2018-08-14, 23:07
Medlem
LucioFontanas avatar
Det är inga ryssar o lika lite nån rörelse som NMR eller AFA. Det är ändå ett ganska begränsat geografiskt område där det händer vid just kl 21 tiden. Vilket innebär att dessa individer har kontakt med varandra IRL på ett eller annat sätt. Det som sker senare på längre distanser är copycat-beteende. Men någon form av coordination och syfte har det så klart men det är mycket mer banalt än att någon grupp försöker vinna politiska poäng med det. Sker det på flera platser och i mycket större omfattning är det svårt för försäkringsbolag att peka på bedrägerimotivet. Organisatörerna finns att hitta bland det utbrända bilarna med betalda försäkringar, gärna nytecknade försäkringar, på nyförvärvade bilar ägda av personer som egentligen inte har råd att äga sådana bilar eller föregående ägare är kriminell och överlåtit bil till ostraffad underhuggare. Nåt åt det hållet tror jag är sanningen. De som gjort det kan inte tänka större än några hundra tusen kronor. Det som utpekas ha gjort det skulle kunna göra det mycket mer utstuderat men kan inte tänka så smått o fjuttigt.
Citera
2018-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, här och på andra håll svamlas det om false flag-operationer och det är så jävla hjärndött
som det kan bli.
Menafolket kan inte samordna attacker på det här viset så det måste vara andra fulingar
som agerat, jo visst i helvete.
Hur var det 2001 med terrordåden i USA? Då lyckades ju en hög ondskefulla araber
koordinera attacker och resultatet blev ju rätt framgångsrikt, tusentals döda och materiell
förödelse som hette duga.
Och så skulle man inte kunna samla några gäng med svartklädda och bortskämda skithögar
till muslimslynglar runt om i Västsverige till att bränna bilar vid ungefär samma jävla tidpunkt
och kaoza loss en måndagsafton i augusti...
Det blir väl fortsättning senare i kväll förmodligen.
Hörde nyss ett polisbefäl i fyrans nyheter säga nånting i stil med "Vi är trygga med de åtgärder
som vidtagits". Vilka åtgärder då är det som åsyftas kan man undra.

Ja, fy fan vad det här landet har förfallit.

Samhället bekrigas för fullt, dag in och dag ut, men låt oss ignorera det faktumet och
återgå till att diskutera varför det har varit en så satans varm sommar och vad det kan
betyda för framtidens väder.

En äldre djupt bedrövad man får slutligen här komma till tals angående händelserna igår:
https://www.youtube.com/watch?v=Yp2I2VYR3WM

Samordna förödelse överallt, kan de med sitt låga IQ. Det är den ociviliserade delen av värdsamfundet som nu invaderat civilisationen, och politikerna fattar inget.

Jag undrar när politikerna själva har fått nog, och inser att de har förstört Sverige med sin import av socioekonomiskt pack från tredje världen. För att hålla ordning krävs en polisstat, med livrädda poliser som skjuter för att rädda sina egna liv.

Visst är klimatfrågan viktig. Miljö är också viktigt. Det blir därför absurt att ta in en massa folk som belastar miljön, genom sin nedskräpning. När ett land som Sverige har vattenbrist är det inte en klimatfråga, bara en konsekvens av att det sker en överbelastning av naturresurser. Folk som i övrigt tar olika resurser i anspråk utan att bidra med annat än att föda fram skitungar. Ungar de inte orka uppfostra eller försörja.

Boris Johnsson och danskarna har fattat att man kan inte ha det så här i ett i-land. När kvinnor ser ut som vandrande brevlådor, hur ska de då ta tag i sina skitungar, undrar jag?

