Citat:
Ursprungligen postat av
skn88
Inte omöjligt, rysarna verkar ju ha försökt påverka valet med attacker mot div partiers hemsidor.
Detta känns lite väl organiserat för att vara ett vanligt förortsupplopp, men kan även vara någon form av gäng aktivitet för att skrämma upp deras fiender, eftersom de verkar vara rätt selektiva med vilka fordon de ska tutta eld på.
Samtidigt är det synd att dessa valarbetare inte jobbat i de finare områdena som inte blivit så berörda av mångfalden.
Ryssland bör vi nog utesluta för, visst så skedde attackerna på ett koordinerat och snyggt sätt. Men de verkar vara lite för klumpiga för att ha utförts av en tränad underrättelsegrupp. Vilken försiktig agent skulle stå och gröpa ut gatsten mitt på gatan och riskera åka fast med andra svartklädda suspekta individer? Kasta sten på polis någon meter ifrån dem? En påverkansoperation skulle ha utförts mycket mer proffsigt, just denna utfördes ganska snyggt på sitt sätt.
Jag säger såhär, vän till mig som bor på gatan fick syn på dessa när de sprang iväg, enligt honom så såg de för biffiga ut för att vara vanliga ortengrabbar. Dessa var kraftiga killar med god fysik. Någon inhemsk gruppering tillhör de garanterat, NMR, IS-cell, you name it