2018-08-13, 23:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Till skillnad från dig så vet jag att motsatsen är fallet. Din teori hade kanske hållit för 10 år sedan. Vi är för långt gångna idag.

Du menar att folk skulle ta parti emot en modig tjej som säger ifrån bara därför att de är rasister?

Det tror inte jag. Särskilt inte som Hagwall gör ett så slemmigt intryck i videon.
Citera
2018-08-13, 23:32
Medlem
Mitt intryck av filmen: hon verkar normal, han verkar personlighetsstörd.
Citera
2018-08-13, 23:33
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Det som Martin Hagwall själv valde att ta upp i filmen som arabiska spelade in, din idiot.

Du vet mycket väl vad det hela handlar om. Du hoppas på att Hagwall ska hålla käft om judefrågan samtidigt som du vill att han ska driva den.

Du vill både ha kakan och äta den.

Jag hoppas inte på någonting, annat än att Kasselstrand & co. håller käft. Hagwall tog inte upp någonting själv, han förmåddes kommentera på basis av hennes anklagelse. Några erkännanden finns inte i klippet, och dessutom handlade det om Pinnochio-ljugnäsor, om vi nu överhuvudtaget skall låtsas att han satt upp några näsor.

Hysteriska blattehoror på Facebook ligger inte högt upp på min lista över pålitliga källor, om vi säger så.

Lyssna grabben, jag förstår att du vill sätta AfS i klaveret, men det kommer inte hända.
Citera
2018-08-13, 23:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas

Eller möjligen drogpåverkad.
Citera
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Judenäsan är så pass rolig att man vill ha mer av samma vara. Judenäsan är inkörsporten till tyngre varor, röda piller och annat. Vem kan undvika att dra på smilbanden till det här:
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/949/534/40e.jpg

Har man väl skrattat en gång så är man fast.

Oy Vey! Jag kan skratta varje dag åt Le Happy Merchant Memes. Och många andra har också gjort det.

Det betyder inte att de är på eran sida gällande eran "judefråga".
Citera
Bannlyst
Börjar lukta klassiskt sabotage av det här, skumt av kvinnan att skriva en wall of text på facebook bara för en konfrontation i verkligheten. Dessutom får ingen normal människa psykbryt helt random på främlingar på ett pendeltåg såvida personen är 1. En betalad sabotör 2. Sämsta dagen i sitt liv eller 3. Diagnos av något grövre slag. Men fortfarande, nazisten var ju helt rubbad i klippet, betedde sig som en psykopat. Han kunde ha använt en lämpligare approach än att framstå som en som precis ska spraya ner hela tåget.
Citera
2018-08-13, 23:35
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas

Nu glömmer du bort åsiktskorridoren och nyckelskramlararmén.
Citera
2018-08-13, 23:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du menar att folk skulle ta parti emot en modig tjej som säger ifrån bara därför att de är rasister?

Vi snackar inte Linda, 12, som säger ifrån mot dumma skinnskallar på bussen. Här snackar vi en Fatima, 26, islamist och vänsterfeminist, som vill sätta dit en svensk man för ingenting. Seriöst, vilken jävla verklighet lever du i där en normalfuntad svensk man tittar på detta klipp och tar parti för horan? Vakna, det är 2018!
Citera
2018-08-13, 23:37
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Jag hoppas inte på någonting, annat än att Kasselstrand & co. håller käft. Hagwall tog inte upp någonting själv, han förmåddes kommentera på basis av hennes anklagelse. Några erkännanden finns inte i klippet, och dessutom handlade det om Pinnochio-ljugnäsor, om vi nu överhuvudtaget skall låtsas att han satt upp några näsor.

Hysteriska blattehoror på Facebook ligger inte högt upp på min lista över pålitliga källor, om vi säger så.

Lyssna grabben, jag förstår att du vill sätta AfS i klaveret, men det kommer inte hända.

Han nämner ju specifikt att det handlar om en folkgrupp.

Hur ska man undgå att dra slutsatsen? Det är uppenbart för alla insatta att Le Happy Merchants näsa är inget annat än en nidbild av judar i allmänhet och giriga judar i synnerhet.
Citera
2018-08-13, 23:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Skitsnack. Näsan är kopierad från en judekarikatyr som förekommer också här på Flashback. På nassesajten som säljer den står det "Ljugnäsa med en rejäl krok."

Kan inte missförstås om man inte är imbecill.
Citera
2018-08-13, 23:39
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hagwall framstår däremot som en komplett idiot. Man tar sig för pannan och frågar hur AfS kan ha den här dåren som nummer 10 på sin riksdagslista, och om övriga kandidater håller samma höga kvalité.
Inte alls, pucko på dig själv.

Martin Hagwall har jag visserligen inte lyssnat på, men de övriga som presenteras hitintills håller alla mycket god kvalitet, i synnerhet - exempelvis - dagens talare Markus Jonsson (f.d. moderat)
https://www.youtube.com/watch?v=c_1KjVXvMgQ
Citera
2018-08-13, 23:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Han nämner ju specifikt att det handlar om en folkgrupp.

Nej du, han säger att det handlar om en "viss typ av person".

Citat:
Hur ska man undgå att dra slutsatsen? Det är uppenbart för alla insatta att Le Happy Merchants näsa är inget annat än en nidbild av judar i allmänhet och giriga judar i synnerhet.

Bevis att det var en "le happy merchant"-näsa? Nä, trodde väl det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in