Citat:
Ursprungligen postat av
blastyblasty
Förlåt om jag är lite trög men det finns två olika OB-tillägg. Först är det ordinarie tillägg som gäller 22 kr, exakt det som darkman74 svarade med. Sedan finns det ob-tillägg nattarbete som är 22 kr extra, alltså 44 kr sammanlagt extra. Min fråga är då. Jag har ett schema där jag måste jobba 4/h i veckan. Dessa är endast på helger, kvällstid 00-04. Och som i inlägget jag skrev står det att i anställningsavtalet att jag endast ska få 104 kr, men ingen förtydling på OB-tillägg osv finns. Endast att anställningen i övrigt gäller HRF ( läs mitt inlägg )
Får jag fortfarande OB-tillägg?
Alla gånger jag har jobbat så, alltså man har en fast timlön och sen OB så har man fått OB om man jobbat helger och kvällar. Även om det redan från början varit ett schema med helg eller kvälljobb som varit "dealen". Iofs har jag aldrig haft ett jobb där jag ENBART skrivit på för helg/kväll (eller natt som jag aldrig jobbat).
Min sambo har dock jobbat en hel del natt och han får ju i princip en extra lön ut i OB, trots att han mestadels jobbar natt.
Så generellt skulle jag tro att du alltså kommer få runt 150 kr i timme när du jobbar 00-04. Men det vore förstås smartast av dig att fråga, de kan knappast ta illa upp av en sådan fråga. En annan aspekt är om det spelar roll? Skippar du det här jobbet om du INTE får OB? Eller måste du ta det i vilket fall...