2018-08-13, 23:18
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styxie
Jag mötte de här gossarna på vägen hem från hemköp. Då gick/halvsprang de upp mot badet med gatstenar i händerna.
När jag gick förbi så skrek de: "Gå hem! Det är inte mot er det är mot staten!" eller nåt liknande. Och de bröt på svenska även om de pratade "bra".

Kanske kunde vara läge att lämna dessa uppgifter till polisen?
Citera
2018-08-13, 23:18
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Har det rapporterats om attacker mot blåljus?

Självklart.
Stenkastning mot polis i Trollhättan och Falkenberg.
Citera
2018-08-13, 23:19
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag ska inte försöka mig på att analysera löpstilen. Någon annan kanske är bättre på sånt?

Räcker nog konstatera att de sprang därifrån i relativt ordnad trupp, startade på en angiven tidpunkt, 3v innan valet och på utanskapsområden enbart koordinerat.

Lokala förmågor gillar hänga runt och vifta och kucka upp sig tills polisen dyker upp och de tjattrar och har 10x mer hi5 och annat för sig.. och ska visa att de äger området inte springer i samförstånd som här.
Oavsett infantil militant grupp så kan de få ringar och trigga till fortsatt stök.. NMR gissar jag. Men förorterna är en krutdurk som väntar på tändning.. så hög risk för respons av de lokala gangsterns främst mot polisen som dyker upp ovälkommet.
Citera
2018-08-13, 23:21
Medlem
Idittfejss avatar
Kul med troll från SSU och skriver en massa strunt. Stenkastning och bilbränning är synonym bland utländska pojkar i förorten. Detta sker i princip varje sommar. Och det är inte något nytt fenomen!
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Nu får vissa av er för fan vässa er härinne, när har NMR någonsin eldat upp folks bilar? Dom skulle förmodligen inte komma levande ur Göteborgs förorter om dom skulle försöka det. Och flera vittnesuppgifter säger ju att dom pratade med brytning så försök tänka innan ni skriver tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, hade vi haft ett maskeringsförbud hade detta inte kunnat hända.

Jo det hade det. För det första kan man göra skit utan masker även om man tar en större risk. För det andra kan man använda mask även om det är förbjudet.
Citera
Medlem
AndersEklunds avatar
Jag var på plats, kom gående när killarna i rånarluvor satte eld på bilar och sprang iväg. Det var garanterat killar från fredens religion som var igång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Källa?
gp.se
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Är det inte eldningsförbud i Göteborg?

Ingen mening att SD driver valrörelse, det sköter dessa volontärer mycket bättre .
En koordinerad kaozattack mindre än en månad innan valet. Vad de vill uppnå kan man ju fråga sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad skulle motiv vara?
Det behöver inte finnas ett specifikt motiv. Det är deras kultur. Motiv till en intifada behöver inte vara något speciellt, räcker med att det var länge sedan förra intifadan. Koranen kräver det. Man vill visa sig starka och främja sina positioner gentemot infidels. Muslimerna ser det som att dom bedriver ett krig mot Sverige.

Sedan har det väl mycket med droghandel som ofta utgår från dessa islamdominerade bostadsområden. Drogpengarna måste in till IS. Därför behöver dom också upprätthålla en maktposition gentemot svenskar och polisen.
Citera
2018-08-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Är det inte eldningsförbud i Göteborg?

Ingen mening att SD driver valrörelse, det sköter dessa volontärer mycket bättre .

Jag tror att det är just desperata SD:are. Nu skälver de inför valet.
Citera
2018-08-13, 23:22
Medlem
Styxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabastu2018
På riktigt?! Vad tror du? Afs som springer runt?

Var de inne i torget innan de tände på?

Alltså man är ju inte askaxig när man kommer upp från trappan där vid torget med en kasse mat och man plötsligt är omringad av ett gäng maskerade svartklädda snubbar som plockar upp stenar och skriker åt en. Men de var iaf inte inne på Frölunda torg, för jag kom ut vid spårvagnshållplatsen och då hade jag gått ända från hemköp.

Så de kom väl från parkeringen där de tänt på, runt på andra sidan och sen upp mot badet och vidare mot de nybyggda husen uppe på höjden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in