2018-08-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Inte ofta jag gör inlägg här men nu måste jag bara.

Jag bevittnade attackerna i Frölunda och följde även efter ett gäng. Dessa var INTE småpojkar utan vuxna män i 30-40års åldern.

Dessa personer var inte heller araber utan min högst amatörmässiga bedömning utifrån språk och utseende var att dom var Ryssar eller i alla fall slaver.

Efter en stund strålade dock några yngre förmågor samman med dessa herrar som verkade leda (eller leda genom exempel).

Detta har jag rapporterat, jag tog säkert 50 bilder på personerna också.
Skulle du kunna ladda upp dessa bilder?
Citera
2018-08-15, 18:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten026
Polisen dementerar konspirationsteorier om bilbränderna.
Inrikes: Det var inte "rasister" eller "högerextremister" med politisk motiv som låg bakom måndagens omfattande bilbränder i Västsverige. De bekräftar nu polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lAMgw

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/en-misstankt-for-bilbranderna-gripen-av-turkisk-polis

Som alltid försöker vänstern skylla på högern vilket även flera av dessa islamist politiker gjorde över hela sociala median, dessa islamister som nu även utgör en stor mängd av alla politiker i alla riksdagspartier förutom ett samt utgör en stor del av denna regering och media.

Tack för förtydligandet. Då kan alla små antifa-grisar fortsätta dra täcket över huvudet och sussa vidare.
Citera
2018-08-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Men snälla, tror du att dom bryr sig? Ska de göra en samhällsanalys innan de "gör kaos"? Jag skulle inte bli förvånad om dessa ungdomar inte är medvetna om att det är val.

De skiter i vårat samhälle, värderingar och vårat sätt att leva. Om någon tvivlade på det så visade dom det med all tydlighet när detta.

Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Ja, hur rationaliserar man att man eldar upp bilar? Man kan ju samtidigt undra vad man vinner på att kasta sten på bussar, ambulanser och brandbilar? Vad tjänar man på det? Tror inte att förklaringen är svårare än att man har låg IQ och har för lite att göra.

Precis.

Dom som ställer till med sådant här vet inte om att vi har val om en månad, förstår inte innebörden av demokrati och skiter i vilket även om man skulle försöka förklara.
Dom har noll konsekvenstänk, och klarar inte att lägga två tankar till varandra.
Saknar dessutom förmåga att sätta in sig själva och sina handlingar i något slags sammanhang.

Det som retar mig allra mest är att deras föräldrar, grannar; gamla landsmän, skulle läxat upp dem för länge, länge sedan och förklarat vad som gäller i det nya landet.
Att dom inte gjort detta är uppenbart, och det spiller över på hela högen, vare sig man är direkt skyldig som agerande, eller bara medskyldig eftersom man underlåtit att agera mot dessa små gangsters under decennier.
Citera
2018-08-15, 18:36
Medlem
upperkatts avatar
Eftersom det inte verkar finnas någon liknande karta (rätta mig gärna om jag har fel), delar jag med mig av min karta med Polisens "särskilt utsatta områden" i Göteborg: https://i.imgur.com/x80cVJb.jpg

Bränderna tycks ju följa kartan väl. Att jämföra med "brandkartan"[1]: https://i.imgur.com/yDBAJN5.jpg

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
alltså fattar inget, hälften av min facebook säger att det är blattar, hälften säger att det är "vita ariska män".

politikerna verkar lika splittrade, vissa partier säger att det är en påverkansattack av "mörka krafter" = vita ariska män medans andra säger att det är ryssar...

polisen i sin tur säger att det rör sig om en "hämndaktion mot polisen" = blattar då det är dom som brukar hämnas polisen på detta sätt.

SÅ vadfan är det som gäller? finns det några som helst bevis som talar för någon gruppering eller kan det likaväl vara agda 85 som rymt från äldreboendet?

herregud
Inget tyder på att det är annat än ungdomar från området. Filmer visar det och polisen säger det. De har gripit folk.

