2018-08-13, 23:22
Medlem
Jag befinner mig just nu i Trollhättan.
Det har smällt hela kvällen.
Just nu brinner det bilar och skogen brinner för fullt.
Polis och brandkår på plats !
Citera
2018-08-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo det hade det. För det första kan man göra skit utan masker även om man tar en större risk. För det andra kan man använda mask även om det är förbjudet.
Så är det ju. En mask är lätt att ta på och av vid behov.
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennBob
Tror faktiskt att den äntligen blir ett skifte. Nu bor jag inte i GBG längre utan har flyttat ut från skräpet
S tid är över i GBG fr.o.m. 9 sept. För alltid.

Nu brinner det i Gårdsten och Tynnered också. Sommarlovet är snart slut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Självklart.
Stenkastning mot polis i Trollhättan och Falkenberg.

Låt de pumpa i hela Götaland under natten..här får ni in your face.! Vänsterliberalpack för att slå in på JustZlatans lingo.
Citera
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Din teori faller ju på sin egen orimlighet; om nu ryssar/nassar/högerextremister/whatever vill piska upp ut inför valet; varför i hela friden skulle dom då gå tillväga på ett sätt - ett antal koordinerade brandattentat - som inte alls är typiskt för förortsgängen?
För att det är smidigare att elda i stor skala och att det kanske anses räcka? Lite jobbigt om de måste smeta in sig i brun utan sol och och plugga in lite arabiska fraser att skrika. Om det nu är NMR så får man vara glad om de kan gå lite i otakt och dölja sina slipsar.

#ArnstadForPresident
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
vad tycker du låter mest troligt? att detta händer i flertalet städer samtidigt pekar ganska starkt mot politisk propaganda inför valet. högst otroligt att ett gäng ligister skulle samordna någonting destruktivt i så pass stor skala.

Så du har ingen mobil då? Hört talas om sms? Whats up? Finns lätt hur många sätt som helst att kommunicera på idag! Och att dessa ligister känner varandra, självklart gör de det!
Citera
2018-08-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
vad tycker du låter mest troligt? att detta händer i flertalet städer samtidigt pekar ganska starkt mot politisk propaganda inför valet. högst otroligt att ett gäng ligister skulle samordna någonting destruktivt i så pass stor skala.

Min vän, jag tror som dig. Ungdomar brukar göra såna hyss/pojkstreck varje år. Nu inför valet eskalerar det av någon anledning. Skulle inte förvåna mig om NMR/SD är i farten då Jörgen nasse påpassligt var på plats.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#PUTNU

Rymdkram.
Citera
Medlem
Läckert.....
https://www.facebook.com/robert.berntsson.921/posts/10156767604107577
Citera
Medlem
Styxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Kanske kunde vara läge att lämna dessa uppgifter till polisen?

Ja kanske. Men du vet.. det är inte mycket att gå på egentligen. Jag var rätt noga att inte kolla de här grabbarna i ögonen av förklarliga skäl. Det var rätt intensiv stämning.
Citera
2018-08-13, 23:25
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Var postas den bilden?
Har bara sett denna länken-tror det var det där forat där man kan radera sina inlägg till skillnad från flashback

https://voat.co/

Någon pratar inbördeskrig där-men kan ha varit någon annanstans som bilden kommer från
Citera
2018-08-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Det behöver inte finnas ett specifikt motiv. Det är deras kultur. Motiv till en intifada behöver inte vara något speciellt, räcker med att det var länge sedan förra intifadan. Koranen kräver det. Man vill visa sig starka och främja sina positioner gentemot infidels. Muslimerna ser det som att dom bedriver ett krig mot Sverige.

Sedan har det väl mycket med droghandel som ofta utgår från dessa islamdominerade bostadsområden. Drogpengarna måste in till IS. Därför behöver dom också upprätthålla en maktposition gentemot svenskar och polisen.

Det är ju unga människor det handlar om. Och de är nog mer ouppfostrade/försummade än religiöst indoktrinerade. Tror jag. Deras föräldrar bryr sig inte om dem och i brist på föräldrar så blir gangsters i orten deras förebilder.
Citera
2018-08-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Jag var på plats, kom gående när killarna i rånarluvor satte eld på bilar och sprang iväg. Det var garanterat killar från fredens religion som var igång.
Det förstår vi. Inga gripna som vanligt. Har en stenkastare någonsin gripits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in