2018-08-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
OK, i vilket område? Vart har du tagit brandsläckarna ifrån?
Utanför Fröslunda, såg några som lastade en omärkt täckt släpvagn med stora brandsläckare. Vagnen brukat stå på denna plats (kommunalt hyresbolag) och allt kan vara en ren tillfällighet, men känns som något beredskapslager med tanke på att området tidigare drabbats av upplopp och bilbränder.
Haha nej skulle aldrig baxa något.

Men ska försäkerhets skull ta bort mitt ”brandskydd” ifrån när jag bodde i ett annat område, ett radband. De var så man slapp få sin bil uppeldad när jag bodde där. Skulle behöva en ny pendlarhink.
Senast redigerad av skn88 2018-08-14 kl. 13:07.
Citera
2018-08-14, 13:04
Bannlyst
Smallarna man hor, vad anvande de for nagot for att satta eld pa bilarna?

(ar ingen pyrotekniker).
Citera
2018-08-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker polisen har skött sig exemplariskt. Inga onödiga ingripanden. Sedan har de på något sätt väldigt snabbt kunnat identifiera GM och sedan så har man gått ut i media och talat om att man pratar med föräldrarna så att det inte råder någon tvekan om vilka det rör sig om.
Jag skulle inte kunnat göra det bättre själv.

Så om en "grabb" går ut och startar en MORDBRAND genom att elda upp en bil så är det ett "onödigt ingripande" att gripa honom och det är exemplariskt jobbat att avsluta det hela med ett samtal med dennes föräldrar? Som kanske inte ens förstår eller bryr sig om vad polisen säger.

Knegaren som ska till jobbet med den uppbrunna bilen kommer inte dit och kanske inte får någon ersättning alls för kärran ska hylla polisen och "gå vidare"?

Såg dessutom ett uttalande från 08-polisen;

Citat:
Totalt 13 bilar har brunnit i Stockholm, Uppsala och Åkersberga under natten.
Stockholmspolisen har noteringar om bilbränder på fyra platser – vilket inte är något som sticker ut, säger vakthavande befäl Pontus Sandulf till TT.

Vi ska alltså bara svälja och acceptera detta menar du?
Senast redigerad av MrStreamer 2018-08-14 kl. 13:08.
Citera
Medlem
Kan inte komma ifrån att se likheten med polisen Wiggum från The Simpsons när jag ser svenska polisens agerande.
Citera
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Inte lika lätt att gripa om man fått order om att inte gripa. Luktar "shadow government operation" låååång väg om det här. Och blir inte mindre övertygad när man läser allt som skrivs i tråden här. Läskigt vilken riktning Sverige är på väg i... Men men, ni som fortfarande är kvar där ute håll i er medmänniskor och sprid kärlek! Enda sättet att finna hopp i dessa tider av polarisering, manipulering och hyckleri.

Låt mig gissa, du skulle vidhålla din teori om deep state operation även om man grep babbarna bakom detta?
Nej vet du vad, flyg tillbaka in i ditt rosa moln och dröm ihop kalejdoskop-fantasier där du dansar ringdans med gulliga somalier och kärlekstörstande afghaner över blomstrande sommarängar.
Citera
2018-08-14, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Smallarna man hor, vad anvande de for nagot for att satta eld pa bilarna?

(ar ingen pyrotekniker).
Enligt tidigare uppgifter så slog man in en ruta på bilen, hällde in bensin, därefter slängdes det in en "banger" för att sätta fyr på det hela.
Citera
2018-08-14, 13:06
Medlem
Jag råkade gå förbi Frölunda torg när gripningarna hände. Det är invandrare från höghuset närmast torget på näverlursgatan. Om det nu är de de misstänkta jag såg.
Citera
2018-08-14, 13:07
Medlem
InnerstInnes avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j3K0X/efter-bilbranderna-gripit-flera-misstankta-personer

Citat:
Mer än en person har gripits, uppger biträdande regionpolischefen. Rubriceringen är mordbrand och upplopp.

Flera personer har också omhändertagits på flera platser i Göteborgsområdet. Under natten brann bilar i Frölunda och Hjällbo. I Trollhälttan har sten kastats mot polis.

Citat:
Samtidigt uppger han att det rör sig om en liten grupp människor som ligger bakom dåden. Gatsten har setts brytas upp i närheten av Frölunda torg, enligt uppgifter till GP.

Polisen har hittat molotov cocktails och stenar i kundvagnar.

– Det är många bilar som brinner samtidigt, men det är ett fåtal personer som ställer till det för väldigt många, säger Robert Karlsson.
Citera
2018-08-14, 13:07
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Ingen som har namn på nån av dom gripna?
Citera
2018-08-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Och vad händer sedan? INGENTING!

Du tror väl inte att några gripanden och batongslag från polisen skulle göra situationen bättre.

Nu är det upp till Svenska folket att säga sitt i valet. Den absolut viktigaste frågan är att kraftigt minska invandringen från Afrika och Mellanöstern. Framför allt muslimska flyktingar. Sedan får man gå vidare med ytterligare åtgärder. Till exempel isolering av de värsta förorterna.
Citera
2018-08-14, 13:09
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Kanske sådana som dig ska börja se mig som en Svensk....eller iallafall en Finsk om inget annat.

Kanske ska du sluta se dig som ett offer?
Jag riktade i inlägget kritik mot vänstern som är de riktiga rasisterna. SSU hade som exempel ett möte för enbart "rasifierade" för något år sedan. Det finns ingen logik i att man är antirasist för att man är för öppna gränser.

Det finns idioter överallt, givetvis, men lägg ner offerkoftan för den leder bara till depression.
Citera
2018-08-14, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Blev du arg nu? Vanligtvis nöjer du dig med ett ad hominem, nu spottar du ur dig förolämpningar som en idiot när hen ställs mot väggen. Jag trodde du inte hade tid att posta? Fick du sparken nu eller?
Naaw... Puttinutti blev ”kjänkt”, kan inte fortsätta vardagen om hen inte får sista ordet. Söta du, har du några fler Netflixtips på hur militär organisering går till? Berätta, hela tråden väntar på dina briljanta analyser om högerextrema puppetmasters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in