2018-08-14, 17:23
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Någon som vet motiven bakom dessa bilattacker? Att dom är organiserade behöver vi nog inte diskutera ens för det är ju ganska uppenbart dom är, men till vilken anledning. Först slog det mig att det kanske hade varit en kupp med ett politiskt syfte bakom attackerna som på sin höjd skulle ge vissa partier en högre utgång i valet.........SD?

(FB) Ca 100 kg kokain beslagtaget i Göteborgs hamn
Citera
2018-08-14, 17:23
Medlem
Ingen som sitter på namnen på dom häktade?
Citera
2018-08-14, 17:24
Avslutad
Citat:
Någon som vet motiven bakom dessa bilattacker? Att dom är organiserade behöver vi nog inte diskutera ens för det är ju ganska uppenbart dom är, men till vilken anledning. Först slog det mig att det kanske hade varit en kupp med ett politiskt syfte bakom attackerna som på sin höjd skulle ge vissa partier en högre utgång i valet.........SD?
Nej absolut ingen VET nog mer om själva motiven i nuläget än det vi ser i videoklippen, och polisen har inte heller gått ut med några specifika motiv. Däremot tror sig alla möjliga agendor veta motiven.
Citera
2018-08-14, 17:26
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Men hur rimligt är det egentligen att så pass många med bilar på samma parkeringsplats som den i Frölunda har samordnat detta med ligister för att få ut försäkringspengar?

Om det handlar om en eller två bilar kan jag köpa det.

Dessutom tror jag inte att det är så jätteklokt att utföra detta kl. 21 när det är ljust ute och massa människor garanterat både kommer filma och bevittna händelserna, om man vill få ut försäkringspengar...

Jag pratade med en man som fått sin bil uppbränd. En svensk herre i 60-årsåldern. Han fotade och var osäker på var han hade registreringsbeviset. Han tror det låg i bilen, och utan det kunde han ju inte beställa bortforsling. Jag frågade om hans försäkring täcker det här men bilen var över 10 år och han hade därför endast valt trafikförsäkring. Han såg rätt uppgiven ut gubben.
Citera
2018-08-14, 17:27
Medlem
frdks avatar
Fair maskering, fair lokala förmågor, bilbränder är deras väg in i arbetslivet som allmänt känt. Men 2 saker hänger jag fortfarande upp mig på.

- varför bangers? de brukar använda dessa mot polis/personer inte när de springer runt och eldar upp bilar då vill de ju undgå upptäckt (se Husby kravallerna tex)

- varför samordnat på olika platser? Lokala kids kan vara sur och ha sina vendettor men inte på 3-4 ställen ur tomma blå samtidigt, brukar ta en dag eller två att stimulera andra områden när de upptäcker polisen är upptagen på första.

- varför i dagsljus? Efter mörkrets inbrott 22-01 är officiell upploppstid (sen historiskt)

Sammantaget verkar de vilja synas och höras av alla som är vakna.. vilket är ovanligt. Terror genom att visa vem som styr eller hotfullt budskap? Fast det är inget kidsen hittar på isf är det nån som styr och då kan det upphöra lika snabbt som det startade (nån de vill ha frisläppt t.ex, i Sydamerika är det vanligt om en gängledare åker in, gator och polisstationer brinner tills gangstern är släppt och sen är alla nöjda o glada som inget hade hänt)
Citera
2018-08-14, 17:28
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelirator
Enligt min informatör ska minst något namn börja på M.
Citera
2018-08-14, 17:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Läs de första tio sidorna så kommer du till insikt vad det handlar om.
Resterande sidor har i mångt och mycket varit trollerier om politiska motiv.
Citera
2018-08-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelirator
Tror att dom fortfarande bara är anhållna därför är det svårt att få uppgifter om namnen.
Citera
2018-08-14, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Har du precis blivit av med 100 kg koks till ett värde av 100 miljoner+ finns de tnog anledning att vilja hämnas: https://www.expressen.se/gt/stort-beslag-av-kokain-i-goteborgs-hamn/

Måste vara ett jävla kontaktnät dom som har tappat 100 kilo har. Dessutom i flera städer. Räcker med att någon blir anhållen och börjar prata ifall vi ska tro på denna teorin.
Citera
2018-08-14, 17:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Och vad är oddsen för att det även brinner bilar i kväll/natt?

1. 1 till 49 bilar

X. 0 bilar

2. Mer än 50 bilar

————————

Jag gissar också på Järva, uppsala och västerås som orter.
Citera
2018-08-14, 17:33
Medlem
skazzis avatar
Till er som tror att detta skulle vara en konspiration. Om det nu skulle vara en samordnad attack gjort av folk/organisationer/länder/aliens eller vad fan ni nu vill skylla på, som kommer utifrån. Hur smart är det då att avlägsna sig till fots ? speciellt om det skulle varit en attack sanktionerad från politiskt håll menar sannolikheten att åka fast är ju betydligt högre än om de stuckit iväg på ett fordon när de väl satt fyr på bilarna. Dessutom, om du skulle åka fast får ju attentatet snarare motsatt effekt då informationen om vem som utförde det skulle läckas på 5 minuter.
Citera
2018-08-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Måste vara ett jävla kontaktnät dom som har tappat 100 kilo har. Dessutom i flera städer. Räcker med att någon blir anhållen och börjar prata ifall vi ska tro på denna teorin.

Hanterar du kokain i bulk är det väl inte bara sannolikt, utan helt självklart att du har goda kontakter i den undre världen?

Hur tror du distributionen fungerar? Hur många tror du är inblandade i distributionsnätet? Det är en stor verksamhet som omsätter miljarder och som är ....välorganiserad.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-14 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in