2018-08-13, 13:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Aha, det var ju bra, då ska jag sluta kritisera dem för detta.

Några exempel om man har facebook

De blandar allmänna budskap (Sverige skall hålla ihop, skola) med sådant om Stockholm (Boendeparkering, förfulning av staden med rivning och nya fula hus, )

https://www.facebook.com/SDStockholmsstad/photos/a.448154041980496.1073741825.182595121869724/1666047270191161/?type=3&theater
2018-08-13, 13:56
Medlem
Man behöver ju inte tvivla på vad S interna mätningar visar, som dom nu agrerar. Jag är rätt säker på att de visar att SD är större både totalt och bland LO medlemmar. Därav det hysteriska höger målandet av SD, höger spöke.
2018-08-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Några exempel om man har facebook

De blandar allmänna budskap (Sverige skall hålla ihop, skola) med sådant om Stockholm (Boendeparkering, förfulning av staden med rivning och nya fula hus, )

https://www.facebook.com/SDStockholmsstad/photos/a.448154041980496.1073741825.182595121869724/1666047270191161/?type=3&theater
De borde gå i skola hos NU, de har/hade talang för lite mer klatschiga budskap
2018-08-13, 14:16
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
De borde gå i skola hos NU, de har/hade talang för lite mer klatschiga budskap

Det är faktiskt ämnen som folk bryr sig om i Stockholm. Men de borde t.ex. ha "ingen förtur till bostäder för asylinvandrare". Det skulle locka många röster. Boendet är en stor fråga i sthlm. Trafiken också.
2018-08-13, 14:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Man behöver ju inte tvivla på vad S interna mätningar visar, som dom nu agrerar. Jag är rätt säker på att de visar att SD är större både totalt och bland LO medlemmar. Därav det hysteriska höger målandet av SD, höger spöke.

Deras undersökningar måste visa ett S på max 24 % för att berättiga deras desperation och flykt till nya arbeten. Vilket innebär ett SD på minst 26 % ?
2018-08-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det är faktiskt ämnen som folk bryr sig om i Stockholm. Men de borde t.ex. ha "ingen förtur till bostäder för asylinvandrare". Det skulle locka många röster. Boendet är en stor fråga i sthlm. Trafiken också.
Håller med (bor i Stockholm), det blir dyrt för medelklassen när de ska köpa bostäder till barnen - något som är en direkt följd av asylinvandringen. Men jag har ännu inte sett några riktigt vassa affischer på detta tema (eller något annat) Men det kanske jag som inte sett alla ännu.

För övrigt verkar DI;s PM NIlsson tro att Sd får 23%

Citat:
SD:s inflytande under mandatperioden har varit starkt. Ett 13-procentsparti i vågmästarställning har mycket makt. Ett 23-procentsparti har mer, dels formellt i kraft av riksdagsmandaten men också som opinionsbildare. Den legitimitet som uppstår kring ett stort parti har hittills bara S, C och M fått åtnjuta och de glömmer det aldrig. Nu är det SD:s tur.

Han förordar även integrering av SD, och verkar släppt S+M tanken. Se där, alltid något.

https://www.di.se/ledare/dags-att-integrera-sd/
Senast redigerad av Fnysington 2018-08-13 kl. 14:30.
2018-08-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Eftersom valet är draget till en vecka tidigare än förut så är det lite märkligt att det inte kommer fler mätningar. 2014 vällde det in mätningar vid det här laget. Kanske blir först andra halvan av augusti som det börjar ta fart på riktigt med opinionsmätningarna då.

Mätningar görs för fullt men de publiceras inte eftersom de gynnar SD. Någon enstaka mätning som visar dåligt för SD publiceras.
2018-08-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Mätningar görs för fullt men de publiceras inte eftersom de gynnar SD. Någon enstaka mätning som visar dåligt för SD publiceras.
Haha det vore ju en medial bomb. Men troligt.. njae?
2018-08-13, 14:50
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Håller med (bor i Stockholm), det blir dyrt för medelklassen när de ska köpa bostäder till barnen - något som är en direkt följd av asylinvandringen. Men jag har ännu inte sett några riktigt vassa affischer på detta tema (eller något annat) Men det kanske jag som inte sett alla ännu.
Han förordar även integrering av SD, och verkar släppt S+M tanken. Se där, alltid något.

SD Märsta har:
Nej till Moské
Nej till böneutrop
2018-08-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej jag hatar ingen men avskyr sverigedemokraternas så kallade politik. Nej igen jag tror inget utan konstaterar fakta mellan 17-25 procent är det som gäller förnärvarande. Håller också med Regelus att det är trenderna som är viktigast.

Inför valet 2014 var trenden för SD uppåt. Liksom idag.

Det är enbart i totalitära samhällen man förnekar fakta. Din värsta mardröm är att sozzarna förlorar sin makt. Vilket får dig att snurra lakan i din sömnlösa mardröm i sängen.

Det du totalt missat är att SD numera är en folkrörelse. Med SAP som driftkucku. Där deras anhängare numera hukar under politikens klimatförändring. Man kommer att bli översvämmade.

Vem vill rösta på ett parti som bevisligen haft både koncentrationsläger och steriliseringsprogam på sin agenda. Och samtidigt transformerar sin skuld till ett parti som inte på den tiden existerade. Bevisligen du och Löfven.

I dårarnas paradis är sanningen lögn. Och lögnen sanning.

I samma paradis är Sifo gud och Sentio beelzebub. Där facit val är en statistisk avvikelse eftersom Sifo är mest trovärdiga. Staten använder helt enkelt fel metod.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-08-13 kl. 15:10.
2018-08-13, 14:57
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

Det kan leda till en förändring inom näringslivet men jag tror de alltid velat tala med SD de har bara inte vågat för att inte få mediedrev och bojkottskampanjer mot sig.
2018-08-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius

Kan vara möjligt men är det verkligen så? Iofs inget förvånar mej längre i detta land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in