2018-08-14, 09:16
Medlem
butofcourses avatar
Detta är ett sätt för de islamiserade packen att ytterligare polarisera samhället. De vill ha ett "vi" mot "dem".
Jag köper det. Jag är beredd att hålla med.
Såpass att jag skulle kunna tänka mig att spätta bort en bit av Skåne och ge bort till dem. Här får ni ett eget land, ge fan i oss nu.
Citera
Medlem
Hur svårt är det att förstå att staten inte är era mammor, ni äger staten själva och ni väljer att försämra för era själva.
Livet är en tävling, man ger sig aldrig - ge sig , är för andra - man går och lägger sig när man har försökt få jobb hela dagen.
Citera
Medlem
Bara som info, det finns gripna..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Är de alla partiledare? tror ja läste att de bara e Vänsterextremisten
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/vinna-eller-forsvinna-i-forsta-partiledardebatten/
Citera
2018-08-14, 09:17
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur var det under kravallerna för några år sedan? Pratade man inte om koordination då också? Tror det är ungefär samma upplägg här.

Jo, det var delvis koordinerat, men den stora anledningen var nog smitto-effekten. Jag hörde själv MENA-folk i lokaltrafiken prata öppet i telefon med polare och skratta över vilka områden de skulle tända eld på under natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ok, så hundra pursvenskar har alltså infiltrerat förorterna & startat bränderna?

Polisen har redan identifierat vissa förövare & skall "tala med föräldrarna".

Trollar du eller är du så här korkad på riktigt?

Nej, jag trollar inte, din jävla pajas. Finns ingen grupp som vinner på detta utom brunhögern.

Citat:
– Vi har identifierat och pratat med ungdomar som varit på plats. Men det går inte att säga att det är de som startat bränderna. Vi pratar med deras föräldrar, säger Hans Lippens, presstalesperson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvAKvG/svartkladda-personer-tande-eld-pa-bilar-i-goteborg
Citera
Medlem
Troians avatar
Ok, läst lite mer nu. Allt mer tyder på att det inte är något mer spännande än att det är boende i området som ligger bakom. Eventuellt planerat/koordinerat på sociala medier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Stefan Löfven ryter till om bränderna ”Vad fan håller ni på med” enligt Expressen:
https://www.expressen.se/gt/lofven-om-branderna-jag-blir-forbannad/

Det är ju du själv Stefan som är en stor del av skulden till detta och sen att ni nämner att det är 6 års fängelse är tomma hot, tror liksom att ni aldrig kommer få någon eller några fällda för detta.

Och M-ledaren pratade om att socialtjänsten måste in.....hur många gånger i hur många år har vi hört det?

Nej, varken "korvgrillning" med genuscertifierade poliser eller "soc.tanter" kan "lösa" detta. Hela den övriga världen ser och förstår detta faktum, att parallellsamhällen redan är realiteter. Det är bara våra patetiska politiker, påhejade av en PK-media, som fortfarande tror sig kunna "lösa" detta med vanliga samhällsinsatser ( polis, socialtjänst, skola etc.).
Citera
2018-08-14, 09:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur lång tid dröjde det då, mellan de första bränderna?

Minns inte detaljerna. Men om det brinner i förort X och någon i förort Y kvällen efter skriver på Facebook att ”nu ska vi visa dem att vi i Y också kan!” så är det ju i någon mening koordinerat.
Minns inte heller exakt, men det spred sig snabbt i alla fall och i flera städer. I och för sig är tidsfaktorn intressant. I detta fallet verkar det ju som om det startat ungefär samtidigt? Men det är ju inte heller svårt att koordinera en aktion liknande denna via tex sociala medier.

Frågan är också vad polisen och säpo håller på med?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
21:00: Rapport om brand i Hjällbo
21:02: Rapport om brand i Frölunda
21:02: Lysekil
21:09: Malmö
21:15: Trollhättan

Med en kvarts mellanrum ska det alltså startat bränder i åtminstone fem städer. Min känsla är att det är planerat och koordinerat, vilket inte brukar vara modus när det brinner bilar. Bränder kan förstås ”sprida sig” till andra städer, men det tar betydligt längre tid.

du kan nog stryka moppebranden i lysekil och lägga till snapchat/facebook-faktorn till dina kriminologstudier
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Bara som info, det finns gripna..
Trevligt, då får vi snart klarhet i detta
Citera
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De har inget att vinna på att bränna bilar i massiv skala så här nära inpå valet.

Det brukar handla om försäkringsbedrägeri i vanliga fall. Det kan också handla om att man eldar upp en konkurrerande kriminells bil.

Så med tanke på tätheten av kriminella i utsatta områden så blir det många bilar som brinner menar du?
Husby? Etc

Jag tror du tillskriver dina unga arga män för mycket konsekvensanalytisk förmåga.
Tyvärr är det nog mer, fan brushur vi brände 61 bilar förra året innan skolan nu går vi för 100.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in