• 4
  • 5
2007-03-05, 15:54
Medlem
Hellcats avatar
började med ICQ och körde sen med msn, aim och yahoo för att kompisar utomlands vägrade köra icq
Citera
2007-03-05, 16:04
Medlem
kör med MSN för att alla mina polare har det. Och sen har jag en liten, men ändå viktig kompis på AIM.

Tycker att MSN är snäppet bättre än AIM för att MSN har bättre "grafik" och tar inte lika mkt på min fjuttiga bandbredd.
Citera
2007-03-05, 16:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag körde bara ICQ fram tills för ett år sedan ungefär. Nu har jag bytt till MSN, hade knappast en enda kontakt kvar online på ICQ tillslut..
Fast det var ett jobbit byte, jag såg MSN som ett fjortis-program, typ som nått Lunarstorm nästan.
Fast nu är jag helnöjd med MSN och skulle aldrig vilja byta tillbaka till en stenålders ICQ.

btw, jag är inte den som hänger med i utvecklingen, men är MSN 7.5 den nyaste som finns?
Citera
2007-03-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
btw, jag är inte den som hänger med i utvecklingen, men är MSN 7.5 den nyaste som finns?

Tyvärr, det finns ett nyare MSN: MSN Live Messenger (även kallat MSN 8.0)

Finns här om du vill hämta ner det: http://get.live.com/messenger/overview
Citera
2007-03-05, 16:53
Medlem
JoKs avatar
Jag tillhör också den gamla skolan, körde ICQ i flera år (har 6-siffrigt ICQ-nr...). Nu kör jag det tillsammans med MSN och Yahoo i Miranda. Jag vägrar köra MSN-klienten eftersom den består av en massa grafiskt lull-lull som jag inte är intresserad av. Dessutom vet man aldrig om det avstängt eller inloggat. Messenger verkar leva sitt eget liv.
Citera
2007-03-05, 18:18
Bannlyst
Msn. Smidigt som fean
Citera
2007-03-05, 18:23
Medlem
Cryingmantiss avatar
Windows Live Messenger.. som många andra sagt, alla ens kontakter har det
Citera
2007-03-05, 18:30
Medlem
Mr Coffees avatar
Miranda. Så djävla mycket smidigare än klumpiga MSNM. Dessutom kan man tuna programmet så att det ser ut och fungerar som man själv vill, typ som firefox.

Dessutom så spelar det ingen roll vilket protokoll ens kontakter använder eftersom Miranda är kompatibelt med MSN, Jabber, ICQ, IRC osv.

Det kan även plocka in RSS-strömmar.
Citera
2007-03-05, 18:45
Medlem
Bossiemans avatar
Jag kör med Gaim - Funkar helt super.
Citera
2007-03-05, 20:27
Medlem
Luxmans avatar
Kör aMSN på min slackware dator, när alla andra använder msn blir man tvungen att göra det också.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in