2018-08-14, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Rakt av ryssplant, skulle inte förvåna mig om de letat upp och betalat lokala fattiga förortskids för att göra detta. Putin har gjort sånt här tidigare.

Putin önskar sig nog absolut ett nytt 4e rike fullt med fascister som återuppstår på hans farstu...

Vad tar ni vänsterfolk för droger egentligen?
Citera
2018-08-14, 12:07
Medlem
Minielden123s avatar
Måste vara ärligt, det är mycket med dessa bränder som gör mig fundersam. Lite konspiratorisk av mig. Hur allt skedde på en gång, hur väl förberedda de var, hur lugna de är på filmklippen osv, det för mig bort från den naturliga misstanken.
Men samtidigt, vi måste uppmärksamma att mycket har faktiskt hänt enbart de senaste 5-10 åren inom teknologin. Det är inte längre sms som sätter igång kedjereaktioner av förortsluffare, nu räcker det med ett meddelande i en gruppchatt så går allt av som en bomb samtidigt.
Att polisen redan vet vilka "ungdomarna" är får mig att misstänka att det är låg-rankade yrkeskriminella, 99.9% invandrargrabbar som fått order från någon wannabe kingpin. Känns mest troligt.

Största debatten är ju fan om polisens agerande. Grip asen så fort som fan.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Eftersom det verkar vara inne att vara konspiratorisk och inte utgå från det mest troliga så kan det vara vänsterungdomar som klär ut sig och eldar upp bilar enbart för att skylla det på sd eller liknande partier. Det var organiserat mer än vanligt och det spreds rätt snabbt att det kunde vara högern som klätt ut sig och tänt eld för att fiska röster.

Har fyra olika misstänkta grupper. Ingen speciell ordning
1. Lokala ungdomar som är arg på nåt som vanligt
2. Höger som sprider hat
3. Vänster som sprider hat
4. Miljöpartiet, eftersom dom gör konstiga saker hela tiden och det kan säkert tro att detta är bra för miljön på något vrickat sätt
Citera
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Sluta snacka om att det var ”skrämmande organiserat”! Några småblattar med mobiltelefon, som samtidigt hade kontakt med andra småblattar i liknande blatteområden.

Precis, det politikerna försöker säga mellan raderna är att "WOW VAD ORGANISERAT DET VAR, FÖRMODLIGEN PÅVERKANSOPERATION FRÅN MÖRKA KRAFTER".

På så vis bortförklaras hela händelsen och blattarna oskyldiggörs. Och detta upprepas flitigt av nyttiga idioter i den här tråden.
Citera
Medlem
Polisen har i alla fall gripit en man. Som stod och grillade korv på sin tomt.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Stefan Löfven säger "att vi kommer alltid att vara stenhårda mot sånt här".

Min fråga lyder då: Är orossamtal att vara stenhård?

Nu är du stendum, fattar väl varenda människa att det betyder ; föra orossamtal med BARSK röst, samt saft istället för Coca Cola och bara en bulle.

Fråga till insatta
Får man plocka av barnen deras Ifån för att ev kunna spåra vilka kontakter de haft för en samordnad aktion, med föräldrar eller likvärdiga godkännande?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Folk pratar om organiserat. Ja, det är ORGANISERAT BROTTSLIGHET. Vissa verka tro att invandrare är hel korkade att göra något organiserat överhuvudtaget. Ni är ju fan dom största rasisterna.

Fast även den organiserade brottsligheten har en viss form av självbevarelsedrift, och i den ingår att inte göra det enklare för folk att kräva hårdare tag och mer punktmarkering från polisen vilket gör de kriminellas vardagliga liv svårare.

Efter den berömda skjutningen bland barnfamiljer på en badplats på Näset i Göteborg för många år sedan så skedde många avrättningar efteråt t ex, utförda av andra gäng som tröttnat på att de skyldiga fick folket att kräva skoninglösa tag emot det organiserade buset.
Man gjorde helt enkelt en upprensning i de egna leden för att motverka och mildra samhällets respons emot allt bus pga denna lilla klick av organiserat bus som tyckte att terrorism var en bra väg att gå för att göra livet lättare för kriminella i samhället.
Citera
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Hoppas att Säpo och MSB är inkopplade i det här och utreder det här ordentligt. Det här verkar vara fulspel inför valet.
Ja exakt, att vänstern använder kaozblattar som stenkastare och bilbrännare är ju inget nytt direkt men bör utredas, tyvärr då av regimens egna säkerhetspolis men det är väl det enda som finns kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Sluta snacka om att det var ”skrämmande organiserat”! Några småblattar med mobiltelefon, som samtidigt hade kontakt med andra småblattar i liknande blatteområden.
De låga förväntningarnas rasism. Inget att bry sig om.
Citera
2018-08-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Desto mer jag tänker på det, desto mer framgår det som en false-flag operation. På det här organiserade viset brukar inte förortsgrabbar bete sig. De brukar inte heller organisera sig över flera städer. De har dessutom ingenting politiskt att vinna eftersom det saknas budskap och allt gjordes anonymt. De är dessutom alla ovanligt långa för förorten, och marscherar tillsammans till en förplanerad flyktväg.

Ni kommer anklaga mig för att vara ett SSU troll men en kort titt på min historia kan enkelt påvisa att så inte är fallet.

Det luktar extremhöger om det här. Jag gissar samma grupp som anföll det socialdemokratiska torgmötet för ett par år sedan.

Jag skulle säga att det är mindre långsökt att förortskriminella denna gång organiserat det hela bättre, än att det skulle vara extremhögern. Politiskt att vinna? De struntar i detta! De gillar pengar och makt och eftersom polisen och tullen haft insatser i området så vill de markera.
Citera
2018-08-14, 12:08
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Desto mer jag tänker på det, desto mer framgår det som en false-flag operation. På det här organiserade viset brukar inte förortsgrabbar bete sig. De brukar inte heller organisera sig över flera städer. De har dessutom ingenting politiskt att vinna eftersom det saknas budskap och allt gjordes anonymt. De är dessutom alla ovanligt långa för förorten, och marscherar tillsammans till en förplanerad flyktväg.

Ni kommer anklaga mig för att vara ett SSU troll men en kort titt på min historia kan enkelt påvisa att så inte är fallet.

Det luktar extremhöger om det här. Jag gissar samma grupp som anföll det socialdemokratiska torgmötet för ett par år sedan.

Sluta tramsa.
Det är småblattar hemmahörande i orten som gjort det här. Varför? För att de gillar att skapa kaoz och läsa om sig själva i tidningen.
Citera
2018-08-14, 12:09
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Till och med Löfven visar känslor och har blivit heligt förbannat, viktigt och härligt att se.

Ska vi vara ärliga så är det Socialdemokraterna som tagit kaoset och bränderna till Göteborg.
Det har tagit 30 år, men nu är skiten här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in