagen. Som man sår...
Citera
2018-08-16, 02:10
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen

Att ge upp innan man har kämpat är vekt.

Detta återkommande pessimistiska mantra om att Sverige är förlorat är en gåta för mig. Den stora majoriteten invandrare är vettigt, hederligt folk som avskyr kriminella lika mycket som vi andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in