2018-08-14, 20:33
Medlem
Hittar ingen som har länkat till detta men detta säger väl vad det är för typ av personer ? https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931

– Vi kommer att göra fler frihetsberövanden under kvällen och i morgon. Jag tror att det rör sig om runt tio stycken ungdomar som agerat samtidigt. Det här är kriminella killar i övre tonåren, som bor här i området, säger Dan Windt, chef för lokalpolisområde Storgöteborg Syd.

Vänster kan väl fortsätta skylla på extremhögern och naiva svenskar kan väl fortsätta skylla på SD samt ryssen.
Citera
2018-08-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bilbränderna verkar vara synkade och välorganiserade. Polisen och politikerna är helt hjälplösa och fruktar att det kan hålla i flera dagar.

Schack och matt, ni, rasisterna som hävdat att invandrarna är dumma och lata!

*Välorganiserade jämfört med andra liknande händelser som har varit ungefär lika organiserade som ett kosläpp - inte jämfört med t.ex att organisera ett företag, eller ett luciatåg på en förskola.

*Jag hävdar att det är dumt att bränna bilar.

*Man är lat om man väljer kriminalitet istället för att sköta sig och dra sitt strå till stacken.

Du antar alltså att det är invandrare som gjort detta? Är inte det lite fördomsfullt?
Citera
2018-08-14, 20:35
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad exakt är smart med att elda upp folks bilar?

Vad exakt är smart med att borsta tänderna innan man äter? men just det är folks bilar man eldat upp inte sina egna.
Politiskt syfte? hade dom tråkigt? snorungar använder ju inte direkt hjärnan?
Citera
2018-08-14, 20:36
Medlem
danevitos avatar
”vad fan håller ni på med?”

- säger Stefan löfven. Som om det kom som en överraskning att vi har ett problem i samhället? Att det inte fanns dom som faktiskt vill skada andra mer än att bygga det här landet. En grupp som och inte respekterar eller visar tacksamhet för att dom fått komma hit. En grupp som anser sig sitta över alla andra för dom har sin Gud på sin sida

Tänkte även dela med mig av vad Stefan egentligen sa mellan raderna..

– Jag blir förbannad, på riktigt. Min fråga till de här är ”vad fan håller ni på med?” Jag är ju på er sida och gör allt för att ni ska bli fler och ta över det här landet. Samhället kommer[b][måste] alltid att agera hårt mot det här och vi måste fortsätta. Annars kommer ingen rösta på oss längre, och vad gör ni då? Vi har höjt straffen rejält för grov skadegörelse. Så se till och skärp er nu fram till valet och lite till. Vi kommer också i höst lägga en proposition just på attacker mot blåsljuspersonal så det måste ni också sluta upp med som ofta brukar följa i spåren av detta,
mina kära bästa av väljare
– Ni förstör för er själva. Ni förstör för era föräldrar, ni förstör för hela bostadsområdet, för grannarna och mig det måste samhället svara stenhårt på.
Senast redigerad av danevito 2018-08-14 kl. 20:40.
Citera
2018-08-14, 20:39
Bannlyst
Det är ingen som funderat i dessa kaos blattars mentalitet. Polisen knyter koks för en sisådär 20 mkr i inköp och de svarar i att kaosa för typ detsamma. Nåväl vill vi ha dem som knähundar.....och det är redan på väg så visst. Ni små araber torde veta att ni snart är i ett land styrt ifrån Israel.....vart ska ni springa nu? Spring råttor!
Citera
2018-08-14, 20:41
Medlem
http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/ct-sweden-car-fires-20180814-story.html
https://www.npr.org/2018/08/14/638475939/dozens-of-cars-torched-by-masked-youths-in-western-sweden-authorities-say
https://www.express.co.uk/news/world/1003135/sweden-elections-riots-violence-Sweden-gangs-gothenburg-malmo-helsingborg
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-45181321

Lite utlandsk media om detta.
Citera
2018-08-14, 20:41
Medlem
vidrikfittanens avatar
Dom gör det när det fortfarande är ljust ute på ett torg omringat av höghus och därmed tusentals smartphones med kamera. Dom slänger bangers för att få maximal uppmärksamhet. Dom beter sig lugnt och kaxigt.
Inget annat än en styrkedemonstration.
Citera
2018-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Grattis Sverige, nu är det artikel på CNN:

https://edition.cnn.com/2018/08/14/europe/sweden-cars-burned-intl/index.html

Den utbrända Dacian tillhör(de) en man med övertygande svenskt namn... Undrar var han lägger som röst den 9 september? Skulle gissa S, som har visat sig vara mycket bra på att bekämpa grov brottslighet!
Citera
2018-08-14, 20:44
Medlem
LadyRavenDie09s avatar
Hahaha!
Fantastiskt kul!
Det drar ihop sig. Tror alla att det smäller? Jag tror att Stockholm kontrar..
Citera
2018-08-14, 20:46
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne.Clown.
Den utbrända Dacian tillhör(de) en man med övertygande svenskt namn... Undrar var han lägger som röst den 9 september? Skulle gissa S, som har visat sig vara mycket bra på att bekämpa grov brottslighet!

Japp, vi borde nog försöka med ytterligare miljarder i troglodyt täta områden.
Citera
2018-08-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Dessa spekulationer om att "extremhögern"/"mörka krafter" skulle ligga bakom bränderna är ju rent trams!

Hur mycket organisation krävs det för att babbegäng på olika platser ska bränna bilar och ställa till jävelskap ungefär samtidigt? Ett meddelande via telefon eller valfri mobil-app, det är allt som krävs.

Mohammed i Västra Frölunda messar kusinen Ahmed och hans polare i Kronogården i Trollhättan:

"Värsta kaozet ikväll kl. 21. Nu ska vi visa aina att vi äger orten."

Ahmed svarar:

"Vi gör samma sak här. Yalla, bror."

Sedan kopierar Ahmed de båda meddelandena och skickar dem vidare till sin kompis Omar, som bor i Rosengård i Malmö. Och så vidare...

Mer organisation än ovanstående krävs inte. Här handlar det om att få babbegäng att bränna bilar och kasta sten mot polisen - inte om d-dagen eller 9/11-attackerna.

Dessutom ska två personer vara gripna, etniciteten på dem måste gå att skaka fram. Är det svenska namn så kan man ju misstänka nazzar, men varför skulle invandrarungar springa Putins ärenden, att de skulle fått betalt för det, är så långt foliehatteri kan komma. De jobbar för sina "brushor" i orten, inte främmande ryssar som för övrigt struntar i Sverige.
Citera
2018-08-14, 20:47
Medlem
Hur vågar man göra detta? Det är den stora frågan. Alltså det är inte så smart om det är invandrare som har gjort det tanke på att det är val snart.. Men de kanske de skiter i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in