2018-08-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Och framför allt VARFÖR skulle alla samordna detta just nu? Vilket parti har MEST att vinna på att det brinner?

Herregud, tror du folk i dom kretsarna bryr sig om politik och vilka det gynnar? Jeez.
Citera
Medlem
flyingbys avatar
Även om de visar sig vara gäng invandrare så vet man aldrig vem som styr dem! Folk glömmer att vi har en hel del gäng i Sverige som styrs av ryska gängledare och dessa gäng rekryterar gärna ny invandrare.

Om de nu skulle vara påverkan utifrån så är de garanterar Ryssland och de vill få Sverige ostabilt och kännas otryggt för SD ska vinna. Nu är jag inte emot SD men de är för deras politik är att de vill ut ur EU, något Putin hade gärna sett.
Citera
Medlem
Citat:
Tänk KRITISKT nu. Flashbackare som stoltserar så med sitt logiska tänk, som stoltserar med att INTE reagera med känslor. Nu går ryggmärgsreflexerna på högvarv i den här tråden.
Det är RENA spekulationer än så länge ja, men hur kan det brinna på så många platser exakt samtidigt? Och framför allt VARFÖR skulle alla samordna detta just nu? Vilket parti har MEST att vinna på att det brinner?

hmm, va sa nu nassarna i Berlin om branden i riksdagshuset - vem dömdes och varför?

i den logikens spår är det S som är boven för att sen skylla på de som du gör, smart Löfven du lurar alla - detta är klurigare än att gissa vem som är mördaren i Midsomer ;-)
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skynda dig att dokumentera detta på bild innan kommunen hinner reparera.
Det känns absolut som om det kan finnas ett samband med bränderna.

Yes jag fotograferade i morse.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goteborg1989
Haha och du tror det kommer hända? Utvisa en hel familj? Dem flesta invandrare jag känner är inte ens medborgare i de länder dem kommer ifrån utan bara deras föräldrar, Så blir väldigt svårt.

Nej, jag tror inte det kommer hända. Inte heller återvandring. Jag tror faktiskt att Sverige sitter i en gegga som inte kommer bli bättre. Resurserna kommer gå till förorterna men inget kommer att bli bättre, ju mer de får desto fler bilder till släktingarna i mellan östern och Afrika så det kommer flera. MP, S och C vill ju ha generösare anhörighetsinvandring så det är nog rätt kört.
Citera
2018-08-14, 10:45
Medlem
Asså jag älskar FB!

så många teorier, några idioter, många bra människor.

Så de ska va!
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vänta lite, "detta lugn" ? dom filmerna jag har sett så tycker jag dom springer jävligt mycket.
Att anordna på Facebook. Köpa lite bensin o en hammare, så e de klart.
Jag kan lova dig att detta har inget politiskt syfte. Utan detta handlar om rastlöshet/eller de om att dom torskat Kokain
Knappast random syfte det lär komma i slutändan att det är AFA eller liknade autonom gruppering!
Kolla så ser du att det är rätt väl planerat hur dem går till väga det är ingen stress precis samt att när dem är på g där ifrån går dem rätt lugnt och stilla, Nog har det politiskt syfte hur än man vrider och vänder lite väl för planlagt dagen före en stor parti ledar debatt i Gbg!
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Åkesson och hans afrikanska parhäst har alibi uppe i Luleå. Då kan vi utesluta två.
Citera
Medlem
Citat:
Tänk KRITISKT nu. Flashbackare som stoltserar så med sitt logiska tänk, som stoltserar med att INTE reagera med känslor. Nu går ryggmärgsreflexerna på högvarv i den här tråden.
Det är RENA spekulationer än så länge ja, men hur kan det brinna på så många platser exakt samtidigt? Och framför allt VARFÖR skulle alla samordna detta just nu? Vilket parti har MEST att vinna på att det brinner?

Idiotspekuleringar.

SD går redan mot ett rekordval. Varför skulle de riskera allt för potentiellt ett par procent extra?

Det är väl snarare ett långfinger från gängen mot samhället och polisen att de kan genomföra en sådan aktion. Använda sociala medier behöver man ingen doktorsexamen för.

De får ju all den extra uppmärksamheten de är ute efter nu i valtider också.
Citera
2018-08-14, 10:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Yes jag fotograferade i morse.
Mycket bra. Det är viktigt att allt filmas & fotograferas i samband med den här typen av händelser.

Lägg upp bilderna på nätet. Lägg in en länk här. Skicka till alla alternativmedia osv.
Citera
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansLackey
Cornucopia Har en bra analys av läget.

https://cornucopia.cornubot.se/2018/08/valpaverkande-samordnade-omfattande.html

Ctitat:På filmerna från Frölunda ser man 6-8 personer svartklädda maskerade samtidigt. En ledare som verkar dirigera, ofta en vakt, som eventuellt också filmar det hela. En person med bensindunk. Övriga uppträder två och två, och verkar inte bryta stridsparen, försöker eller lyckas krossa rutor, bensinbäraren häller in bensin, sedan slängs knallskott ("bangers") som antänder. Knallskotten drar också till sig uppmärksamheten och får folk att filma. Särskilt i Frölunda är filmerna utmärkta, pga filmade från höga höjder med god översikt, även om några av filmarna har en del att önska kompetensmässigt. Attentatspersonerna visar inga glädjeyttringar på filmerna, utan uppträder lugnt och systematiskt, om än inte med "militär disciplin". De verkar inte vara rädda för eld eller att bilar plötsligt ska explodera - det senare kanske för att man initialt inte sätter fyr på bränsletanken, utan på inredningen, och inte kommer vara kvar när tanken smäller. Utbildning eller erfarenhet, eller bägge.

Var detta då samordnat och inte efterapningar (eng copycats). Svaret kan bara vara ja.

Ctitat Tidslinje:Tidslinjen i rapporteringen är följande:

21:00 Hjällbo, källa Polisen
21:02 Frölunda, källa Polisen
21:02 Lysekil, källa Polisen
21:09 Malmö, källa Polisen
21:15 Trollhättan, källa Polisen
Cornucopia är ju i och för sig Sveriges sämsta analytiker. Han har haft fel i precis alla diskussioner han givit sig in i, från bostadspriser och peak oil, till rysk invasion i Sverige och termodynamik. Han är helt enkelt sämst, alla kategorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Ja jag ser ingen moralisk skillnad mellan ISIS och giftmördare som dräller runt. Ifall putinavföringen dessutom tränar mindre än 8 dar om året som du säger så är det, ifall nånting, bara än mer anledning att tro det var dem ifall det nu var så osnyggt.Vad är bevis enligt dig? Man kan t.ex diskutera vad som behöver bevisas ifall nån med blodig kniv står intill ett knivmördat lik och påstår att det inte var han för ingen såg han utdela hugget.

Med ditt sjuka resonemang skulle jag kunna mörda dig och skriv en lapp med Stefan Löfven på vid liket, så är det solklart Steffe som är gärningsmannen.
Tror du på fullt allvar att Ryssland och deras underrättelsetjänst är så korkade så de hackar med krylliskt tangentbord, giftmördar med ett lätt identifierat gift från forna Sovjetunionen?
Jag skrattar åt er lättlurade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in