2018-08-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur tvättar man pengar genom att sätta eld på 100 bilar?

Som jag skrev tidigare, du köper bilar kontant, försäkrar dessa, de råkar då brännas upp med en massa andra bilar = du får försäkringspengar utbetalt skattefritt=tvättat pengar.

Edit: De eldar ju givetvis fler än deras egna bilar för att det inte ska vara uppenbart.
Citera
Medlem
Fast i Göteborg så...

https://www.fplus.se/sd-i-goteborg-ville-fa-sin-egen-valstuga-nedbrand/a/P3z9gJ

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Några olika alternativa avlyssningar

https://www.fplus.se/sd-i-goteborg-ville-fa-sin-egen-valstuga-nedbrand/a/P3z9gJ

PÅ SD's Psyopsavdelning - spekulationer om att generera röster.

- Vi kan ju organisera lite bilbränder, det borde generera fler röster.

- Ja fast numera skriver ju media knappt om några enstaka bilbränder.

- OK, då får vi genomföra bränder i större skala.

- Bra vi slår till klockan 21 på flera olika ställen.

- Vi klär oss i svart, och maskerar oss och sen ropar vi lite Allha ramsor på kebabsvenska.

- Men om det kommer fram att vi SDare så är det ju inge bra.

- Nä det vore ju knasigt.

- Fast om vi börjar kaoza så kommer fler att haka på.

- Smart, det här måste vi förankra högre upp, jag kollar med Jimmie.

Jimmie: - IDIOTER! Det fattar ni väl att det inte är någon bra idé dessutom kommer det att brinna bilar innan valet utan att ni ens anstränger er. Och vi SDare respekterar privat egendom -Skärp ER!

---------------------------------

Hos våldsvänstern - spekulationer om hur SD ska sänkas

- Nu ska ju Jimmie Åkesson hålla ett torgmöte på Järntorget, och då har vi ju redan bestämt att vi ska sabotera och kaoza, kanske vi kan börja med några aktioner innan som uppvärmning och ge SD skulden.

- Vi kan ju organisera lite bilbränder, det borde generera färre röster.

- Ja fast numera skriver ju media knappt om några enstaka bilbränder.

- OK, då får vi genomföra bränder i större skala.

- Vi klär oss i svart, och maskerar oss och sen sjunger vi 'Jimmie Åkesson Sha La La La La'

- Smart, det här måste vi förankra högre upp, jag kollar med Jonas, han supportar oss i vått och torrt.

Jonas: - LYSANDE! Kör på, ni har min fulla support med eller utan mitt medgivande det vet ni, och ta fina bilar i första hand. Ner med kapitalismen!

---------------------------------

Hos kriminella gänget - Hur ska vi få Aina att fatta att dom ska ge fan i vårt knark

- Bruschor, Aina har snott vår senaste leverans.

- Fan, nu får vi bränna bilar fett många bilar så dom fattar att vi menar allvar.

- Vi klär oss i våra svarta nya tröjor med det coola trycket på, och maskerar oss och sen smyger vi bara iväg till våra mopeder.

- Shit vem vare som beställde svarta tröjor med svart tryck? Vem vare, vem vare? Dom fattar inte att det var vi utan tror det var några SDare och jiddrar om nått fucking val.

/Provokatör
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
och räkningen på kalaset fick föräldrarna?

Nej bilägarna får förhoppningsvis ta den stora smällen. Polisen har i alla fall minimerat sina kostnader vilket är bra.

Det viktiga är ändå att detta kan påverka politiken i rätt riktning. Där finns det enorma pengar att spara.
Citera
2018-08-14, 12:59
Medlem
Passepartouts avatar
På vilket sätt skiljer sig det som nu händer i Sverige från terrorism? Vad jag kan se är villkoren uppfyllda.

Citat:
Varken forskarsamhället eller FN har kunnat enas kring begreppet terrorism. Det finns alltså ingen entydig definition av vad terrorism är. Det gör att varje land definierar terrorism utifrån sina egna nationella intressen.

