2018-08-15, 09:48
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag har själv stått och tittat ut genom ett fönster på 70-talet när drogmissbrukare tog sig in i bil efter bil genom att smasha rutor. Dessbättre var detta i en liten stad och när polissirenerna började ljuda sprang de ganska snabbt därifrån.
Samma här. Det brändes bilar då också, alltid i socioekonomiska områden. Jag var även med ett par gånger när folk brände sina moppar för försäkringsbedrägeri. Däremot hängde jag aldrig på mär folk eldade upp dagis och skolor.
Citera
2018-08-15, 09:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprunget är att de kommer från ett icke-välbeställt område.
Den här typen av idiotbrott har lockat till sig folk från sådana områden de senaste 50 åren
oavsett hudfärg.

GM:s ursprung är ganska irrelevant i sammanhanget då vi egentligen pratar om vem eller vilka som beställt dessa synkroniserade jobb dvs den verklige GM. Att de här killarna och eventuellt tjejerna (när man ser på gångstilen hos vissa av dem) blivit lovade en rejäl sommarlovsslant råder det ingen tvekan om.
Sett ut så här i 50 år? VIlken planet kommer du ifrån?

Hela skiten med Sveriges förfall hör helt ihop med Sveriges extrema, vansinniga och godtrogna invandringspolitik. Inte individer eller raser. Så långt ger jag dig rätt.
Citera
2018-08-15, 09:50
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Är det? Det är inte Thomas, Kalle och Peter som är ute och bränner bilar. Det Är Möhammed, Ächmed.
Beställt ? Det är väl ett gäng ungdomar som suttit på någon IS chat och kommit överens om att göra koordinerade bränder. IS jobbar såhär. Sen att det är bilar som brinner och inte massa folk som blivit skjutna, knivade kan vi skatta oss lyckliga för. Men om ett par år kommer samma avskum åka ner till nått terrorläger, ja mena , en person greps på gränsen till Turkiet nyss. Jag tror han var på väg till terrorläger för att bli skolad till terrorist.
Fantasier och hypoteser! Det var inte mer fakta än det vi redan visste.
Citera
2018-08-15, 09:51
Medlem
Citat:
Tråkigt för dig. Jag vet folk som råkade ut för detta redan på 80-talet.

MSB har fört statistik sedan 1998: https://ida.msb.se/ida2#page=a0050

Ökat med ca 40% på 10 år.

Tjafs om vad som skedde på 80-talet ter sig irrelevant. En enorm ökning är konstaterad. Synd att MSB inte förde statistik på 80-talet, men det ansågs inte som nödvändigt av en anledning.

Bildbränder ökar i rask takt för varje år som går. Så gör även det grova våldet.

Speciellt handgranaterna toppar vi all statistik på bland samtliga OECD-länder Det är riktigt fascinerande hur ett litet land i norra Europa plötsligt konkurrerar på topplistor där främst länder i tredje världen tidigare figurerat. Starkt jobbat!
Senast redigerad av Eventor 2018-08-15 kl. 09:57.
Citera
2018-08-15, 09:56
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Fantasier och hypoteser! Det var inte mer fakta än det vi redan visste.

Fantasier och hypoteser nja. Kan man bränna bilar utan problem så kan man och har förmodligen begå större brott. Det är nog inte första gången dessa herrar bränner bilar. På sidan om sysslar dom säkert med personrån, överfallsvåldtäkter och knarkförsäljning.
Citera
2018-08-15, 09:56
Medlem
Polispotatiss avatar
Det enda denna sida handlar om är att försöka bevisa vem som har rätt och peka ut alla andras fel hela tiden. Man ser aldrig där två "motparter" kommer till en slutsats av förståelse för varandra.
Gå ur er bubbla nu och bli öppensinnade, allt är inte som just DU tror och allt är inte som just JAG tror.
Citera
2018-08-15, 10:02
Medlem
Inga namn ute än på apejävlarna som brände min bil?
Citera
2018-08-15, 10:03
Medlem
Biyu800s avatar
Samtliga ansvariga inom den sk svenska polisen måste avgå omgående efter detta, nej det här är inte en "helt vanlig kväll" era psykotiska svin.

Dom måste sluta komma undan med sitt förakt mot vanliga människor, presspacket också för den delen
Dom är också ansvariga.
Citera
2018-08-15, 10:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
http://www.gp.se/nyheter/en-person-gripen-i-turkiet-1.7682344
Glädjande men ett omvänt no entry hade varit bättre så att vi slipper blatten för gott.
Citera
2018-08-15, 10:05
Medlem
Som vanligt på Flashback kapas tråden av sjukt mycket gnäll från SDare. I det oändliga. På den gamla goda tiden hade tråden fått fram namn på gärningsmän.
Kanske kan moderatorerna bli hårdare här? Tror Flashback tappar en hel del på alla tjatiga OT trådar.
Någon som vet namnen på de som bränt? Eller namn på de som blivit av med knark?
Citera
2018-08-15, 10:06
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Du hade inget att komma med utom strunt alltså, inget av vad du tar upp är relevant alls.

Mindre vittnen försvårar brottslig verksamhet är kontentan av vad du säger, vilket ja
Nix där
Ok. Du är alltså faktaresistent. De fakta jag berättar stöds av all forskning men ha det så trevligt på den planet där du lever.

Det sista du skriver har jag aldrig skrivit. Dags att skingra pipröken eller?
Citera
2018-08-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Största anledningen till att alko-Steffe och dvärgen Morgan blir "arga" är att deras importerade kaozare, de sk pensionsräddarna totalt sabbar deras valrörelse, nu var den ju iofs inte mycket att sabba från start men detta var garanterat dödsstöten.

Ja det blir ju lite svårt för dom att fortsätta ljuga om att Sverige aldrig har varit tryggare än nu, och det blir ju också svårt för dom att ljuga om att mångkultur är berikande och att vi inte klarar oss utan dessa berikare.

Nu inatt var det bilbränder som vanligt, och ett mord i brandbergen och en kvinna svårt misshandlad i samband med detta mord, och 3 anhållna för mordförsök i Trollhättan bland annat.

Nu undrar man ju kommer det bli några åtgärder?

Tyvärr kommer det bara vara ord och ingen handling, kanske en debatt på svt där inbjudna idioter kommer säga att förorten måste få ännu mer pengar, kanske en kärleksmanifestation mot rasism/nazism.

Denna idioti kommer fortsätta ifall svenska folket inte röstar bort idioterna som är ansvariga för att ha förstört landet med massimport av mellanöstern/Afrika.

Känns som att detta valet kan vara början på en förändring till det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in