2018-08-13, 20:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Pudelfrillan, du var riktigt sugen på att granska TS när du började bli aktiv i tråden och tyckte att TS var ett hett spår. Hur kommer det sig att du väljer att tvivla på KM som Pilot men tyckte att granskningen av TS var OK att göra?

Lägg fram ett säkert och tydligt argument på att KM inte är Pilot så kan vi lämna honom i fred. Det finns alldeles för mycket som talar för att han är Pilotmannen (betyder inte att han är GM). Och OM nu KM är Pilot då är ju namnet redan droppat. Kom för tusan in i tråden och berätta och försvara dig KM. Det skrivs ju allt möjligt här. Stå upp för dig själv och ditt namn och familj och sätt ner foten med skriverierna om du nu inte är Pilot.

Jag var precis lika intresserad av att granska TS som att granska KM, båda är intressanta spår men med tanke på hur tråden ser ut så är det inte konstigt om man med tiden blir skeptisk till mycket av det som skrivs här.

Om du bara lugnar ner dig lite så ska du se att det snart kommer att visa sig vem som är "MMPG". Jag har inga problem med att KM kan vara "pilot" men för tillfället betvivlar jag det. Det allra viktigaste är att vi får fram identiteten på "MMPG", inte vem som har rätt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-13 kl. 20:31.
Citera
2018-08-13, 20:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men nu frågade jag hur du ställer dig till detta? Vilken är din åsikt? Vilken tolkning gör du? Det är ju du som har kommit till "insikt" om att det inte kan vara KM som är "mannen med pilotglasögon".

Jag tycker givetvis också att twitterinlägget är ytterst märkligt, det är klart att man per automatik gör kopplingen att KM måste vara "pilot" men jag är inte övertygad om att så är fallet, inte än i alla fall. Framtiden får utvisa detta.
Citera
2018-08-13, 23:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det som är helt avgörande när det gäller "pilot" och hans ev. inblandning är "brovittnet".
Ponera att även detta är ett falskt inringt tips, precis som många av tipsen som ringdes in anonymt och pekade ut PR. Det skulle i sådant fall inte alls vara konstigt om "pilot" befann sig i dom centrala delarna av Mariestad kl. 03:30, det hade varit en blöt festkväll/natt på stadt så om ett vittne nu observerade honom - so what? Han kanske hade irrat runt en dryg timme i fyllan och villan efter stängning och minns i efterhand inte riktig vad han hade för sig. Det här här väl ändå hänt de flesta av oss?

"Brovittnets" uppgift ställer verkligen till det (vilket givetvis är avsikten) och gör att misstankarna riktas mot en man som utseendemässigt stämmer överrens med den man som befann sig i Helenas närhet under kvällen inne på stadt, bara DET gör det hela extra misstänkt. Var kanske GM eller gärningmännen också inne på stadt? eller hängde han/dom utanför stadt vid stängning och hade tillgång till bil?
Med tanke på att det inkom ett antal anonyma och falska inringda tips mot PR så ökar sannolikheten för att även "brovittnets" vittnesmål är falskt. Ett mordfall där anonyma falska vittnesmål löpande rings in bör man vara extra noggrann och observant när saker och ting inte går att få ihop när man ska försöka få ihop ett scenario.

Om va tar "pilot", hur kunde han ses med HA på bron sedan döda henne och därefter på fyllan hinna med att skaffa fram en bil, övertala ett par frivilliga medhjälpare.. Nej stryk "pilot" som inblandad i försvinnandet är mitt förslag. Polisen har inget på honom, hade man haft det hade man väckt åtal mot honom. Visst, "Pilot" saknar alibi och minns inte vad han gjorde mellan kl. 02:00-04:00, men det är förmodligen allt som polisen har och dom klamrar sig krampaktigt fast vid detta p.g.a. att man schabblade bort allt för länge sen, när utredningen sket sig redan i inledningskedet för 26 år sedan. Man har helt enkelt ingen annan misstänkt, HAs baneman/ banemän går fria efterdom polisen har misslyckats totalt med att lösa detta fall. Att man plockar in "pilot" känns mest som ett spel för gallerierna, det ska "se ut som" att man gör något från polisens sida, inte minst efter att radioserien sändes som dessutom i stort sett enbart fokuserade på "pilot". Man vill väl även pliktskyldigt visa fam. Andersson att man från polisens sida fortfarande är "engagerade".