Inom EU har medlemsländerna kommit överens om en gemensam definition av terroristbrott, vilken också har införts i svensk lag (Lagen om straff för terroristbrott). Enligt denna definition är terroristbrott handlingar som allvarligt kan skada en stat eller mellanstatlig organisation om de syftar till att:

1. Injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp
2. Tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller avstå från att vidta en åtgärd
3. Destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer http://www.sakerhetspolitik.se/hot-och-risker/terrorism/vad-ar-terrorism/
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
tvätta pengar , samt störa polisen när stora partier knark kommer in .

När knarket kommer in har Tullverket hand om det. Polisen - inte samma myndighet - får ta hand om kravallbabbarna. De är tragiska, trögtänkta träskallar.
Citera
Medlem
Vad är chocken för politikerna? NU

Minst 5000 bilar har eldats upp bara i Malmö de senaste 10 åren. - WHATS THE NEWS?
Citera
2018-08-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
SD är det enda partiet som på riktigt vill begränsa invandringen och vidta kraftåtgärder mot sådana här upplopp.

Ni är alldeles för sent ute, läser du inte vad jag skriver? Vi har redan minst 25-30% av första, andra och tredje generationens invandrare i Sverige, folk får dessutom barn med invandrare. Många (inklusive SDare) åker till tex Thailand och gifter sig med Thailändska kvinnor för att sedan komma tilllbaka till Sverige.

Vadå begränsa invandringen? Hur planerar ni hantera den situationen som redan finns? SD skulle komma in i ett läge då slaget redan är förlorat.

Massutvisningar tror jag inte ens du själv tror på eftersom det inte skulle gå med de internationella lagar och förordningar som finns.

Det här med hårdare straff etc, det är långt ifrån bara SD som vill ha hårdare straff och ökade resurser till polisen.
Citera
2018-08-14, 13:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Som jag skrev tidigare, du köper bilar kontant, försäkrar dessa, de råkar då brännas upp med en massa andra bilar = du får försäkringspengar utbetalt skattefritt=tvättat pengar.

Edit: De eldar ju givetvis fler än deras egna bilar för att det inte ska vara uppenbart.
Försäkringsbolagen har blivit rätt mycket tuffare när det gäller att hålla inte med utbetalningar till offer för bilbränder.

Citat:
Försäkringsbolagen vägrar allt oftare att betala ut ersättningar på grund av misstänkta bedrägerier. Det visar en undersökning från bolagens branschorganisation. Särskilt vid bilbränder och skador på bilar stoppas utbetalningarna.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=5784464
Citera
2018-08-14, 13:01
Medlem
Terry-Butchers avatar
Svensk polis arbetar exemplariskt - trots knappa resurser! Alla borde vi ge polisen ett uppmuntrande tillrop när vi ser dem. Vi borde tacka dem för det blod, svett och tårar de ger för vårt land!
Citera
2018-08-14, 13:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker polisen har skött sig exemplariskt. Inga onödiga ingripanden. Sedan har de på något sätt väldigt snabbt kunnat identifiera GM och sedan så har man gått ut i media och talat om att man pratar med föräldrarna så att det inte råder någon tvekan om vilka det rör sig om.
Jag skulle inte kunnat göra det bättre själv.

Och vad händer sedan? INGENTING!
Citera
2018-08-14, 13:03
Medlem
Catings avatar
Wow

Man har faktiskt lyckats gripa ett par

”– Vi har gripit personer på förmiddagen. Jag håller det inte för otroligt att det skulle kunna bli fler gripanden, säger Robert Karlsson, biträdande regionpolischef, till Aftonbladet.

GP
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/flera-gripna-efter-br%C3%A4nder-i-g%C3%B6teborg-1.7666899
Senast redigerad av Cating 2018-08-14 kl. 13:06.
Citera
2018-08-14, 13:03
Medlem
Så polisen utesluter inte att bränderna koordinerats då flera uppstod ungefär samtidigt. Falkenbergspolisen ser dock inget samband utan säger att de haft problem på samma ställe tidigare. Ulf Kristersson ser däremot ett mönster. Lööf är upprörd över gangsters.

Vi får väl se om polisen får den länge efterlängtade förstärkningen, för Lööf lovade 2016 bilbrännarna jobb hos just polisen. Än så länge har gangsters/bilbrännarna/baaarna skjutsats hem till mamma och pappa.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019366
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in