2018-08-15, 08:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det behövs inget beslut, de lever i samma lilla värld och samsynen är så stor att sädant här kommer av sig själv.

Håller med att det sitter i deras ryggmärgar, tankegodset, sättet att agera. Det behövs ingen samordning. Men Sentio är Norskt och You Gov sätter en ära i att leva upp till sin namn, You Govern! Du bestämmer!!

Sifo? Tar gärna emot förslag vem som styr där Stalins ande, Georges Soros eller Globalistjudeinternationalen. Tror inte att de svenska vänsterliberal krafterna i grunden har något inflytande, de dansar bara efter de stora elefanternas pipa.
2018-08-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Frågan är om det kommer en till från Sentio innan valet?

Klart att det kommer en till. Frågan är om det kommer 10 till? Nu är jag inte direkt lagd åt det konspirationsteoretiska hållet men lite misstänkt är det

Ser man till opinionsjournalister så kommer de att kräva siffror att diskutera Vad skall de annars prata om? Är det enda som finns Sentio så är det de siffrorna som kommer att diskuteras

Annars kanske det finns Dansk eller Norsk media som publicerar undersökningar från Sverige?
2018-08-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Håller med att det sitter i deras ryggmärgar, tankegodset, sättet att agera. Det behövs ingen samordning. Men Sentio är Norskt och You Gov sätter en ära i att leva upp till sin namn, You Govern! Du bestämmer!!

Fast instituten lär ju inte publicera mätningar utan en uppdragsgivare. Det är inte de själva som publicerar. Eller tror ni att mätningarna dyker upp på YouGovs hemsida oavsett?
2018-08-15, 09:36
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Klart att det kommer en till. Frågan är om det kommer 10 till? Nu är jag inte direkt lagd åt det konspirationsteoretiska hållet men lite misstänkt är det

Ser man till opinionsjournalister så kommer de att kräva siffror att diskutera Vad skall de annars prata om? Är det enda som finns Sentio så är det de siffrorna som kommer att diskuteras

Annars kanske det finns Dansk eller Norsk media som publicerar undersökningar från Sverige?
Att Sentio kommer med en OU innan valet är nog sannolikt. Frånvaron, och den kanske anticiperade frånvaron av andra OU är ju minst sagt iögonfallande. Man behöver inte vara mycket konspirationsteoretiskt lagd för att undra vad fan som händer. Är detta en synkroniserad attack från MSM i mening att inte gynna SD?
Senast redigerad av snigel1 2018-08-15 kl. 09:39.
2018-08-15, 09:44
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det tror jag det gör. Sentio publiceras av NyheterIdag. Frågan är om Yougov kommer också i Metro. Det är mer tveksamt, då Metro ju är "MSM".

Skulle förvåna om inte Novus och Yougov kommer snart.
2018-08-15, 09:55
Medlem
Vad är det som dröjer? Varför så få opinionsundersökningar? Fan jag blir galen på detta.
2018-08-15, 10:30
Medlem
sexboxs avatar
Novus: Andelen som anger att de har mycket eller ganska stort förtroende för partiledarna. Förändring i procentenheter jämfört med junimätningen anges inom parentes.

Ulf Kristersson (M) 35 % (+2)

Annie Lööf (C) 33 % (+1)

Stefan Löfven (S) 31 % (+1)

Jonas Sjöstedt (V) 29 % (+4)

Jimmie Åkesson (SD) 29 % (+3)

Jan Björklund (L) 24 % (+3)

Ebba Busch Thor (KD) 20 % (+5)

Gustav Fridolin (MP) 13 % (+4)

Isabella Lövin (MP) 12 % (+3)
2018-08-15, 10:50
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Novus: Andelen som anger att de har mycket eller ganska stort förtroende för partiledarna. Förändring i procentenheter jämfört med junimätningen anges inom parentes.

Ulf Kristersson (M) 35 % (+2)

Annie Lööf (C) 33 % (+1)

Stefan Löfven (S) 31 % (+1)

Jonas Sjöstedt (V) 29 % (+4)

Jimmie Åkesson (SD) 29 % (+3)

Jan Björklund (L) 24 % (+3)

Ebba Busch Thor (KD) 20 % (+5)

Gustav Fridolin (MP) 13 % (+4)

Isabella Lövin (MP) 12 % (+3)
Jag undrar just hur många av de som har förtroende för JÅ som inte röstar SD?
2018-08-15, 10:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag undrar just hur många av de som har förtroende för JÅ som inte röstar SD?
Tidigare har väl förtroendesiffran följt partiets stöd rätt bra när det gäller just SD & Åkesson.
2018-08-15, 11:08
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tidigare har väl förtroendesiffran följt partiets stöd rätt bra när det gäller just SD & Åkesson.
Intressant. Skulle kunna stämma med att JÅ utanför sina egna kretsar är i det närmaste pestsmittad. Samma sak gäller ju inte med de andra partiledarna, exempelvis Jonas Sjöstedt som jag in min vidsynthet kan tycka verkar ganska sympatisk, även om jag inte delar hans politiska åsikter. Vem var det förresten som sa att: "Erik Ullenhag är en social och sympatisk människa men en katastrof som politiker"?
2018-08-15, 11:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Intressant. Skulle kunna stämma med att JÅ utanför sina egna kretsar är i det närmaste pestsmittad. Samma sak gäller ju inte med de andra partiledarna, exempelvis Jonas Sjöstedt som jag in min vidsynthet kan tycka verkar ganska sympatisk, även om jag inte delar hans politiska åsikter. Vem var det förresten som sa att: "Erik Ullenhag är en social och sympatisk människa men en katastrof som politiker"?
Just Sjöstedt är den ende av sjuklöverpolitikerna som jag själv brukar uppge rätt stort förtroende för när jag blir tillfrågad i någon OU. Även om jag inte håller med honom om något & hans politik är vansinnig, så framstår han inte som en äcklig lögnare som de andra i sjuklövern.
2018-08-15, 11:18
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just Sjöstedt är den ende av sjuklöverpolitikerna som jag själv brukar uppge rätt stort förtroende för när jag blir tillfrågad i någon OU. Även om jag inte håller med honom om något & hans politik är vansinnig, så framstår han inte som en äcklig lögnare som de andra i sjuklövern.
Aaah! Ytterligare en vidsynt människa. Jag visste väl det. På något sätt är det med Sjöstedt så att bara man står ut med bolsjeviken i honom så skulle man kunna svinga en bägare tillsammans. Det får nog i så fall bli en eller två trippel IPA's så man bedövar sig ordentligt.
Senast redigerad av snigel1 2018-08-15 kl. 11:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in