2018-08-13, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad AfS supportrar glömmer, är att SD hade ungefär exakt samma politik som dem inför valet 2006 och 2010.

Efter 2010 så påbörjades en intensiv mediaoffensiv utan dess like där man vände upp och ner...

Jo jo jo. Visst.

Fast det finns inga antisemitiska åsikter som har uttryckts. Antisemitismen finns dessutom spridd överallt, inte minst bland invandrarna själva, eller hur? Det angrips inte. Räddas inte Sverige från invandringen slutar hela landet som islamistiskt och antisemitiskt. Hoppas AFS kan försvara sig såhär istället för att krypa inför packet och göra avbön. Svenskarna har inte tiden på sin sida längre. "Angrepp mot AFS" blir petitesser svenskarna måste lära sig att inte påverkas av för det är svenskarna som förlorar och de förlorar mer och mer.

ReiseReise, är du en svensk helt obrydd över massinvandringen? Eller är du en invandrare som skiter i hur det går för det svenska folket?
Citera
2018-08-13, 21:17
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Det behöver så klart inte grunda sig i ren antisemitism. Men du lär tänka på vilken bild vänstern har av nationella.

Och nu är det så att (vad jag vet) så har AfS inte profilerat sig som ett parti som vill driva "The JQ".

Just därför blir detta problematiskt. Skulle AfS vid sin lansering uttalat sig i dessa termer, så skulle detta så klart inte ha varit lika kontroversiellt.

Men nu riskerar fokusen att hamna där Kasselstrand kanske inte tänkt sig.

Pär Öberg, är jag säker, skulle ha betydligt enklare att hantera denna situation.

Och varför ska nationella bry sig om vad marxistgänget tycker?

Kasselstrand behöver inte hantera någonting uppenbarligen eftersom han har sagt att media kan skrika om "nazism" bäst fan dom vill.
Citera
2018-08-13, 21:18
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag tycker det är mycket konstigt att samma personer som var emot valfusket emot SD inte tycks ha något emot denna snubbens valsabotage

Att ge Kristersson en judenäsa är väl inte sabotage? Folk kan väl fortfarande se att det är Kristersson antar jag?

Han blir Kristerssonbergstein istället.
Citera
2018-08-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
När han sa att hon skulle fundera i två minuter på sin egen dumma fråga så blev hon ägd.

Hon blev inte det minsta ägd, nog en av få gånger en av dessa videor går rätt. Hon tappar aldrig sin tråd i det hela, är inte vulgär och ifrågasätter endast den infantile politikerns beteende.
Citera
2018-08-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Om din uppfattning är att tjejen blev "sönderägd" så är du rätt kass på att läsa av sociala situationer.
Visst jag kan erkänna att jag överdrev rätt duktigt där.
Citera
2018-08-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad AfS supportrar glömmer, är att SD hade ungefär exakt samma politik som dem inför valet 2006 och 2010.

Efter 2010 så påbörjades en intensiv mediaoffensiv utan dess like där man vände upp och ner på partiet.
det framkom rätt så mycket tvivelaktiga och ibland rent ondskefulla saker bland SD medlemmar som media fick fram. Partiet höll på att braka samman när vettigt folk som anslutit sig började tvivla. Åkesson var tvungen att gå på motoffensiv och lanserade hela "nolltoleransen", gjorde upp en tydlig riktlinje för vad som var okej och inte okej, och började rensa ut.

AfS kommer att råka ur för exakt samma offensiv, och då är det oerhört viktigt att Kasselstrand är 100% medveten om vad som bör gälla i partiet. Dessa antisemitiska åsikter tror jag helt klart att han vill få bort, det är återvandringen som de brinner för och allt annat är ett hinder. När pressen blir för svår så kommer även han att ta tag med hårdhandskarna för att få kontroll över partiet.

De första som kommer att slitas upp är just dessa nazistiska fasoner, så jag tror att det blir bye-bye för alla er i sinom tid.

