Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Det vore ju klädsamt om du presenterade någon form av källa till dina "fakta". Särskilt den om att "bilbränderna har minskat rejält på senare år".
Och det där med "fattigdom" kan vi nog stryka som förklaringsvariabel. Riktig fattigdom existerar knappt i Sverige i den omfattning att det skulle kunna motivera händelser av den här typen eller kravaller.
Nu är min källa en mycket omtyckt och flitigt anlitad paneldeltagare i SVT, han är även gymnasielärare och skribent med ett stort socialt patos. Det var hans krönika som fick upp ögonen på mig om hur det verkligen förhåller sig. Någon annan källa gällande bilbränderna har jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Eller så kom verkligheten ikapp även dig och andra bilbrännar-förnekare. Din svenska högerkraft sitter nu i finkan i Turkiet och är tonåring. Han är inte ens fattig, hade råd med flygbiljett på dagen. Försök hänga med lite i nyheterna.
SD och M är vinnarna i valet efter detta dåd. Men det är inte ens så att de har turen att att stolliga tonåringar leker rommen av sig exakt på valstarts-dagen. Utan det här är bara hur Sverige ser ut just nu, en vardag som andra efter 4 år med s+mp vid makten.
Snälla högerkrafter, kom tillbaka.
Han påpekar att vi ännu faktiskt inte vet vilka som är gripna, och det har han helt rätt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Jag är osäker på om du är sarkastisk eller ej. Menar du det du skriver?
Stig-Britt, jag trodde faktiskt du hade bättre koll på mig än att börja tvivla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Apollion
Ja lägg därtill att stenkastning, våldtäkter och så kallad "taharrush" minskat rejält på senare år. Majoriteten av alla brott begås av svenskar. Alltså etniska svenskar med blont hår. Inte svensk somalier, eller svensk afghaner, eller svensk irakier. Allt skulle bli mycket bättre om Sverige bara bestod av somalier, afghaner och Irakier... Då skulle brottsligheten minska och alla skulle leva i fred med varann.
Nja, det där stämmer ju inte om man gör sig omaket av att ta del av informationen i denna tråd:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Han är självklart sarkastisk. Dessutom på ett bra vis.
Sen, när det gäller olika foliehattsteorier om att graden av organisation skulle tyda på att det
inte var förotsblattar som ligger bakom. Dessa påståenden måste ses som ren rasism. Det som på engelska kallas "
The soft racism of low expectations".
Enoch.Thulin - Du verkar iaf lite koll på mina tidigare inlägg här på Flashback.
Så nu till min källa, som är en idag publicerad krönika som hyllas på bl.a
Facebook (över 700 delningar):
Kod:
Skribenten är gymnasielärare i svenska, religion och etik. Han är också deltidsmusiker och har nyligen startat You Tube-kanalen Samtidsreflexen där tanken är att med pedagogiska reflektioner tränga djupare bakom människors reflexmässiga yttranden i samhällsfrågor. Han har idén om att en god journalist är pedagog och att en god pedagog också i någon mening borde vara journalist. Han medarbetar emellanåt på DN Kultur.
Källan:
LÄNK
/Provokatör