2018-08-15, 12:52
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
LOL varför flög de hit honom?

För att han förmodligen inte är misstänkt för något brott i Turkiet förmodar jag.
Citera
2018-08-15, 12:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, men vänstertomtarna utgår ju från att deras stackars skyddslingar är mer eller mindre efterblivna.
"inte kan väl våra grabbar samordna attacker, nä, bäst vi drar till fritidsgården med extra många kanelbullar. Lille Achmed, Hussein och de andra kommer bli så ledsna över att bli felaktigt utpekade - igen".
Citera
2018-08-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Här ett ypperligt bra och konkret inlägg, ingen SD propaganda utan rakt och sakligt, hur samhället ska slå hårt mot hårt mot kriminalitet och gäng.
https://www.svt.se/opinion/jan-kallberg-om-kriminella-gang-och-bilbrander

Oavsett politisk tillhörighet så behöver Sverige betydligt tuffare straff och starkt ökade befogenheter till polisen, detta är en självklarhet?

Nummer 1 var ju riktigt läckert!
Citera
2018-08-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bangers??? Molotov cocktails menar du väl.

Undra om de tänder med bangers eller om det var för att lura folk att de var beväpnade?
Citera
2018-08-15, 13:02
Medlem
6ix9iines avatar
Vi har tyckt synd om bilbrännarna för länge. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/5VqvxO/vi-har-tyckt-synd-om-bilbrannarna-for-lange
Citera
2018-08-15, 13:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Undra om de tänder med bangers eller om det var för att lura folk att de var beväpnade?
Ja de kanske använde bangers för att antända förresten.

Btw
Alla morsor som hjälpt till att tvätta "barnens" bensinstinkande kläder borde åtalas för skyddande av brottsling.
Citera
2018-08-15, 13:03
Medlem
Det är enkelt att slå sönder de inavlade hillbillygängen.

1. Återkalla medborgarskap
2. Utvisa
3. Straffa familjerna, gör dom bostadslösa (på så sätt splittras gängen) Målsman skall anses ansvariga om minderåriga förstör ett område.

Det enda som hindrar Sverige från att göra detta är våra egna FEGA ledare. Inget annat.
Dansk 15 år gammal forskning visar att dessa kriminella araber enbart fruktar ett enda straff och det är utvisning och förlust av medborgarskap. Alla andra straff skiter dom i. Dansk forskning visar även att alla projekt och dialoger, åtgärder mm är totalt menlösa.
Citera
2018-08-15, 13:06
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det vore ju klädsamt om du presenterade någon form av källa till dina "fakta". Särskilt den om att "bilbränderna har minskat rejält på senare år".

Och det där med "fattigdom" kan vi nog stryka som förklaringsvariabel. Riktig fattigdom existerar knappt i Sverige i den omfattning att det skulle kunna motivera händelser av den här typen eller kravaller.

Nu är min källa en mycket omtyckt och flitigt anlitad paneldeltagare i SVT, han är även gymnasielärare och skribent med ett stort socialt patos. Det var hans krönika som fick upp ögonen på mig om hur det verkligen förhåller sig. Någon annan källa gällande bilbränderna har jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Eller så kom verkligheten ikapp även dig och andra bilbrännar-förnekare. Din svenska högerkraft sitter nu i finkan i Turkiet och är tonåring. Han är inte ens fattig, hade råd med flygbiljett på dagen. Försök hänga med lite i nyheterna.

SD och M är vinnarna i valet efter detta dåd. Men det är inte ens så att de har turen att att stolliga tonåringar leker rommen av sig exakt på valstarts-dagen. Utan det här är bara hur Sverige ser ut just nu, en vardag som andra efter 4 år med s+mp vid makten.

Snälla högerkrafter, kom tillbaka.

Han påpekar att vi ännu faktiskt inte vet vilka som är gripna, och det har han helt rätt i.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag är osäker på om du är sarkastisk eller ej. Menar du det du skriver?

Stig-Britt, jag trodde faktiskt du hade bättre koll på mig än att börja tvivla.

Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Ja lägg därtill att stenkastning, våldtäkter och så kallad "taharrush" minskat rejält på senare år. Majoriteten av alla brott begås av svenskar. Alltså etniska svenskar med blont hår. Inte svensk somalier, eller svensk afghaner, eller svensk irakier. Allt skulle bli mycket bättre om Sverige bara bestod av somalier, afghaner och Irakier... Då skulle brottsligheten minska och alla skulle leva i fred med varann.

Nja, det där stämmer ju inte om man gör sig omaket av att ta del av informationen i denna tråd:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han är självklart sarkastisk. Dessutom på ett bra vis.

Sen, när det gäller olika foliehattsteorier om att graden av organisation skulle tyda på att det inte var förotsblattar som ligger bakom. Dessa påståenden måste ses som ren rasism. Det som på engelska kallas "The soft racism of low expectations".

Enoch.Thulin - Du verkar iaf lite koll på mina tidigare inlägg här på Flashback.

Så nu till min källa, som är en idag publicerad krönika som hyllas på bl.a Facebook (över 700 delningar):

Kod:
Skribenten är gymnasielärare i svenska, religion och etik. Han är också deltidsmusiker och har nyligen startat You Tube-kanalen Samtidsreflexen där tanken är att med pedagogiska reflektioner tränga djupare bakom människors reflexmässiga yttranden i samhällsfrågor. Han har idén om att en god journalist är pedagog och att en god pedagog också i någon mening borde vara journalist. Han medarbetar emellanåt på DN Kultur.

Källan: LÄNK

/Provokatör
Citera
2018-08-15, 13:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
LOL varför flög de hit honom?

Turkiet lämnar inte ut sina egna medborgare till EU länder och viceversa.
Det tyder på att han har annat medborgarskap än Turkiskt.
Citera
2018-08-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är enkelt att slå sönder de inavlade hillbillygängen.

1. Återkalla medborgarskap
2. Utvisa
3. Straffa familjerna, gör dom bostadslösa (på så sätt splittras gängen) Målsman skall anses ansvariga om minderåriga förstör ett område.

Det enda som hindrar Sverige från att göra detta är våra egna FEGA ledare. Inget annat.
Dansk 15 år gammal forskning visar att dessa kriminella araber enbart fruktar ett enda straff och det är utvisning och förlust av medborgarskap. Alla andra straff skiter dom i. Dansk forskning visar även att alla projekt och dialoger, åtgärder mm är totalt menlösa.
Bra förslag. Jag har suttit som nämndeman i många år. Fängelse och andra påföljder skrattar dom bara åt. Men när det blir snack om utvisning då blir dom nervösa. Enda som funkar
Citera
2018-08-15, 13:11
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja de kanske använde bangers för att antända förresten.

Har för mig att man såg i flera videos att dom slog sönder rutan, in med en skvätt bensin och sen slängde in en banger för att antända.
Citera
2018-08-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Vi har tyckt synd om bilbrännarna för länge. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/5VqvxO/vi-har-tyckt-synd-om-bilbrannarna-for-lange

Bra där men hon vägrar erkänna grundproblemet. Händer det inte på Södermalm så händer det inte alls. 600 brända bilar på Södermalm 2009 (vilket hände i Malmö) hade ALDRIG accepterats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in