Samma här, jag tror det flesta normala förlorade sin AfS oskuld vid denna händelse, deras marknadsföring kunde inte ha börjat bättre
Var ganska kul att läsa kvinnans facebook post, de flesta verkade ganska så förvirrade över vem som faktiskt låg bakom, i början syntes det till och mer flera anti-SD kommentarer som folk senare tillrättavisade, de flesta lär nog bara tro att partiet är någon systergren till NMR.

Här måste jag protestera, trots att jag inte är någon SD-kunnig.
De hade definitivt inte judenäsor i sin retorik 2010!
Citera
2018-08-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Utlänningen hoppades att "den mesige svensken" skulle vika sig såfort hon började tjaffsa. Istället var han lugn och sansad, vilket fick henne helt ur balans.

Om han blivit aggressiv eller gett med sig det minsta så hade hon huggit DIREKT. Nu fick hon istället fly med svansen mellan benen.

Åk hem förfan.

Han är inte ens svensk enligt din definition till att börja med, hans mamma Anna är en invandrare från Ungern. Samma Anna kan knappt svenska, trots att hon har bott i Sverige under en väldigt lång period.

Faktum är att tjejen är saklig och ifrågasätter endast mannens idioti, hon var aldrig ur balans.
Citera
2018-08-13, 21:23
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Han är inte ens svensk enligt din definition till att börja med, hans mamma Anna är en invandrare från Ungern. Samma Anna kan knappt svenska, trots att hon har bott i Sverige under en väldigt lång period.

Faktum är att tjejen är saklig och ifrågasätter endast mannens idioti, hon var aldrig ur balans.

Har inget emot europeiska invandrare, bortsett från balkan-muslimer. Problemet stavas MENA.
Citera
2018-08-13, 21:23
Medlem
Diskuterarns avatar
AfS är ute och cyklar. Går inte att jämföra med SD på något sätt. Vad har judenäsor med politik att göra?
Citera
2018-08-13, 21:24
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hon blev inte det minsta ägd, nog en av få gånger en av dessa videor går rätt. Hon tappar aldrig sin tråd i det hela, är inte vulgär och ifrågasätter endast den infantile politikerns beteende.
Nej hon blir som sagt frustrerad över att han inte ger sig och inte beter sig som den cuck hon hade förväntat sig. Hon börjar skrika till alla i vagnen om "nazister" som en hysterisk toka. Återvandringsverket får titta på hennes papper sen.
Citera
2018-08-13, 21:26
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Det jag ville framföra var att hade ni kallat någon som kritiserade muslimer i grupp för ”islamofob” eller ”muslimofob” och ifall nej varför då kalla någon som kritiserar judar för ”antisemit”.
Förstå mig inte fel, detta var riktigt dumt gjort av honom. När du är riksdagskandidat så förväntas mer.

Jag tycker båda är viktiga. Vilka är det som har banat väg för demoraliseringen utav Väst som har öppnat upp för massinvandring?
Jo, akademin, Hollywood och media.

EDIT : Jag undrar bara varför det anses ok att kritisera somalier, muslimer osv som kollektiv men inte judar. Förstå mig inte fel, jag är ingen judehatare men en debatt angående denna fråga är något som behövs.

Jag har aldrig sagt att de e ok att generalisera om någon grupp baserat på genetik/etiskt ursprung.

Du får gärna kritisera judendomen som religion men att rita rasistiska karikatyrer är inte en saklig kritik.

Kulturer, religion etc får man givetvis problematisera och kritisera. Någons hudfärg eller näsa är mer tveksamt ur ett intellektuellt perspektiv
Citera
2018-08-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Har inget emot europeiska invandrare, bortsett från balkan-muslimer. Problemet stavas MENA.

Problemet stavas Martin Hagwall, avkomma till Anna Hagwall som är antisemit och främlingsfientlig, trots att hon själv inte är etniskt svensk eller behärskar det svenska språket.

Vad du har emot och inte, det skiter jag fullständigt i. En vuxen man som utför valsabotage samtidigt som denne kandiderar för AfS, ja, det om något är bevis för ren och skär idioti. Sedan när blev det fräscht att sabotera genom att lägga "judenäsor" på saker och ting för att hävda korruption?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in