2018-08-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Om man skall tro nyheteridag.se, så är en av de gripna medborgare i Iran.

Wow det där var stort! Där ser man. Brottslingarna är invandrare.

SD 2018!
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Nu ser jag fram emot att få veta ursprunget på brännarna.
Hur deras försörjning ser ut känns inte heller som irrelevant information, liksom föräldrarnas
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. OK, då förstår jag. Är identiteterna kända i tråden?

Ingen fara, nej identiteterna är inte kända än, jag tänkte för att de var ju tidigare dömda för någon månad sen, om man visste vilka fall de rörde sig om, att genom denna väg få fram FUP från dessa fall.

Men det blir ju svårt, men nu är ju nästan hälften av dessa från Frölunda torg gripna, så det lugnar väl ned sig ett tag nu där..
Citera
2018-08-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag förstår inte varför invandrare skulle utföra ett sådant här dåd precis innan valet. Det skulle ju bara gynna SD, och vara dåligt för alla invandrare.

Kan någon förklara varför invandrare skulle göra sånt här precis innan valet?
Finns nog en överhängande risk att dessa kriminella bruschor varken vet eller bryr sig om när valet äger rum.
Citera
2018-08-15, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Om man skall tro nyheteridag.se, så är en av de gripna medborgare i Iran.
Såg det. Nu får foliehattarna mer bränsle på elden...

Citat:
”Hmmm... Iran.

Vet ni vilka fler som kom från Iran?

Arierna... [mic drop]
Citera
2018-08-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ingen fara, nej identiteterna är inte kända än, jag tänkte för att de var ju tidigare dömda för någon månad sen, om man visste vilka fall de rörde sig om, att genom denna väg få fram FUP från dessa fall.

Men det blir ju svårt, men nu är ju nästan hälften av dessa från Frölunda torg gripna, så det lugnar väl ned sig ett tag nu där..
Ja det vore intressant att se vad de har hittat på tidigare.

Tyvärr finns det väl potential för att det händer något i Trollhättan. Där verkar det inte som att polisen har gripit någon alls.
Citera
2018-08-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det absolut bästa med händelsen och vänsterns reaktion är att fler som var osäkra på om de skulle rösta sd, nu kommer göra det. Många vanliga människor vill inte vara en del av den gruppen som försöker snacka bort en sån här händelse.
Ja, så går det när man far med lögner vid varje tillfälle man får. Ändå otroligt att dessa tomtar fortfarande inte förstår att folk i gemen avskyr mobbare och manipulativa smädare.

Varje gång vänsterfolket siktat på att sänka SD med sina svartmålande osanningar så har de snarare hjälp SD på traven. De har blivit större för varje år, mycket tack vare sandlådenivån från vänsterdårar.
Citera
2018-08-15, 18:56
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Eftersom det inte verkar finnas någon liknande karta (rätta mig gärna om jag har fel), delar jag med mig av min karta med Polisens "särskilt utsatta områden" i Göteborg: https://i.imgur.com/x80cVJb.jpg

Bränderna tycks ju följa kartan väl. Att jämföra med "brandkartan"[1]: https://i.imgur.com/yDBAJN5.jpg

Förutom att de inte gjorde något i Biskopsgården. Finns ju några med pistol där
som säkert inte skulle uppskattat att se någon sätta fyr på sin bil.
Citera
2018-08-15, 18:59
Medlem
Snubchurps avatar
Jag antar det är ett omöjligt uppdrag att leta reda på FUP gällande en av gärningsmännen. Som att leta en nål på höskullen.
Citera
2018-08-15, 18:59
Medlem
Vänster, höger, vänsterhögern eller högervänstern ?
Ja frågorna är många men svaren få.
Är om möjligt centern och liberalerna vänster, är sossarna rent av en vänsterhöger ?

Och vad blir då Sd som till största delen består av fd sossar och moderater ?

Gott folk, invandringen är ingen höger vänsterfråga. Invandrarfrågan står utanför denna uppdelning och är en fristående fråga.

Finns det ens ngt parti som försvarar bilbrännarnas förbannade ofog ???
Citera
2018-08-15, 19:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det vore intressant att se vad de har hittat på tidigare.

Tyvärr finns det väl potential för att det händer något i Trollhättan. Där verkar det inte som att polisen har gripit någon alls.
Det har varit mycket småkids där vad jag förstått. Stenkastning från dessa vilket sedan inneburit samtal med föräldrarna.
Citera
2018-08-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag antar det är ett omöjligt uppdrag att leta reda på FUP gällande en av gärningsmännen. Som att leta en nål på höskullen.

Någon fup finns inte ännu, så klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in