Det är livrädda och desperata pk-hjon som säger annat.
Citera
Medlem
fittas avatar
jaha så "ryssen" eller den "vita ariska mannen" flydde alltså till turkiet? https://www.expressen.se/gt/misstankt-for-bilbrander-gripen-i-turkiet/

kanske nmr har en systerorganisation där nere som man kan gömma sig hos...

NOT
Citera
2018-08-15, 18:38
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
alltså fattar inget, hälften av min facebook säger att det är blattar, hälften säger att det är "vita ariska män".

politikerna verkar lika splittrade, vissa partier säger att det är en påverkansattack av "mörka krafter" = vita ariska män medans andra säger att det är ryssar...

polisen i sin tur säger att det rör sig om en "hämndaktion mot polisen" = blattar då det är dom som brukar hämnas polisen på detta sätt.

SÅ vadfan är det som gäller? finns det några som helst bevis som talar för någon gruppering eller kan det likaväl vara agda 85 som rymt från äldreboendet?

herregud

Alla som tror att bränderna startades av "högerkrafter" för att påverka valet i favör för SD är mentalt handikappade. Av det som framkommit finns ingenting som tyder på ett politiskt motiv, det har polisen sagt från början.

Kaosblattar har kaosat runt i orten eftersom det är det kaosblattar håller på med. Vänstern vägrar ta in verkligheten.
Citera
2018-08-15, 18:39
Medlem
Citat:
jaha så "ryssen" eller den "vita ariska mannen" flydde alltså till turkiet? https://www.expressen.se/gt/misstankt-for-bilbrander-gripen-i-turkiet/

kanske nmr har en systerorganisation där nere som man kan gömma sig hos...

NOT
Ja, eller så kan det vara nazister som adopterade massa mena-barn för 16 år sedan, satte dem där ute och hela tiden haft detta i tankarna. Det är minst lika troligt som att det är ryssar bakom.

Edit, att Aftonbladet (dom med nazistiska rötter och ett mörkt förflutet ni vet) tycker att det är viktigare att berätta om utbrända sjuksköterskor än detta. Det är väl ganska avslöjande för vilka som ligger bakom attacken..
Senast redigerad av LiteKetaTack 2018-08-15 kl. 18:43.
Citera
2018-08-15, 18:41
Medlem
hashs avatar
Om man skall tro nyheteridag.se, så är en av de gripna medborgare i Iran.
Citera
2018-08-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nej, men på de tidigare dommarna såklart på snubbarna.
Ja. OK, då förstår jag. Är identiteterna kända i tråden?
Citera
2018-08-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Ja, hur rationaliserar man att man eldar upp bilar? Man kan ju samtidigt undra vad man vinner på att kasta sten på bussar, ambulanser och brandbilar? Vad tjänar man på det? Tror inte att förklaringen är svårare än att man har låg IQ och har för lite att göra.

Nja. Vissa grupper vill skapa sk nogozoner, där klanen, familjen och gänget kan kontrollera våld, straff, svarta pengar och knark. Att skrämma bort svenssons och ordningsmakten är lätt. Svensk polis kan inte hantera dessa problem. Många förortskids är fö totalt insnöade. Orten är allt de har. Det finns kids som aldrig lämnat sina förorter. Tänk att växa upp i Tensta eller Rinkeby, utan att ens komma in till Stockholm city. Otroligt. Och det mentala glappet mellan sk kaoskids och svenssons är gigantiskt.
Citera
2018-08-15, 18:47
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag förstår inte varför invandrare skulle utföra ett sådant här dåd precis innan valet. Det skulle ju bara gynna SD, och vara dåligt för alla invandrare.

Kan någon förklara varför invandrare skulle göra sånt här precis innan valet?

Tror du dem bryr sig om politik? Ey bruuschan, Sverige är kaos mannen. Ja skiter i politiken, allt är kaos, du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in