2018-08-14, 00:39
Medlem
Snacka om att SD vinner på detta.

Hur kan de gå runt så länge på parkeringen utan att åka fast? Nån måste ha åkt fast, vilka är det, ni som vet. Berätta.

Polisen säger " ungdomar", hur vet de att det är ungdomar? Vad är en ungdom?
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Man skulle kunna tycka att Tynnered borde vara på alerten när man vet att det brunnit i Frölunda å andra sidan är det väl en del parkeringar som är långt från husen där. Det mest mystiska nu är väl att ingenting har brunnit på Hisingen. Kanske har polisen hård bevakning av Älvsborgsbron. Kanske har polisen redan en uppfattning om vilka det är.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Finns många filmer på Youtube från händelserna i Göteborg.

https://www.youtube.com/watch?v=OyhY-Wi_7v8

https://www.youtube.com/watch?v=vDdM2MLp3hY

https://www.youtube.com/watch?v=mBsixYKUPYc

https://www.youtube.com/watch?v=5GNMDonZ_vc

Tre av filmerna är samma film. Moderaten i GBG.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kanske Mollgan har beordrat att filmerna omedelbart ska avlägsnas, vore ju illa om medborgarna får information i vilken omfattning bränderna eskalerar, och hur det ser ut på plats.

Ja, en film delade jag men den försvann även från min sida, funderade på om det var för han gick ut med sitt namn och man hörde hans namn flera ggr i filmen ...( han som filmade )
Citera
2018-08-14, 00:41
Medlem
Där jag bor så sa dom kriminella äldre,vi ska visa vårt hat på polisen så dom gav dom yngre uppdrag med i att bränna bilar
Citera
2018-08-14, 00:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det hela är mycket märkligt. Det var fortfarande ljust, Antalet vittnen på framför allt Norra Dragspelsgatan och Pianogatan måste vara närmare 1500 (gissar bara). Sen är de inte ens rädda, de tar tid på sig och joggar därifrån. De möter massor av människor på vägen. I vanliga fall hoppar ligisterna upp på mopeder och tar sig därifrån snabbt på vägar polisen inte kan köra.

Ja jag håller med. Hela händelsen är jättemärklig. De ville att folk skulle se. Att folk skulle filma. Att folk skulle bli arga. De hade planerat och förberett och sannolikt hade de en flyktbil nånstans. Antingen så handlar det om extremvänster som vill skapa kaos. Extremhöger som vill visa på kaos. Eller också är det kriminella blattar som vill dra igång kaos av nån specifik orsak. Oavsett vilket så finns det nåt lite mer dunkelt motiv än att det bara handlar om uttråkade förortskids som vill elda bilar.
Citera
Medlem
Ygg3s avatar
Mycket prat om AFA och NMR men polisen själva är nog en bättre teori... varför har de annars inte skjutit någon än?!
Citera
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Är det Afs som är i farten? Kasselstrand och Hahne och dom andra unga gossarna i partiet som har maskerat sig och ränner runt för att få bränsle till sin återvandringsagenda? Eller ryssar? Konspiratoriskt, javisst. Men man ska nog akta sig att dra slutsatsen att det nödvändigtvis måste vara de lokala förmågorna från förorten som är i farten.
Citera
2018-08-14, 00:43
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenkastare650
"gräver upp gatsten" - då är det ju antingen vänsterpacket eller förortsblattarna...
Exakt! Låter ju inte som att det är NMR som ligger bakom, hade dom planerat och utfört detta så hade inte "gräva upp gatsten" stått på programmet!
Citera
Medlem
Jag måste säga att det jag har hört hittills om polisens agerande är imponerande.

De observerar och noterar men ingriper inte. Det är en mycket smart taktik om man ser det i ett större sammanhang. För det första så kan ingen hävda att detta är polisens fel, vilket invandrarna och vänstern annars brukar göra. Om polisen är passiv så kan alla se att polisen är helt oskyldig.

För det andra så är det bra ur politisk synvinkel. Ju mer det brinner desto fler kommer att rösta på partier som vill minska invandringen. Så låt det brinna och låt svenska folket se det som händer med deras land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Alltså ytterst tveksam till att detta är blattar. Varför kasta knallskott så att så många som möjligt ska filma? Det är ju helt ologiskt. De gängen brukar ju också stanna kvar när de eldar och konfrontera polisen. De flyr också i grupp. Allt för mycket konstigt här.

Du har en bra poäng. Även om jag inte är så lagd för konspirationsteorier så håller jag med dig om att det är mycket konstigt. Skulle ju kunna vara någon rörelse långt ut på högersidan som gör det för att påverka människor, det är ju trots allt dags för val. Som någon sa tidigare så tjänar endast SD och möjligen AfS på det hela, vänstertomtar går definitivt bort då dom inte tjänar något alls på det.
Citera
Medlem
stenkastare650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Alltså ytterst tveksam till att detta är blattar. Varför kasta knallskott så att så många som möjligt ska filma? Det är ju helt ologiskt. De gängen brukar ju också stanna kvar när de eldar och konfrontera polisen. De flyr också i grupp. Allt för mycket konstigt här.

Kan det vara vänsterpack?
I Majorna har det ju hänt lite under det senaste dygnet, kanske finns det en koppling till det vi ser idag?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=7018579
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in