2018-08-14, 09:12
Medlem
Aldrig i livet att grabbarna i orten hade accepterat att random maskerade folk kommer och bränner bilar i deras område utan motstånd. Av med foliehatten!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
21:00: Rapport om brand i Hjällbo
21:02: Rapport om brand i Frölunda
21:02: Lysekil
21:09: Malmö
21:15: Trollhättan

Med en kvarts mellanrum ska det alltså startat bränder i åtminstone fem städer. Min känsla är att det är planerat och koordinerat, vilket inte brukar vara modus när det brinner bilar. Bränder kan förstås ”sprida sig” till andra städer, men det tar betydligt längre tid.
Hur var det under kravallerna för några år sedan? Pratade man inte om koordination då också? Tror det är ungefär samma upplägg här.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Tänk så mycket skada ett fåtal talanglösa individer kan åstadkomma.

När ännu ingen åtalats för några bilbränder känns risken låg och credden hög.
10-20st beväpnade med endast baseballträ och bensindunkar. Online bestämmer de ett klockslag och de på sina orter som hittar en random lämplig parkeringsplats strider till verket.

Muslimska brödraskapet har en vapenarsenal som skulle skrämma de flesta. Tänk vad de kan åstadkomma med ett litet antal människor men med vapen och andra mål än parkerade bilar?!

Min gissning är att detta är drogrelaterat och utförs av andra generationen invandrarungdommar, 15-25 år. De är samhällsfientliga och bryr sig föga om valet. Finns det någon partitillhörighet så ligger SD bäst till. Invandrare som varit i Sverige länge och arbetat sig fram under många år har väldigt lite till övers för de invaderare som kommit sedan 2015.
Citera
Medlem
Inte bara bilbränder utan de flesta skogsbränderna anlades av jihadister.Så korkat av svenskarna att tro att det är grillandet som orsakar de flesta bränderna.Kan de bränna ned bilar varje natt för att skapa oro och jävlas så kan de också sätta eld på skog och mark då det är mindre risk att bli upptäckta dessutom åstadkommer de enormt mer skada.De svenska myndigheterna vet mycket väl att det är så men spelar dumma.Dessa bränder kommer att kosta många människoliv någon gång som i Grekland men då är det förstås för sent.EU tystade ned det grekiska fallet då ca 100 människor dog och hundratals skadades samt tusentals greker miste sina hem.De betalade till deras korrupta regering för att inte tala högt om det.Man blir helt paff när man ser att svenska folket sitter och ser på då landet kollapsar.
Citera
2018-08-14, 09:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det där med humor och nyanser är tydligen inte din grej.
Inte din heller tydligen. Då är vi två om det. Men det där med Ryssland kan du nog lägga ned som huvudspår, oavsett humornivå.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Dem står ju hur länge som helst och tuttar på hur kan polisen inte lyckas ta någon? In med helikopter och hela skiten för fan

Just det. Polisen har en lagstadgad skyldighet att ingripa då de bevittnar brott. Polisen bryter själva mot lagen. Det här är en akut situation där egendom blir förstörd. Inte ett spaningsuppdrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Kan bli en intressant kväll, direktsänd partiledardebatt i expressen 20:00 och Joakim lamotte kommer sända live 19:30 från Frölunda torg och prata med folket om vad dom tycker om detta.

Är de alla partiledare? tror ja läste att de bara e Vänsterextremisten
Citera
2018-08-14, 09:14
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Stefan Löfven ryter till om bränderna ”Vad fan håller ni på med” enligt Expressen:
https://www.expressen.se/gt/lofven-om-branderna-jag-blir-forbannad/

Det är ju du själv Stefan som är en stor del av skulden till detta och sen att ni nämner att det är 6 års fängelse är tomma hot, tror liksom att ni aldrig kommer få någon eller några fällda för detta.

"Vad fan håller ni på med? Ni förstör ju allt!", ryter Löfven ifrån desperat medan han sorgset blickar ut och ser hur det varma sommarvädret sakta försvinner från svenskens medvetande.
Citera
2018-08-14, 09:14
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Ypperligt valarbete för SD. Älskar hur ångesten lyser igenom Steffes röst när han också är väl medveten om det.
Citera
2018-08-14, 09:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur var det under kravallerna för några år sedan? Pratade man inte om koordination då också? Tror det är ungefär samma upplägg här.

Hur lång tid dröjde det då, mellan de första bränderna?

Minns inte detaljerna. Men om det brinner i förort X och någon i förort Y kvällen efter skriver på Facebook att ”nu ska vi visa dem att vi i Y också kan!” så är det ju i någon mening koordinerat.
Citera
2018-08-14, 09:15
Medlem
GunvaldLarsson67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
När brann det på så många platser samtidigt?

Under Juli i Sveriges skogar
Citera
2018-08-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag har en hemlighet att berätta, jag är en av de svartklädda som finns med i videon, vem tänker jag naturligtvis inte berätta om jag vill behålla mitt jobb. Vi har gjort det i ett ädelt syfte att vissa problematiken med mångkulturen, så skjut inte oss budbäraren. Givetvis sympatiserar jag med SD,AFS,NMR. Nu kan media slå stort på löpsedlar, Rasistisk Påverkans Operation koordinerad från Kreml. Just nu badar jag i Rubel i mitt Putindesignade badkar i guld.

Ha Ha, precis detta som PK media väntat på😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in