Jag körde bara ICQ fram tills för ett år sedan ungefär. Nu har jag bytt till MSN, hade knappast en enda kontakt kvar online på ICQ tillslut..
Fast det var ett jobbit byte, jag såg MSN som ett fjortis-program, typ som nått Lunarstorm nästan.
Fast nu är jag helnöjd med MSN och skulle aldrig vilja byta tillbaka till en stenålders ICQ.
btw, jag är inte den som hänger med i utvecklingen, men är MSN 7.5 den nyaste som finns?
Jag tillhör också den gamla skolan, körde ICQ i flera år (har 6-siffrigt ICQ-nr...). Nu kör jag det tillsammans med MSN och Yahoo i Miranda. Jag vägrar köra MSN-klienten eftersom den består av en massa grafiskt lull-lull som jag inte är intresserad av. Dessutom vet man aldrig om det avstängt eller inloggat. Messenger verkar leva sitt eget liv.
Miranda. Så djävla mycket smidigare än klumpiga MSNM. Dessutom kan man tuna programmet så att det ser ut och fungerar som man själv vill, typ som firefox.
Dessutom så spelar det ingen roll vilket protokoll ens kontakter använder eftersom Miranda är kompatibelt med MSN, Jabber, ICQ, IRC osv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!