2018-08-14, 09:18
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saladfinger
Börjar faktiskt också misstänka false flag.. Det hela är lite för väl utfört för att ett eller flera gäng blattar skulle kunna genomföra en sådan samordnad attack..
Hoppas att ingen inom Sd pekar ut invandrare innan det är så gott som fastställt. Tjänar inget till att peka på blattar när det ändå är det alla utgår från.
Bra Sherlock.

"Bränna bilar, start kl 21.00"

Hur svårt kan det va?!

Tror du blattarna är orutinerade på bilbränder?
Citera
2018-08-14, 09:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
6 års fängelse säger Morgan Johansson. Ett sånt grovt brott borde väl innebära utvisning, eller?

Notera att det kan ge 6 års fängelse. Inte att det är normen. Sedan så kan det ju dras av 1/3 för gott uppförande i själva vistelsen. Skulle någon åka fast så inte tror jag på att GM skulle få 6 år. Sannolikt är 6 månader villkorligt närmare sanningen.

Men nu när inte ens en person har blivit gripen, kan Morgan fast säga att straffena skall återigen skärpas till det dubbla.

Dvs, allt är bara tomt prat, det brinner inte vid Morgan eller Steffe`s kvarter !
Citera
2018-08-14, 09:20
Medlem
https://www.expressen.se/gt/flera-bilar-i-lagor-i-frolunda-flera-ungdomar-flydde-platsen/

"– Vi har haft samtal med dem och en del föräldrar, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson."

Jag vill örfila en polischef eller något. Samtal.
Citera
2018-08-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Bara som info, det finns gripna..

Har du någon källa på det?
Citera
2018-08-14, 09:21
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Varför "väljer" man att inte gripa dessa på plats? Är det inte bättre att säga som det är att man helt enkelt inte vågade?

För att du inte kan gripa någon utan tillräckliga bevis?

Det är inte sällan polisen i princip vet vem eller vilka som är skyldiga utan att det för den skull räcker till att gripa, anhålla och lagföra en person för brottet.
Citera
2018-08-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Bra Sherlock.

"Bränna bilar, start kl 21.00"

Hur svårt kan det va?!

Tror du blattarna är orutinerade på bilbränder?

Att det startade 21.00 tyder på att det inte var invandrare då.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ca 90 bilar brända runt om i Sverige, polisen har inte gripit en enda men vet ungefär vilka personer som varit på platsen så ska nu åka hem och prata med deras föräldrar. Vad fan är detta för larv.
Dessa föräldrar skiter fullständigt i detta och ungdomarna kommer fortsätta med detta ett par nätter till.

Räkna nu in dessa ca 9 milj på extra kostnader för invandring och då är det lågt räknat att varje bil är värd 100 000kr. Kan mycket väl vara så att det var några bättre bilar för både 2-500 000kr som rök.
Kan så klart ha varit några tusenkronorsbilar också.

Sen ska man också räkna in alla lönekostnader för polis och brandkår plus allt strul och skit det ställer till för privatpersonerna.

Jag skulle säga allt som allt mellan 15-20 milj kronor för en kvälls jobb av dessa babbebarn. Dessa ska vi tycka synd om och vilja ha fler av, glöm det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Har du någon källa på det?

Ingen som jag kan dela med mig utav men jag kan säga att jag visste att de skulle brinna redan på eftermiddagen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
21:00: Rapport om brand i Hjällbo
21:02: Rapport om brand i Frölunda
21:02: Lysekil
21:09: Malmö
21:15: Trollhättan

Med en kvarts mellanrum ska det alltså startat bränder i åtminstone fem städer. Min känsla är att det är planerat och koordinerat, vilket inte brukar vara modus när det brinner bilar. Bränder kan förstås ”sprida sig” till andra städer, men det tar betydligt längre tid.

Exakt och vad i hela fridens namn skulle plötsligt super-koordinerade blattar vinna på detta?

Vill blattarna ha en starkare höger?
Högre polisnärvaro?
Mer fokus på deras kriminella livsstil?
Citera
Bannlyst
Löfven får det hett om öronen nu
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1127322?programid=1120
Citera
2018-08-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur lång tid dröjde det då, mellan de första bränderna?

Minns inte detaljerna. Men om det brinner i förort X och någon i förort Y kvällen efter skriver på Facebook att ”nu ska vi visa dem att vi i Y också kan!” så är det ju i någon mening koordinerat.

Det var mycket nära i tiden, och de första attackerna var inte någon spontangrej. Det måste ha varit minst 3 attacker som var planerade i förväg med tanke på utstyrsel, beväpning och tillvägagångssätt. Sedan kan det ha kommit fler attacker under natten som var mer inspirerade av de första.

Men man kan nog anta att inom vissa kretsar så diskuteras och planeras det ständigt för olika sabotage och attacker mot det svenska samhället. Det finns en hel del radikaliserade muslimer i Sverige och det finns också massor av gäng med kriminella ungdomar.
Citera
2018-08-14, 09:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Nej, jag trollar inte, din jävla pajas. Finns ingen grupp som vinner på detta utom brunhögern.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvAKvG/svartkladda-personer-tande-eld-pa-bilar-i-goteborg
Då kanske det är samma förklädda "nazister" som körde Husbykravallerna?

Vilken grupp brukar vinna på att det ständigt kastas sten mot polis, ambulans & brandkår. Är även dessa händelser "nazister" eller "ryssar" som har klätt ut sig till blattar & infiltrerat förorterna?

Ni griper verkligen efter både halmstrån & foliehattar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in