2018-08-14, 00:34
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Jag kan ju knappast vara ensam om att tycka att det är lite skrämmande att det är så pass organiserat. Börjar blattarna organisera uppror över landet? Är det här sveriges framtid? Vad är poängen med att elda bilar?

Poängen är att dom hatar Sverige.
Citera
2018-08-14, 00:34
Medlem
Enligt SVT har minst 60 bilar brunnit och det är inte slut. Counting säger vi väl. Detta mina vänner är en katastrof för regeringen. Detta får politiska konsekvenser, men tyvärr är Göteborg röd, man ersätter rött med annan röd färg.

Övriga landet vinner SD på detta.

Händelserna i Trollhättan verkar också vara allvarliga. Samhället förlorar greppet.
Citera
2018-08-14, 00:35
Medlem
King Pins avatar
Ski vi gissa att grabbarna på Järvafältet hänger på i morgon?
Citera
2018-08-14, 00:35
Medlem
BaraBiffens avatar
Lugn. Ungdomarna har nyss kommit hem från hemländerna och firar sista veckan på sommarlovet.
Citera
2018-08-14, 00:36
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Med sk omålade bilar blir upptäckten inte lika enkel.
Det går dessutom alldeles ypperligt att komma rullande från olika håll.
Visst, men en vid Femvägsskälet som kollar Grimmeredsvägen/Västerleden (inklusive brandstationen), en på pendelparkeringen vid Radiomotet som kollar Radiovagen/Söderleden och en vid Lidl som kollar Dag Hammarsköldsleden/Marconigatan räcker nog ganska långt.
Citera
2018-08-14, 00:36
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jävligt sjukt! Kändes ju jävligt planerat och lite annorlunda än tidigare bilbränder. Vet inte vad jag ska tro. Det här är fan inte dumma förortskids som har tråkigt och bara tänder på en bil på måfå. Borde utredas som terrorism.

Det hela är mycket märkligt. Det var fortfarande ljust, Antalet vittnen på framför allt Norra Dragspelsgatan och Pianogatan måste vara närmare 1500 (gissar bara). Sen är de inte ens rädda, de tar tid på sig och joggar därifrån. De möter massor av människor på vägen. I vanliga fall hoppar ligisterna upp på mopeder och tar sig därifrån snabbt på vägar polisen inte kan köra.
Citera
2018-08-14, 00:37
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
+ gummikulor, vattenkanoner, tårgas och elpistoler.
Är det något fel på vanliga kulor? Dags att se stenkastning för det är. En våldshandling som kan orsaka livshotande skador. Typ som att attackera en polis med kniv eller baseballträ.

Skjut tillbaka, polisen! Skydda er själva och medborgarna!
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Har polisen irriterat slöddret för mycket i sommar, stört affärerna att det är därför gängen slår till mot bilar?

Tja, man har ju beslagtagit närmare 300 kg cannabis de senaste 5 veckorna.

Citat:
■ Göteborgspolisen gjorde i slutet av maj ett beslag på 75 kilo marijuana vid ett tillslag mot en företagslokal på Hisingen, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lxP04/polisen-beslagtog-75-kilo-marijuana

Citat:
Polisens jättebeslag - 200 kilo cannabis: ”Värt flera miljoner”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1mgm9/polisens-jattebeslag-200-kilo-cannabis-vart-flera-miljoner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Jag kan ju knappast vara ensam om att tycka att det är lite skrämmande att det är så pass organiserat. Börjar blattarna organisera uppror över landet? Är det här sveriges framtid? Vad är poängen med att elda bilar?

Alltså ytterst tveksam till att detta är blattar. Varför kasta knallskott så att så många som möjligt ska filma? Det är ju helt ologiskt. De gängen brukar ju också stanna kvar när de eldar och konfrontera polisen. De flyr också i grupp. Allt för mycket konstigt här.
Citera
Medlem
stenkastare650s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styxie
Det som är lite intressant är att när jag gick in för att handla så stod det en polisbuss på torget utanför donken. Sen när jag kommer ut, en kvart senare så brinner det och sex maskerade snubbar står och gräver upp gatsten, max 100 m från samma ställe.
Undrar vart den bussen tog vägen egentligen.

"gräver upp gatsten" - då är det ju antingen vänsterpacket eller förortsblattarna...
Citera
2018-08-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jävligt sjukt! Kändes ju jävligt planerat och lite annorlunda än tidigare bilbränder. Vet inte vad jag ska tro. Det här är fan inte dumma förortskids som har tråkigt och bara tänder på en bil på måfå. Borde utredas som terrorism. Det här är ju nån form av politisk aktion. Kan inte tänka mig nåt annat.

Det är Terrorism. Men vem på politisk nivå kommer våga lyfta frågan.
Västra Götalands län är kört. Kalla in militären. Och nu får man allt ta och börja utvisa!
Citera
2018-08-14, 00:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
De har enligt uppgifter adidasbrallor och kastar sten mot polisen.. låter inte som NMR

Adidasbyxa låter som klädsel kriminalpolisen har då dom är ute och spanar vilket inte säger ett skit i dom här sammanhangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in