Nej jag tror faktiskt att även "brovittnet" är ett falskt och anonymt inringt tips som har ställt till det rejält för "pilot", precis som dessa anonyma tips gjorde även för PR.

GM har varit smart, beräknande och därmed lyckats komma undan med mord, han stod Helena och fam. A nära och är förmodligen en person som ingen kan tänka sig skulle kunna ha gjort detta.

GW Persson avfärdar Pilot som gärningsman.
Citera
2018-08-13, 23:40
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Pudelfrillan, du var riktigt sugen på att granska TS när du började bli aktiv i tråden och tyckte att TS var ett hett spår. Hur kommer det sig att du väljer att tvivla på KM som Pilot men tyckte att granskningen av TS var OK att göra?

Lägg fram ett säkert och tydligt argument på att KM inte är Pilot så kan vi lämna honom i fred. Det finns alldeles för mycket som talar för att han är Pilotmannen (betyder inte att han är GM). Och OM nu KM är Pilot då är ju namnet redan droppat. Kom för tusan in i tråden och berätta och försvara dig KM. Det skrivs ju allt möjligt här. Stå upp för dig själv och ditt namn och familj och sätt ner foten med skriverierna om du nu inte är Pilot.

Det finns åtminstone två anledningar till att man väljer att inte yttra sig.

1. Man är helt enkelt oskyldig och ödslar ingen tid på att försvara sig.
2. Man är skyldig men vägrar att yttra sig över huvudtaget. Och då försäger man sig inte.

Yppar man inte ett endaste litet ord blir det lite svårare för polisen.
Citera
2018-08-14, 00:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det finns åtminstone två anledningar till att man väljer att inte yttra sig.

1. Man är helt enkelt oskyldig och ödslar ingen tid på att försvara sig.
2. Man är skyldig men vägrar att yttra sig över huvudtaget. Och då försäger man sig inte.

Yppar man inte ett endaste litet ord blir det lite svårare för polisen.

Men nu har ju "mannen med pilotglasögon" yttrat sig - och gjort alltsammans etter värre.
Citera
2018-08-14, 00:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Men nu har ju "mannen med pilotglasögon" yttrat sig - och gjort alltsammans etter värre.

Ja, men vet man med 100 % säkerhet identiteten på Pilot? Och svarade klassemannen66 på Warvlins förfrågan? Det framgår inte av skärmdumpen.
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-14 kl. 00:58.
Citera
2018-08-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ja, men vet man med 100 % säkerhet identiteten på Pilot? Och svarade klassemannen66 på Warvlins förfrågan? Det framgår inte av skärmdumpen.

Nej, som kanske har framgått av en hel del inlägg det senaste året så är pilot inte till 100% identifierad. Vissa är helt säkra på att de vet vem han är, medan andra starkt betvivlar det.
Citera
2018-08-14, 05:19
Medlem
Citat:
Varför känns detta innehåll igen … Nu är vi tillbaka där igen: Någon som "hoppar in" och ger en annan stöd. Hur många sådana här situationer har vi inte sett det senaste året eller två?
Jag ber om ursäkt för min registrering och mitt tycke. Detta måste då vara en sluten grupp med dig som moderator ?! Hade fler intressanta uppgifter och infallsvinklar men intresset att föra fram dessa försvann hastigt i och med ditt svar. Tyckte du var en av de 4-5 seriösa skribenter här och skulle precis ge dig ett par svar på tidigare undringar från dig. Mitt tack till Er som håller tråden vid liv gällde i synnerhet också dig.
Citera
2018-08-14, 06:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Detta är i stort sett exakt vad jag också tror !! Brovittnet är mycket sannolikt falskt, och har otroligt nog, lyckats styra undan besvärande fakta om skyldiga. Var det inte 6 år efter försvinnandet som brovittnet tipsade polisen ?!? Makalöst klantigt av utredare att ens spilla tid på detta vittne 20 år efter tipset. Har nu följt denna tråd i ca 1 1/2 år men inte registrerat mig förrän nyligen. Bodde själv i M-stad mellan 1964-1980. Dock har jag ännu släkt och vänner där. Tack till alla Ni som låter tråden leva !! Det är det minsta man kan göra för Helena, hennes familj samt för en hel stad som nu lidit i mer än 26 år...

