2018-08-14, 01:35
Medlem
PositivPessimists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Detta måste vara stöttat från främmande makt. Det är professionellt utfört och utan den annars tillhörande svansen av småungar.
Klart det är främmande makt , förortsgängen och deras ledare är ju definitivt inte Svenskar.
Eller syftar du på Ryssland? I så fall har du nog sovit under en sten de senaste 20 åren, de organiserade kriminella äger förorten. De är perfekt övning för organisationen och en styrkedemonstration. Om de inte får några kännbara konsekvenser (som sådan saker inte får i Sverige) har de vunnit och bevisat för alla att de gjort ännu en landvinning. Moralen i de egna leden har stärkts och civilbefolkningen vet vilka som sitter på våldskapitalet. Frågor på det?
Citera
2018-08-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Varför sprids det en massa desinformation att det är SD som ligger bakom bränderna? Eller att det är svenska blonda killar som har tänt eld?

Vem står bakom spridningen av denna information? Den s-märkta trollfabriken? Högre makter?

Otäckt hur som helst. Hoppas de skyldiga grips, men det är ytterst tveksamt.

Precis.
Vänsterextrema S har massa troll som sprider det.
Citera
2018-08-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Ja det är fanimej patetiskt! Hade en vanlig svensk grillat i trädgården i sommar så hade de fan satt in nationella insatsstyrkan. Jävla pissorganisation.

Visar ju bara hur riggat hela systemet är. Hade ungdomarna bränt bilar i självaste Djursholm så hade SÄPO, insatsstyrkan, militären och våra nordiska motsvarigheter samtliga varit där på under 10 minuter och skjutit hejvilt.
Citera
2018-08-14, 01:36
Medlem
feminaziss avatar
Tror man inhemska politiska grupperingar eller ryska falanger(!) ligger bakom, då bör man ev. kontakta närmaste psykiater.
Citera
2018-08-14, 01:37
Medlem
Slipsluders avatar
Magkänslan säger högerextremister. Visst, bilar brinner i förorten ibland. Men systematiska bilbränder är oftast ingenting man ser. Och så en månad innan valet. Här känns det som att man försöker fiska lite extra röster.
Citera
2018-08-14, 01:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det här var alldeles för organiserat för att skötas av några invandrande snorungar.
På filmen då dom joggade ifrån bränderna i Frölunda så syntes att dom var av samma längd och hade en bra hållning.

Ja lite marschtakt nästan. Välorganiserade och många har ju sett dom och bör ha hört dom prata också.
På Twitter är det mest trollsvansen som håller hov och SD då givetvis.

Citat:
@fogelklou

Brinner tydligen på flera ställen runt Frölunda.

Den 9:e september tar vi tillbaka vårt land och stad!
Citera
2018-08-14, 01:38
Medlem
Jag kan ju säga såhär. Hade det där hänt, här där jag bor. Då hade jag plockat fram hagelbrakaren ur vapenskåpet, hakat på lasersiktet och satt salva efter salva i pallet på skiten. Märkligt att det inte var någon som försökte stoppa töntarna.
Citera
2018-08-14, 01:39
Medlem
Sinnessjukt att de har de lugnet att tutta eld på bilar utan rädsla för att polisen ska dyka upp...no-go zoner detta antar jag?
Citera
2018-08-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Om detta skulle vara högerextrema. Så känns ju aktionen totalt jävla efterbliven. Det lär ju bara ge motsatt effekt om det kom fram. Är vissa så korkade? Jag kan inte greppa den idiotin att utföra sådan attentat för vinna röster.
Utan att uppvigla eller ta ställning till just de som skedde ikväll så är civil olydnad, sabotage eller
"false flags" återkommande genom historien för att nå politiska mål på kort tid.
Citera
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Magkänslan säger högerextremister. Visst, bilar brinner i förorten ibland. Men systematiska bilbränder är oftast ingenting man ser. Och så en månad innan valet. Här känns det som att man försöker fiska lite extra röster.
En hel del vittnen har ju skådat händelserna men ingen nyhetstidning har nämnt att det ska röra sig om politiska grupper eller helylle svenskar. Vad baserar du din magkänsla på?

Själv tror jag att det är en styrkedemonstration från gängen som reagerar på polisens och politikernas snack om hårdare tag. De försöker visa sig orädda. Primitivt, men så fungerar kriminella.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Från GPs kommentarsfält (gäller Trollhättan)

------------
E**a Al**n - Trollhättan - för 2 timmar sedan
Jag var själv precis där. Min kompis blev hotad av en av de svartklädda personerna innan han försvann runt ett hörn med sin kompis, som var vit, lång och blond (antagligen vad du anser räknas som en svensk), så det du skriver håller tyvärr inte.
------------

Känns märkligt. Dels har det skrivits att personerna som brände bilar var maskerade, vilket borde göra det svårare att se att personen var blond. E**a Al**n uppger dessutom att hon själv var där, men det var inte hon som såg den långe blonde mannen, utan det var hennes kompis som påstod sig ha sett honom. Men det var ju inte den vite blonde mannen som hotade E**as kompis, utan det var den andre svartklädde som gjorde det. Hur såg han ut då? Har E**as kompis bara signalement på den som inte gjorde någonting?

Men framför allt inträffade ju bränderna i Trollhättan i ett typiskt invandrarområde. För mig känns det märkligt att ett större gäng svenskar skulle ha kommit till Trollhättans "värsta" område och satt fyr på en massa bilar bara för att invandrare skulle få skulden.

Och så extremt märkligt att det brinner på en massa ställen i Göteborg samtidigt. Hur många och hur välorganiserade är de där nazisterna egentligen, om de kan tända eld på en massa bilar i Göteborg och Trollhättan samtidigt?
Citera
2018-08-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jag kan ju säga såhär. Hade det där hänt, här där jag bor. Då hade jag plockat fram hagelbrakaren ur vapenskåpet, hakat på lasersiktet och satt salva efter salva i pallet på skiten. Märkligt att det inte var någon som försökte stoppa töntarna.

Finns ingen som vågar. Skulle varit kul att se någon försökt att medvetet köra på någon av slynglarna men misstänker att man från politiskt håll visar no mercy om så vore fallet.

Är tyvärr ännu en baksida med vårat fina samhälle, man räknade aldrig med att ha problem av denna magnituden när man byggde landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in