Var finns imamerna, när det inte handlar om Moskéer och böneupprop? Är det ett heligt krig som pågår eller bara en liten intifada?
Citera
2018-08-14, 23:10
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Nej du sa nyss att jag skulle ha skrivit nåt om rysskopplingar 2013 så ge mig en länk till där jag isf gjorde det

Nej.... Det skulle ju i så fall ge dig väder på kvarnen. Häng med nu. Var fick du Ryssland-spåret ifrån? Var du lika aktiv i den tråden om Husbyupploppen? Skrek du Putin då? Jag behöver inte gräva för jag vet svaret. NEJ, varför skulle du tro att Putin hade något med Husbyupploppen att göra? Case closed?
Citera
2018-08-14, 23:16
Medlem
sonofnatures avatar
Extremt tyst i området

Inga sirener , ingen street racing eller helikopter
Citera
2018-08-14, 23:16
Medlem
Någon som fått fatt på några namn??
Gissar på att SD måste ut och tända bilar för att införa samma uppståndelse som 2015.
Svårt att samla röster innan valet om man inte tänder eld på en bil och skyller på invandrare, inte så svårt att klä ut sig och härma en Afghan då det finns kurser i de flesta språken nu.

Jag vet att jag inte är PK, men samtidigt så vore det hela inte omöjligt när det kommer till SD och andra järnrörspundare.....
Citera
2018-08-14, 23:17
Medlem
Klart att tanken är intressant ändå att dom faktiskt fick detta som uppdrag. Dom skiter i politik, deras liv är fucked ändå och dom driver runt och är halvgangsters som becknar för att finansiera sina missbruk. Någon okänd person erbjuder dom x antal lax för att utföra detta och sedan hålla käften.

Just att det var organiserat, just att det var så många bilar, just att SD direkt efteråt gick ut med post efter post på sin FB-sida med "titta hur det ser ut, rösta på oss så blir allt bra".

Jag säger inte att det är så, men det är fan ingen omöjlighet. Denna någon som i så fall gav dom cashen är i så fall en person som omöjligt kan bindas till SD, AfS eller whatever. Och skulle någon gola och säga att dom fick betalt skulle folk ändå inte tro på det eftersom det bara skulle verka som en dålig ursäkt för att få strafflindring eller vad som.

Det kommer lite väl lägligt detta, så är det bara.

Jag säger inte att det är så här eller att jag för den delen tror på det, men det är ingen omöjlighet.
Citera
2018-08-14, 23:19
Medlem
outback4s avatar
Vilka fega tattarungar som förstör för vanligt hederligt folk.
Åk till en Bandidos/ hells angels klubb och bränn ner deras hojar och bilar så visar ni lite stake.
Överlever ni det så kan ni få lite support
Allah akbar på er små negerbarn.
Senast redigerad av outback4 2018-08-14 kl. 23:21. Anledning: Akbar
Citera
2018-08-14, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Klart att tanken är intressant ändå att dom faktiskt fick detta som uppdrag. Dom skiter i politik, deras liv är fucked ändå och dom driver runt och är halvgangsters som becknar för att finansiera sina missbruk. Någon okänd person erbjuder dom x antal lax för att utföra detta och sedan hålla käften.

Just att det var organiserat, just att det var så många bilar, just att SD direkt efteråt gick ut med post efter post på sin FB-sida med "titta hur det ser ut, rösta på oss så blir allt bra".

Jag säger inte att det är så, men det är fan ingen omöjlighet. Denna någon som i så fall gav dom cashen är i så fall en person som omöjligt kan bindas till SD, AfS eller whatever. Och skulle någon gola och säga att dom fick betalt skulle folk ändå inte tro på det eftersom det bara skulle verka som en dålig ursäkt för att få strafflindring eller vad som.

Det kommer lite väl lägligt detta, så är det bara.

Jag säger inte att det är så här eller att jag för den delen tror på det, men det är ingen omöjlighet.