Brovittnet ringde in dagarna efter försvinnandet. Uppgiften registrerades felaktigt och "försvann" bland övriga uppgifter tills materialet gicks igenom igen.
Känner inte till hur tips registreras men undrar om iakttagelsen registrerades som ett anonymt tips istället för ett synvittne.

Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Jag ber om ursäkt för min registrering och mitt tycke. Detta måste då vara en sluten grupp med dig som moderator ?! Hade fler intressanta uppgifter och infallsvinklar men intresset att föra fram dessa försvann hastigt i och med ditt svar. Tyckte du var en av de 4-5 seriösa skribenter här och skulle precis ge dig ett par svar på tidigare undringar från dig. Mitt tack till Er som håller tråden vid liv gällde i synnerhet också dig.

Här tycker vi olika. Nedslås ej och välkommen.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-08-14 kl. 06:31.
Citera
2018-08-14, 08:38
Medlem
Citat:

Några svar vet vi inget om. vad är din tanke om Warvlins förfrågan? Han kanske ville intervjua en random anonym elektriker om livet.
Citera
2018-08-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Några svar vet vi inget om. vad är din tanke om Warvlins förfrågan? Han kanske ville intervjua en random anonym elektriker om livet.

Warvlin borde stå för sitt agerande och ge ett svar.
Undrar om han menade, redo för en öppen intervju?
Eftersom han redan medverkat till en anonym i radioserien.
Med tanke på hans rädsla för att bli röjd som den anhållne så blir frågan underlig.

Trots anhållan och fortsatt misstänkt som gm enligt polis så är GW tvärsäker att det är fel man.
GW har gjort sitt stora misstag i fallet och av dessa lär man sej och nystar vidare i den envishet han besitter. Han är inte beroende av berömmelse eller pengar, men sitt anseende värdesätter han i guld.

Det verkar som polisen gjort ett misstag därav tystnaden. Från anhållan (som varade i några timmar) till analys av sko som blev ett fiasko och slutligen inget............Inte ens utpekanden och skvaller från Mariestadsbor...
Men PW och M gjorde ett bra jobb. De fick fram att han var kvarboende i Mariestad, var med på förfesten, med i taxin dit, hängde efter Helena på statt, hjälpte henne att ringa till U, promenerade med Helena på bron på vägen hem och icke att förglömma att han inte är nämnd i sociala medier och följer Flashback slaviskt med rädslan att bli omnämnd.......Alla ni som är många som vet efter denna målande infon varför håller ni tyst? Finns inget som kan förstöras idag bara förgöras.....
Tystnaden kanske tyder på osäkerhet gällande just "KM" som gm/pilot enligt polis. De kanske har insett sitt misstag? Eller vad?
Citera
2018-08-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Warvlin borde stå för sitt agerande och ge ett svar.
Undrar om han menade, redo för en öppen intervju?
Eftersom han redan medverkat till en anonym i radioserien.
Med tanke på hans rädsla för att bli röjd som den anhållne så blir frågan underlig.

Trots anhållan och fortsatt misstänkt som gm enligt polis så är GW tvärsäker att det är fel man.
GW har gjort sitt stora misstag i fallet och av dessa lär man sej och nystar vidare i den envishet han besitter. Han är inte beroende av berömmelse eller pengar, men sitt anseende värdesätter han i guld.

Det verkar som polisen gjort ett misstag därav tystnaden. Från anhållan (som varade i några timmar) till analys av sko som blev ett fiasko och slutligen inget............Inte ens utpekanden och skvaller från Mariestadsbor...
Men PW och M gjorde ett bra jobb. De fick fram att han var kvarboende i Mariestad, var med på förfesten, med i taxin dit, hängde efter Helena på statt, hjälpte henne att ringa till U, promenerade med Helena på bron på vägen hem och icke att förglömma att han inte är nämnd i sociala medier och följer Flashback slaviskt med rädslan att bli omnämnd.......Alla ni som är många som vet efter denna målande infon varför håller ni tyst? Finns inget som kan förstöras idag bara förgöras.....
Tystnaden kanske tyder på osäkerhet gällande just "KM" som gm/pilot enligt polis. De kanske har insett sitt misstag? Eller vad?

Det är en underlig tystnad på vissa håll absolut men kom ihåg att alla inte håller tyst! Därav de som pratat med mig och andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in