2018-08-15, 21:56
Medlem
https://www.expressen.se/gt/misstaget-som-kan-avsloja-bilbrannarna/

Verkar som att de efterblivna nötterna har lämnat blodspår, i och med krossandet av bilrutor och någon "fadäs" (någon som vet mer i detalj?) så det blir nog inte överdrivet svårutrett vad gäller Frölunda iaf.
Citera
2018-08-15, 21:57
Medlem
prominentens avatar
Berätta mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Sanlamartina431
Två bokstäver som ligger bakom bränderna. SD anhängare
Citera
2018-08-15, 21:59
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Som har åkt fast med stöldgods från Coop Mölnlycke och har exakt de domar som polisen omnämner i GP?

Ok det låter ju graverande, vill bara att man har ordentligt på fötterna innan man hänger ut folk med namn oavsett vad man gjort tidigare....
Citera
2018-08-15, 22:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Har polisen påstått det? Ok en slänger in en brandbomd, vilket inspirerar 9 andra att snabbt införskaffa detsamma och utföra samma sak? Nä.

På MSM-nyheterna ikväll.

Ja, polisen hävdar att det är sammanlagt 10 gärningsmän inblandade, trots att det var 10 redan bara på en av orterna, som man ser från "balkong-videon". 10 orter x 10 våldsverkare borde bli närmare 100 stycken!
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-15 kl. 22:05.
Citera
2018-08-15, 22:03
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Polisen säger att det var yngre killar som gjorde det oxh om någon, vilket en del tyder på, har sagt åt dom att göra det så var det äldre kriminella från området.

Vill lokala kriminella dra till sig uppmärksamhet i den här omfattningen i sitt bostadsområde/"arbetsplats"? Nä...
Citera
2018-08-15, 22:04
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Helikoptern hänger lågt över norra biskop nu. Kan det vara några hottentottar som visar sitt ogillande mot bilar nu igen, månne? Hyfsat väder är det ju med...

Är den bestyckad med något tungt?

Dom kunde ju iaf ha någon skytt med sig med gevär om det skulle vara så att man måste förhindra ett allvarligt brott/terrorverksamhet.
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-08-15 kl. 22:06.
Citera
2018-08-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Om vi nu skall filosofera och spekulera lite:

De här orossamtalen, hur går de till?
Om det är den åtgärd som klanen "hyfsat skötsamma medborgare" skall nöja sig med och känna att hedern är upprättad? Straff har lite den emotionella funktionen av att ordningen är återställd, även om man inte lever i en klan- eller hederskultur.
Jag skulle vilja ha dem transkriberade som offentlig handling som humorläsning. Stel stämning.

Innefattade orossamtalen även nån slags monetära anspråk? Om inte annat så kan väl kanske vederbörandes klan hosta upp stålar till försäkringsbolagen? Nån släkting kanske har lite svarta pengar? Så ungarna får lite konsekvenser av släkten för att ha betett sig idiotiskt.

När man själv var ung idiot vad gäller moral, konsekvenstänk och empati så var det väl mest rädslan för att bli skuldsatt som skrämde.

Minns att jag kastade sönder en fönsterruta med en snöboll under högstadiet. Fick sitta med rektorn och farsan och fick en rejäl predikan om vilken vandal jag varit. Pynta för rutan fick jag också såklart.

Jag antar att dessa orossamtal gick till väga på samma sätt. En rejäl tillsägning och så lova att du aldrig gör så där igen.
Citera
2018-08-15, 22:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
https://www.expressen.se/gt/misstaget-som-kan-avsloja-bilbrannarna/

Verkar som att de efterblivna nötterna har lämnat blodspår, i och med krossandet av bilrutor och någon "fadäs" (någon som vet mer i detalj?) så det blir nog inte överdrivet svårutrett vad gäller Frölunda iaf.

Fadäsen skulle kanske kunna vara idioten som enligt uppgift lyckades sätta eld på sig själv. Osäker på om det fastnade på film eller bara var vittnesmål, men kanske vittne sett någon med "passande bakgrund" som har brännsår och luktar bensin någon timmer senare...
Citera
2018-08-15, 22:08
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Minns att jag kastade sönder en fönsterruta med en snöboll under högstadiet. Fick sitta med rektorn och farsan och fick en rejäl predikan om vilken vandal jag varit. Pynta för rutan fick jag också såklart.

Jag antar att dessa orossamtal gick till väga på samma sätt. En rejäl tillsägning och så lova att du aldrig gör så där igen.

De här grabbarna lär aldrig ha vita pengar för tiotals miljoner, men det finns ju kanske svarta....
Citera
2018-08-15, 22:09
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Ok det låter ju graverande, vill bara att man har ordentligt på fötterna innan man hänger ut folk med namn oavsett vad man gjort tidigare....
Båda dessa individer bara råkade ha tid att radera sina facebook-profiler innan de åkte fast också..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
På MSM-nyheterna ikväll.

Ja, polisen hävdar att det är sammanlagt 10 gärningsmän inblandade, trots att det var 10 redan bara på en av orterna, som man ser från "balkong-videon". 10 orter x 10 våldsverkare borde bli närmare 100 stycken!
Polisen pratade bara om en av händelserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vill lokala kriminella dra till sig uppmärksamhet i den här omfattningen i sitt bostadsområde/"arbetsplats"? Nä...

Rätt vanligt att man får småpågarna att ställa till med skit som “missnöjesyttring” om snuten har kört en offensiv. Lite av en maktdemonstration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in