Jag instämmer, dags att ta reda på vad Jimmie sysslar med.....
Citera
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Det är inga ryssar o lika lite nån rörelse som NMR eller AFA. Det är ändå ett ganska begränsat geografiskt område där det händer vid just kl 21 tiden. Vilket innebär att dessa individer har kontakt med varandra IRL på ett eller annat sätt. Det som sker senare på längre distanser är copycat-beteende. Men någon form av coordination och syfte har det så klart men det är mycket mer banalt än att någon grupp försöker vinna politiska poäng med det. Sker det på flera platser och i mycket större omfattning är det svårt för försäkringsbolag att peka på bedrägerimotivet. Organisatörerna finns att hitta bland det utbrända bilarna med betalda försäkringar, gärna nytecknade försäkringar, på nyförvärvade bilar ägda av personer som egentligen inte har råd att äga sådana bilar eller föregående ägare är kriminell och överlåtit bil till ostraffad underhuggare. Nåt åt det hållet tror jag är sanningen. De som gjort det kan inte tänka större än några hundra tusen kronor. Det som utpekas ha gjort det skulle kunna göra det mycket mer utstuderat men kan inte tänka så smått o fjuttigt.

Hur går bedrägeriet till? Om deras bil bränns och dom får ut värdet för bilen har dom ju inte vunnit något...
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Varför är det så svårt att föreställa sig? SD är ett landsförrädarparti fullt med spioner från öst och detta kan gynna deras resultat. Detta är tydligt organiserat och betalat för, ingen gör detta bara för skojs skull. Hade det bara varit blattekids som gör det för skojs skull hade de bränt kanske 2-3 bilar, inte 70-100 stycken samtidigt på flera platser.
Vadå inte för skojs skull? Vad fan vet du om vad femtonåriga förortskidz tycker är skoj? Det här är en sällskapslek eller möjligen en uppvisning och initieringsrit för att få upptas i gängen. Man visar prov på effektivitet, samarbetsförmåga och planering. Om man tittar på flera av videorna så ser man äldre, sannolikt kriminella som står en bit bort och iakttar. ungefär som en tenta, ett test på sin förmåga helt enkelt.

2-3 bilar brinner väl en normal kväll i någon förort runt om i sverige? Vid Husby kravallerna och andra kravaller har liknande antal bilar om 70-100 gått upp i rök under en natt. Inte så märkvärdigt, elden sprider sig, behöver egentligen endast tända eld på en och kanske 4-5 andra närmast stryker med speciellt när inte brandkår och polis vågar ingripa som man såg tydligt på videon från Frölunda torg. Lägg ned foliehattsteorierna om ryssar, NMR, AFA odyl
Citera
2018-08-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vilka fega tattarungar som förstör för vanligt hederligt folk.
Åk till en Bandidos/ hells angels klubb och bränn ner deras hojar och bilar så visar ni lite stake.
Överlever ni det så kan ni få lite support
Allah akbur på er små negerbarn.

Du är så vilse på det hela, kan ju allvarligt talat inte vara sant att invandrare gjorde det.
Tror mer på att SD är involverad i denna skit, kom ju lägligt till valet.
Citera
2018-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vadå inte för skojs skull? Vad fan vet du om vad femtonåriga förortskidz tycker är skoj? Det här är en sällskapslek eller möjligen en uppvisning och initieringsrit för att få upptas i gängen. Man visar prov på effektivitet, samarbetsförmåga och planering. Om man tittar på flera av videorna så ser man äldre, sannolikt kriminella som står en bit bort och iakttar. ungefär som en tenta, ett test på sin förmåga helt enkelt.

2-3 bilar brinner väl en normal kväll i någon förort runt om i sverige? Vid Husby kravallerna och andra kravaller har liknande antal bilar om 70-100 gått upp i rök under en natt. Inte så märkvärdigt, elden sprider sig, behöver egentligen endast tända eld på en och kanske 4-5 andra närmast stryker med speciellt när inte brandkår och polis vågar ingripa som man såg tydligt på videon från Frölunda torg. Lägg ned foliehattsteorierna om ryssar, NMR, AFA odyl

Du glömde Donald Trump....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in