2018-08-14, 01:04
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Varför ens häva ur sig något så korkat? Detta är vardag i Sverige. Du behöver inte hitta ursäkter eller konspirationer.

Varför inte bara förstå grunden till problemet vilket är att man under 25-års tid givit blanka fan i förorterna. Politikerna har dumpat av packet och sedan stängt dörren. 20 år senare så hittar de här unga männen ut, svikna och förbannade och ger nu igen med full kraft.

Det är politikerna som bär ansvaret för det och samtidigt visar de på NOLL handlingskraft.

Jag ifrågasätter inte att det har förekommit bilbränder och andra oroligheter i förorter som unga män med utländsk bakgrund är skyldiga till. Men dessa koordinerade attacker? Lagom till valet? Nja, något är konstigt här. Det kan naturligtvis vara the usual suspects från våra problemtyngda förorter som ligger bakom men i avsaknad av konkret info om vilka det faktiskt är som är inblandade ska vi nog vara öppna även för alternativa teorier.
Citera
2018-08-14, 01:05
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Nu väntar vi bara på Rinkeby och Tensta börja brinna också, sedan är valrörelsen 2018 riktig ingång. Undra om MP skall skylla klimatförändringarna på bilbränderna också?

Precis. Det har pratats om en lam valupptakt. . Tur att babbarna eldar igång valintresset i sann arabisk anda. . De får säkert nåt demokratipris av Alice Bah Kuhnke. . . I andra länder hade de blivit bestraffade. . Nu blir det 1000 nya fritidsgårdar och sporthallar till babbeområdena. . . Avd Socialdemokratisk logik
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
https://www.facebook.com/kristofer.lundberg.7/posts/10155840533832894?hc_location=ufi
Anklagelser mot SD har redan börjat trilla in.

Citat:
När Sverigedemokraternas svans härjar runt i förorten, bränner bilar och kastar knallskott i en samordnad aktion för att rikta kritik mot förorten och dess befolkning i hopp om att gynna SD i valet, så hoppas jag att detta inte får spridning bland våra ungdomar.
Ortens befolkning borde istället ge sig ut kollektivt och vakta orten och se till att extremhögern inte kan bränna våra eller grannarnas bilar

Du måste citera också så man ser vad som skrivs. Jag tycker teorin i sig inte är helt omöjlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Känns alldeles för kordinerat och få deltagare för att se ska va kriminella i orten. Luktar mer åt att några vill påverka valet i SDs/NMR/AFS stöd.

Tror ni det kan vara samma false flag grupp som gjorde Stockholm truck attack hoaxen?
jag vet inte vad jag ska tro, ser inte ut som snorungar från förorten i alla fall, och varför knallskotten?
det är som att dom vill bli filmade.

Jag säger undersök vilka som filmat händelsen, vid en påverkansoperation är oftast fotografen inblandad. Men i detta fall finns nog många svenssons som filmat också...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Vittnen rapporterar redan om invandrare men men.

Vore det inte ytterst smart att prata med fejkad brytning?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Inledningsfilmen är ju intressant. Allt det där måste ju ha bevittnats av minst 300 människor, varpå om var och en hade tagit en golvmopp med sig ut och använt den som bo-stav så hade ju oddsen blivit minst 30:1.

Jag hade lätt satsat allt som finns på mitt bankkonto på De Boende i en sådan match.

Terrorristerna hade legat blödande på marken på nolltid och med många brutna ben runtom i kroppen.
Citera
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Här ser man gänget lätta. Hur de kunde komma undan så lätt är obegripligt.

https://youtu.be/5WiLf6DF4tA
Helt jävla sjukt. Vilken fegis som stänger fönstret, vad är han rädd för? Röken eller?
Helt svartklädda, man undrar ju om dom är svarta under kläderna också.
Citera
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Syftet med attackerna kan mycket väl vara att provocera polisen.vi har sett detta beteende tidigare där ungdomar tänder på för att locka till sig poliser och sedan kastar man sten på dem och försöker bränna deras bilar.
Det är därför helt rätt av polisen att inte ingripa. Det handlar inte om att upprätthålla lag och ordning utan detta är ett taktiskt spel. Men polisen har egentligen inget att vinna på att sätta hårt mot hårt.

Men om polisen sköt packet på plats så slapp man ju återfallsbrottslighet. Men du kanske förordar dialog?

Intressant är ju vilka bilar de inte tuttade på. Vem äger dessa...
Citera
2018-08-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Man hämnas på samhället och visar frustration, om du missat det.
Man skiter i vems bilar det är, man bor nog inte precis på gatan heller om du tror det.
Jag hänger faktiskt inte med. Invandrare bränner bilar i invandrarområden men inte där de själva bor? Ok. Det låter som du funderat länge och väl på detta.
Citera
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Rätt uppenbart detta i grunden är organiserat. Frågan är bara om det är imamerna eller personer med organisationsförmåga inom vänstern som ligger bakom? Tippar på vänstern.
Det är ju iofs inte ont om idioter i nämnda grupperingar, men vad skulle de ha att vinna på det här? Varje tänkande människa inser omedelbart att detta enbart gynnar SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Logiska teorin är att killarna som bränner upp bilar och gör kaos är samma killar som säljer knarket runt gator och torg. Det är organiserat av ledarna från de kriminella gängen. Ledarna säger åt sina unga trupper att skapa kaos. Allt detta efter man torskat hundra kilo knark till polisen.

Det kommer ju varken göra att de får tillbaks några pengar eller att polisen blir mindre motiverade att hitta knark i fortsättningen.
Citera
2018-08-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Nyttiga idioter åt SD. Äckligt att se hur S försöker tona ner detta angrepp på samhället.
Polisen behöver möta med verkanseld, det finns inget att förlora längre.

Verkanseld vore det absolut sämsta i nuläget. Det kommer endast att leda till att polisen får skulden för alltihop. En massa invandrarungdomar kommer att stå i TV och klaga på de rasistiska poliserna och vänstern kommer att hålla med. Polisens agerande kan faktiskt påverka valet i September.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in