2018-08-14, 14:03
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackflash
Jag tycker det är mer intressant att det händer 3 dagar efter ett kokainbeslag på 100kg. (50-100 miljoner uppskattat värde, lite beroende på kvalité och vilka mängder man säljer iväg det i.

Var kan jag läsa om kokainbeslaget?
Citera
2018-08-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det klippet du talar om? Man hör att de pratar babbesvenska.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=921069321401566&id=100004 955202846
Där är det! Tack, ja ganska uppenbar brytning. Ser även att det är ungdomar i åldern 16-22 det rör sig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Ett splittrat och destabiliserat Sverige gynnar ryska intressen.

Precis Tvärtom. Europa är Rysslands viktigaste Exportmarknad. Ryssland vill se ett stabilt Europa. Ryssland vill inte se kaoz-europa.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det klippet du talar om? Man hör att de pratar babbesvenska.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=921069321401566&id=100004 955202846

Jag undrar var är poliserna?! Folk filmar ju långfilmer förfan! Varför är det inte fullt med polisbilar och poliser på plats?

Upptaget på 112 säger de i videon.

Edit: blev väldigt illa berörd av att se den lilla livrädda flickan på videon. Alltså fy fan. Hon kommer drömma mardrömmar länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Var kan jag läsa om kokainbeslaget?
Stod om det i iaf pappersupplagan i GP. Tror det var igår eller i förrgår.
Citera
2018-08-14, 14:05
Medlem
Finns det inga skärmdumpar ifrån Fb grupper som organiserat detta?

Om det är så organiserat finns det inget budskap? Nåt motiv?

Inga aktiva som skriver här?
Citera
2018-08-14, 14:07
Medlem
Kolonns avatar
Polisen måste skjuta skarpt i såna här lägen.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Spelar du dum nu eller? Hur vet du vad som ligger bakom denna samordnade attack mot bilar runt om i Sverige? Tror du på allvar att diverse gäng helt plötsligt kontaktar andra gäng i andra delar av landet och säger, "nu inatt slår vi till" ? Så långt tänker dom inte. Därför är det väldigt skumt att allt detta har skett samtidigt.

Nog har de lågt IQ men att tro att dessa våldsverkare inte skulle kunna i någon social media grupp organisera bränder, då ser du ner på dom lite väl mycket. Under tidigare upplopp och bränder vi haft var det väldigt vanligt att våldet och bränderna spontant spred sig i förorter över hela landet, samma kväll, de har kontakt med varandra på sociala medier, de skryter om kaoset de skapar, är väl inte mer än att man bestämmer en tidpunkt för en valborgsfest.
Citera
Medlem
SituationReports avatar
Det är extremt farligt att begå såna här typer av aktioner, eftersom alla inte är helt laglydiga och dessutom labila. Det kan exempelvis innebära att privatpersoner som blir rädda och känner sig hotade lägger verkanseld. Vilket till slut kommer att innebära att någon dör.

Eftersom normala Svenska ungdomar förstår detta så är det inte vanliga svenska ungdomar som gjort detta, utan människor med låg utbildning och förmodligen sekt liknande gruppering inom semi-kriminalitet och styrda av någon form av gemensam kanal, exempelvis twitter eller whatsapp.

Den låga intelligensen gör att dessa förmodligen väldigt snabbt kan ringas in och fångas.

Det kan finnas en högre nivå av vänstertokar som styrt dessa lättpåverkade människor till att begå dessa brott. Det blir mycket svårare att utreda dock. Det har förmodligen hänt tidigare, så det bör gå att analysera effekterna och tillvägagångssätten för att ringa in även dessa element. Det kommer ta betydligt längre tid och kräva mer resurser.

Att just lättpåverkade människor luras att sätta sig själva i allvarliga situationer som kan innebära stor fara har vi sett tidigare i närtid. Jag tänker på Eric Torell.
Senast redigerad av SituationReport 2018-08-14 kl. 14:14.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Där är det! Tack, ja ganska uppenbar brytning. Ser även att det är ungdomar i åldern 16-22 det rör sig om.

Uppenbart babbar. Fuck you ropar de till damen som skäller på dem. Och en skräckslagen liten flicka springer förtvivlat mellan de brinnande bilarna.

Jag upprepar: var är polisen?!?!?!???
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har sett flera i Malmö. Det smäller när rutorna exploderar av hettan.

Nja i Malmö finns ofta både handgranater och olika vapen i bilar, kan bero på det
Citera
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Finns det inga skärmdumpar ifrån Fb grupper som organiserat detta?

Om det är så organiserat finns det inget budskap? Nåt motiv?

Inga aktiva som skriver här?

Dom använder såklart Gruppsamtal via snapchat, så dumma är dom inte att dom planerar sånt här över fb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in