2018-08-13, 23:26
Medlem
"konfronterar" i rubriken är ju en smyg komplimang till henne. Tycker någon svensk på tåget skulle sagt till henne att hon skämmer ut sig. Hon kan ju såklart inte veta hur man beter sig i Sverige..
Citera
2018-08-13, 23:28
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Att trakassera människor på tåget, filma dem och lägga upp dem på Judeboken med tillhörande nazistanklagelser och förtal tror jag faller inom ramen för hysteri.

Plus att reagera - hysteriskt - på en människa som frågar om en annan människa är ifrån Uzbekistan.
Citera
Avslutad
Afs är inte seriösa. Det började bra. Mem nu är de bara pinsamma.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Fast inga jävla normies kommer att fatta er om ni bara klistrar judenäsor!!!

Sorry. Jag ger upp. Ni kan kalla mig för "optics-fag" så mycket ni vill. Men ni är strategiskt handikappade. Ni kan inte ens hjälpa er själva.
Judenäsan är så pass rolig att man vill ha mer av samma vara. Judenäsan är inkörsporten till tyngre varor, röda piller och annat. Vem kan undvika att dra på smilbanden till det här:
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/949/534/40e.jpg

Har man väl skrattat en gång så är man fast.
Citera
Medlem
Den symboliserar en ljug näsa! pinocio!

Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Tackar för bilden! Näsan är alltså från denna nidbild av judar. https://en.rightpedia.info/w/images/4/48/Zsido_looking_to_the_left.jpg
Citera
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vilka judenäsor och vilka valaffischer?

Det som Martin Hagwall själv valde att ta upp i filmen som arabiska spelade in, din idiot.

Du vet mycket väl vad det hela handlar om. Du hoppas på att Hagwall ska hålla käft om judefrågan samtidigt som du vill att han ska driva den.

Du vill både ha kakan och äta den.
Citera
2018-08-13, 23:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom så tror jag att de flesta som ser klippet tycker att det var modigt av tjejen att säga ifrån.

Till skillnad från dig så vet jag att motsatsen är fallet. Din teori hade kanske hållit för 10 år sedan. Vi är för långt gångna idag.
Citera
2018-08-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja klistermärket med judenäsan lyser faktiskt med sin frånvaro i klippet. Borde hon inte filmat den om den fanns där?

Ja men han bekräftar ju i princip att han klistrar näsor på affischer i klippet!
Det har dessutom dykt upp andra bilder på "judenäsan" påklistrad på valaffischer för moderaterna, och det ser verkligen ut som traditionell nazi-propaganda från 30-talet.

Den här kvinnan visar på ett riktigt mod med att konfrontera AFS-nazisten, och att hon i stundens hetta inte lyckas pricka in alla detaljer för ett perfekt filmklipp är förståeligt. Hade hon gjort det hade ni säkert kommit med anklagelser om att verkar vara "för regisserat"!

AFS-ledamotens Martin Hagwalls mamma blev dessutom utesluten ur SD för antisemitism.

Hur många fakta behöver ni nazister för att fatta att denna AFS-ledamot är nazist (vilket ju ni förmodligen hoppas på också, fast ni inte vill att det kommer fram)
Citera
2018-08-13, 23:30
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Joo visst är det bra, men det är fan lika illa vänster extrimister beteer sig och hysterin som bedrivs där man bl.a försöker göra hans liv till ett helvete, ja menar vill man vara humanist och exemplarisk så får man väl bete sig som det också

Hon måste väl göra motstånd? Vinner nazzarna så kommer de tvinga ut henne ur landet.
Citera
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Finns det förresten ens några bevis på att snubben klistrat en judenäsa på affischen? Säger han det i videon? Tittade aldrig på hela videon.

Ingen aning. Och det hör inte till.

Varför tar han upp judenäsor i ett samtal med främmande?

Som sagt inte ens NMR:s kandidater skulle agera så här amatörmässigt under en valrörelse.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Joo visst är det bra, men det är fan lika illa vänster extrimister beteer sig och hysterin som bedrivs där man bl.a försöker göra hans liv till ett helvete, ja menar vill man vara humanist och exemplarisk så får man väl bete sig som det också

1. Det var extremt av honom att klistra upp näsor
2. Det var extremt av henne att filma honom och publicera det

De tyckte båda att de hade rätt.

Eftersom vi lever i en demokrati anser jag att båda hade rätt. Man ska få säga vad man vill.

Man får klistra upp näsor. Hur farligt kan det vara (oavsett bakomliggande värderingar)?
Man får även filma folk och lägga ut det på Facebook (känns dock mer tveksamt då det blir rent personligt).

En svår fråga.

Kan nog tänka mig att de två skulle kunna få en bra relation tillsammans.

"Opposites Attract."
Citera
2018-08-13, 23:32
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det är klart hon fattade, hon försökte väl få honom att försäga sig och börja babbla om judar.

försäga sig om vad? Varför står han inte för sin åsikt istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in