2018-08-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Intressant, du söker en person som inte vet att hon har barn hemma.

Föremål som måste finnas i bostaden för att det kan kopplas till GM, vad kan det
tänkas vara, något som absolut inte får försvinna, vad skulle det kunna vara?

Tack för svar.

Ja kanske det. Skulle det vara så märkligt, någon i cachesvängen som inte var helt uppdaterad på var LW:s barn huserade för tillfället, de sov väl ibland hos pappan.
Eller så visste GM mycket väl att det fanns barn där men gick ändå dit eftersom det var sent, antog att de/det sov (vilket ev var fallet).
'Föremålet' med koppling till GM skulle kunna vara något vadsomhelst som LW lånat av GM och som hon alltså haft hos sig och som tex barnen skulle reagera på om det saknades, något som då skulle leda tankarna mot GM.
Eller som sagt; att GM behövde dit för att undanröja något som hade med motivet att göra, el på annat sätt skulle rikta skenet mot GM.
Det var bara tankar kring detta med att dörren inte var riktigt stängd; att öppna en dörr brukar inte låta lika mycket som att stänga en. Kanske 'smög' GM upp dörren men valde att ej försöka stänga den då det skulle låta mer och ev väcka de som sov där.

Men min primära teori var den att LW och GM kanske var ute och gick en lite längre sträcka och av den anledningen ankom planket från motsatt håll.
Och än finner jag ingen orsak att förkasta den tanken.
Citera
2018-08-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW:s var fortfarande avspärrat igår. Cyklarna som Rosamund talade om häromdagen var borta. Endast en damcykel kvar. SD:s hus hade inga avspärrningsband, vad jag kunde se.

Tack för info. Det rimliga är väl att cyklarna, efter genomgång, återgått till brukarna. Skolan har börjat.
Citera
2018-08-14, 20:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Just i detta fallet så är MV mycket mer frekvent, vilket får mig att tro att han har en koppling till LW och vill på alla sätt fokusera på SD som GM.

Jag är alltid vaksam och sväljer generellt inte allt hur som helst, särskilt i ett anonymt forum.
Du kan ha rätt, tanken har slagit mig.
Men det kan också vara så att MV råkar ha insyn i just detta fall och därför är mer aktiv i tråden. Läckorna kan vara en anledning...
Citera
2018-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack för info. Det rimliga är väl att cyklarna, efter genomgång, återgått till brukarna. Skolan har börjat.

Nej, skolorna har inte börjat. Skolstart är den 20 augusti.
Bra iaf att barnen fått sina cyklar. Då kanske vi kan enas om att en utav cyklarna de facto var NWs? Det har varit lite diskussioner om detta i tråden. Minns inte om du var delaktig.
Citera
2018-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Nu en dryg månad senare. Fortfarande avspärrat?
Det finns ingen som åberopar hennes hus. Barnen kan inte bo själva där.
Det måste till en bouppteckning och där ser man förhållandet. Är det en brf så har dom krav på dödsboet. Finns det lån ska banken ha lgh som säkerhet och står då för försäljningen.
Polisen har än ingen att släppa hennes lgh till.
Så enkelt är det NOG
Citera
2018-08-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tackar för svar. Kan sedan inte hålla med dig. Tycker du får det att låta som att man generellt behåller initiala avspärrningar under hela processen, tills det föreligger en dom som vunnit laga kraft.
Menar att det inte är så; menar att det måste finnas något mer specifikt skäl till att man väljer att behålla en avspärrning.
Alltså att man vid/på/i det som blivit avspärrat påträffat bevisning etc och att man bara inte för alla eventualiteters skull kvarhåller avspärrningen i fråga.
Enligt din logik: varför är inte FP avspärrat?
Och om fallet står och stampar om 5-10 år, skall/måste man bevara allt intakt? (hålla SD utelåst)

Sedan kan jag inte se något som talar mot att LW befann sig ute på en promenad el nåt med någon, varken logiskt eller tidsmässigt.

Det finns fall där hus varit avspärrat mer än ett år (Magnus Andersson i Idre). Då har huset varit brottsplatsen. Om jag minns rätt så hävdar någon (Väktaren?) att LWs hus inte är brottsplatsen.
Citera
2018-08-14, 21:03
Medlem
Honan6s avatar
SD är tydligen igång och jobbar igen. Nytt jobb eller tillbaka på Ty*r3ns efter förlängd semester?
Citera
2018-08-14, 21:05
Medlem
Citat:
Oj, känner du igen NW:s cykel?
UW och sonen kan ha cyklat dit på morgonen.

Finns uppgifter att NW sov hos sin mamma den aktuella natten.
Citera
2018-08-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Finns uppgifter att NW sov hos sin mamma den aktuella natten.
MV skrev att 2 barn sov hos LW.
Citera
2018-08-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
MV skrev att 2 barn sov hos LW.

Rimligen dom två yngsta som var skrivna på adressen. Ädsta sonen var skriven hos pappan.
Citera
2018-08-14, 21:23
Medlem
Citat:
Oj, känner du igen NW:s cykel?
UW och sonen kan ha cyklat dit på morgonen.

Så efter samtal med polis tog UW sin cykel därifrån men NWs blev kvar bakom avspärrningsbanden?
Citera
2018-08-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det finns fall där hus varit avspärrat mer än ett år (Magnus Andersson i Idre). Då har huset varit brottsplatsen. Om jag minns rätt så hävdar någon (Väktaren?) att LWs hus inte är brottsplatsen.

Jovisst finns fall med lång avspärrningstid, men då har det ju handlat om, som du anger, en konkret brottsplats.
Att bara per automatik kvarhålla en avspärrning hos en MGM som dessutom har försatts på fri fot är ju en helt annan sak.
Menar inte att du menar så. Men det gör ju tex Remark.

Tror inte heller att LWs bostad är BP. Tycker därför att det är lite konstigt att man har kvar avspärrningarna där.
Kanske kan det handla om att ingen bestrider att det är spärrat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in