Citat:
Ursprungligen postat av
bolt
Från GPs kommentarsfält (gäller Trollhättan)
------------
E**a Al**n - Trollhättan - för 2 timmar sedan
Jag var själv precis där. Min kompis blev hotad av en av de svartklädda personerna innan han försvann runt ett hörn med sin kompis, som var vit, lång och blond (antagligen vad du anser räknas som en svensk), så det du skriver håller tyvärr inte.
------------
Känns märkligt. Dels har det skrivits att personerna som brände bilar var maskerade, vilket borde göra det svårare att se att personen var blond. E**a Al**n uppger dessutom att hon själv var där, men det var inte hon som såg den långe blonde mannen, utan det var hennes kompis som påstod sig ha sett honom. Men det var ju inte den vite blonde mannen som hotade E**as kompis, utan det var den andre svartklädde som gjorde det. Hur såg han ut då? Har E**as kompis bara signalement på den som inte gjorde någonting?
Men framför allt inträffade ju bränderna i Trollhättan i ett typiskt invandrarområde. För mig känns det märkligt att ett större gäng svenskar skulle ha kommit till Trollhättans "värsta" område och satt fyr på en massa bilar bara för att invandrare skulle få skulden.
Och så extremt märkligt att det brinner på en massa ställen i Göteborg samtidigt. Hur många och hur välorganiserade är de där nazisterna egentligen, om de kan tända eld på en massa bilar i Göteborg och Trollhättan samtidigt?