Citat:
Ursprungligen postat av
420istheonlyhope
Det utanförskapet har "ni" själva skapat. Jag är ett bra exempel på det. Det är många ni har puttat utanför samhället, inte bara invandrare. Efter att du skrev det som jag tackade för har jag hunnit smälta den karamellen.
Du ska få se en alienering mot staten som du aldrig sett förut!
Nej. Du och jag har inte skapat utanförskapet. Utanförskapet har funnits med i samhället hela tiden och är byggt på, en krass kalkylering om att säkerhetsställa det goda åt en elit, en slags faschism som startades upp av socialdemokratin och som även dom nya moderaterna har ägnat sig åt.
Tatcherism kallas det för i England.
Jag är rädd för att det som du skriver på slutet blir till sanning och att jag ser tecken redan idag på folk som på allvar menar att "jag skiter i politiken" är även det en ståndpunkt.
Dom lever sina segregerade liv där de ägnar sig åt sport, travet, spel, alkohol, grillandet, bilar och annat svenskt så som dom har blivit indoktrinerade till men att dom avskyr, rödvänstern, blattar och alla andra idioter...inklusive alla rika och snobbiga djävlar.
Det hela går liksom inte ihop sig och är så uttänkt av ett system som har tänkt att sitta vid makten för alltid.
Det sovande folket, irrationella människor med ett uppdämt hat som inte går helt att sätta fingret på. Jag räds den sortens människor mer än dom extrempolitiska utifall att en våldsam kris skulle uppstå
En samhällsförändring ifrån nuvarande kurs måste komma till på demokratisk väg eller så går vi en väldigt oviss och osäker framtid till mötes enligt det du själv har skrivit: Där vi alla står som förlorare.