2018-08-14, 22:58
Medlem
Hahaha,
Vad är direkt konstigt?
Tror ni på fullaste allvar att vänsterextrema blaskor som Aftonbladet eller DN exempelvis vill lägga upp en artikel 3 veckor innan valet med "SD ökar mest i senaste opinionsundersökningen"?.
Samtidigt kan dom som nu hittills hålla nivåerna på 15-20% men hur jävla seriöst blir det sen i valet när dom får mellan 25 och 28%?
Detta är absolut sista chansen för instituten sen kommer inte en jävel tro på dom.
Tåget har gått.
2018-08-14, 23:08
Medlem
Dom kanske är osäkra på sina resultat så alla väntar på att någon annat OI ska vara först som dom kan förhålla sig till.
Det gäller också att hålla SD så lågt som möjligt men samtidigt inte vara det institut som ligger lägst.
2018-08-14, 23:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hahaha,
Vad är direkt konstigt?
Tror ni på fullaste allvar att vänsterextrema blaskor som Aftonbladet eller DN exempelvis vill lägga upp en artikel 3 veckor innan valet med "SD ökar mest i senaste opinionsundersökningen"?.
Samtidigt kan dom som nu hittills hålla nivåerna på 15-20% men hur jävla seriöst blir det sen i valet när dom får mellan 25 och 28%?
Detta är absolut sista chansen för instituten sen kommer inte en jävel tro på dom.
Tåget har gått.

Vad säger din kompis som jobbar på Aftonbladet?
2018-08-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad säger din kompis som jobbar på Aftonbladet?

Inte kopplat till OU men däremot har "Ledarna" på Aftobladet, Persson,Lindberg,Kierkegard mfl. fått instruktioner av LO att månaden fram till valet ha sin offensivaste hållning någonsin.
Man ska pumpa ut artiklar som primär vänder sig mot vinstjakten i välfärden och man ska gå hårt på SD.
Vilket jag märkt av tydligt.
2018-08-14, 23:23
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Tro mig! Det här beror på ett politiskt vakuum. Alla vet att det håller på att gå åt helvete. Politikerna minus SD sitter som paralyserade utan att tummen ur.

Skulle någon sagt så för t ex ett halvår sedan hade jag bara viftat bort det, men nu vete fasen... Du kan mycket väl ha rätt. Är etablissemanget innerst inne skraja? Jag ger det en vecka till, om det inte börjat komma ett antal OU vid den tiden då är det nåt lurt.
2018-08-14, 23:41
Medlem
8711s avatar
Blev ingen Demoskop varken före eller under debatten. Då kanske den kommer efter istället, alltså imorgon och att man ville ha allt fokus på sin debatt fram till idag.

Mätningen finns ju uppenbarligen, eftersom det är sent i månaden för att vara Demoskop som brukar vara först av alla och för att man presenterat andra delar av sitt mätande av det politiska läget, kring förtroendet för partiledarna.
2018-08-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Blev ingen Demoskop varken före eller under debatten. Då kanske den kommer efter istället, alltså imorgon och att man ville ha allt fokus på sin debatt fram till idag.

Mätningen finns ju uppenbarligen, eftersom det är sent i månaden för att vara Demoskop som brukar vara först av alla och för att man presenterat andra delar av sitt mätande av det politiska läget, kring förtroendet för partiledarna.

Vad spelar detta egentligen för rooll?

SD + ev AfS kommer sopa mattan av de andra partierna!
2018-08-15, 00:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vad spelar detta egentligen för rooll?

SD + ev AfS kommer sopa mattan av de andra partierna!

Ja, tråden handlar om opinionsundersökningar och jag är intresserad av dessa

Därför spelar det roll för mig, men jag litar inte alltid på dessa institut och är öppen för att kritisera dessa därefter också.
2018-08-15, 00:09
Medlem
deadsets avatar
Kommer det faktum att sjuklövern fortfarande vägrar samarbeta med Åkesson (trots att det inte ens längre finns någon anledning) påverka opinionen uppåt eller nedåt? Kommer folk ställa sig bakom Åkesson, eller kommer de bara känna hopplöshet och lägga rösten på något annat parti istället? Jag tror och hoppas att det gynnar honom, men det är svårt att veta.
2018-08-15, 00:09
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Ja en mätning finns, den "partiledarpopularitet"-mätning är inte en egen mätning utan en del av den vanliga OU. Frågan är om de vill släppa siffrorna. Som många skriver ju närmare valet ju skämmigare att gissa helt fel på SD. I valet och kvalet: Expressen vill inte visa en kraftig höjning för SD och Demoskop vill inte förstöra sitt rykte genom att visa en för fejkad siffra mindre än en månad innan valet. Jag ser för mig hur Expressen och Demoskop förhandlar nu. -"Inte en procent över 22". -"Vi kan inte gå under 25 %"
2018-08-15, 00:11
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Kommer det faktum att sjuklövern fortfarande vägrar samarbeta med Åkesson (trots att det inte ens finns någon anledning längre) påverka opinionen uppåt eller nedåt? Kommer folk ställa sig bakom Åkesson, eller kommer de bara känna hopplöshet och lägga rösten på något annat parti istället? Jag tror och hoppas att det gynnar honom, men det är svårt att veta.

Ingen går till sjupartiet för det men kanske fler går till soffan om valet känns meningslöst. Men jag tror fler sossar går till soffan än SD-are.
2018-08-15, 00:16
Medlem
Engelitzs avatar
En fråga bara. Kan tidningar som DN och Aftonbladet "strunta" i att publicera beställda mätningar om resultatet inte faller beställaren i smaken? Eller är det omöjligt för att det kommer komma fram förr eller senare? Inga galna konspirationsteorier nu tack, utan va realistiska. .
Senast redigerad av Engelitz 2018-08-15 kl. 00:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in