2018-08-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Förstår inte den där inställningen. Vad hindrar nationella från att exempelvis hyra, eller köpa, föreningslokaler? Ingenting, vad jag kan se. Är nationella så vana vid att förlora att man rent automatiskt beter sig som förlorare i varje läge? Varför går DFS runt och väntar på ytterligare några futtiga hundra tusen insamlade kronor så att man kan köpa sitt hus, när en handfull personer med jobb skulle kunna gå ihop och låna upp den återstående summan om det verkligen kniper? Det är inte just någon glödande kampvilja man ser hos DFS.

Jämför detta med exv. NMR:s enträgna organisering i Dalarna, eller AfS' offensiva försök att nå riksdagen. DFS är låg energi.
Det ligger i den nationella rörelsens natur att vara losers. Orsakerna till detta kan man spekulera i och är egentligen en säkert intressant tråd för sig men kortfattat är det troligen är en kombination med att rörelsen är marginaliserad och därför ofta drar till sig människor som inte har så mycket att förlora. Ett annat är den flera decennier långa propaganda som matat oss med att nationalister är udda människor, ofta perversa, våldsamma och kriminella. Tänk på hur nationalister utmålats i svensk film och tv-serier utöver nyhetsreportage. Jag kan komma på filmer där nationalister framställs som att vara psykotiskt våldsamma, äckliga (i en film åt en nationalist sin egen avföring) och så vidare. Allt det här formar också samhällets bild. Vinnare vill inte engagera sig i rörelser som ses som suspekta kufar av omgivningen.

Ett annat skäl är att rörelsen är och vill se sig som underdogs, man slår nerifrån och upp och då vill man vara förtryckt och bära offerkofta. Inga är så bra på att bära offerkofta som den nationella rörelsen.

Allt det här håller på att ändras dock, utvecklingen har pågått länge men skulle jag säga vad som var den stora markören för att en förändring har skett så var det Almedalen i år. Olika nationalistiska rörelser närmast tog över Almedalen och gjorde den till sin. Det här klippet är väldigt talande för hur en ganska stor del av den nationella rörelsen ser ut idag. Snygg vältalig kille som debatterar skickligt mot vänsterfeminist.

Magnus Söderman och Dan Eriksson tillhör den gamla nationella rörelsen. Den som såg sitt ljus då samhället, genom media och myndigheter, agerade med full kraft mot en liten marginaliserad rörelse och faktiskt ett tag trodde att de kunde krossa den för gott. De som inte var med förstår inte vilken repression det handlade om. Det ska personer som Söderman och Eriksson ha all heder av men kanske är det så att de tillhör en sort som blivit obsoleta i det nya politiska landskap som växt fram. Jag tror det bara är en tidsfråga innan det kommer fram yngre och smartare förmågor.

Vi lever i spännande tider.
Citera
2018-08-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Detta riktas alltså till folk som redan i stor utsträckning betalar DUBBLA medlemskap i DFS och SveGot.
Man sitter och skäller på folk som är medlemmar och donerar. Många har stått för dessa två jönsars försörjning under Motgift-åren med (jag själv är en av dem).

Nu skall deras medlemmar ha dåligt samvete om man har fräckheten att slänga en fin köttbit på grillen, när man jobbat stenhårt hela veckan för att få vardagen att gå ihop...

Varenda krona som man inte lägger på DFS skall man känna skam över.
Sektbeteende. Klassiskt sektbeteende.

Man kan ju förstå att sektledarna Dan och Magnus kör på den här linjen. Man verkar inte vilja ingjuta lust och kampvilja hos de som anslutit sig, utan det är skuld och skam för hela slanten (bokstavligen). Men att det är så många som låter sig hunsas och förnedras av människor som faktiskt inte är några föredömen, det går utanför min fattningsförmåga. Och även dugliga personer som Christoffer Dulny och Stefan Jacobsson, och andra, sitter och sjunger med. Förstår de inte att deras eget rykte svärtas? Om DFS och anhängare vill se detta som illvilligt förtal på trollnästet Flashback (märkligt att Flashback var helt okej fram till att DFS, Dan, Magnus och Conrad började kritiseras: både Dan och Conrad har ju tidigare skrivit ganska flitigt här) så får det väl vara så, konsekvenserna för föreningen är desamma ändå och kommer bli allt mer tydliga ju längre tiden går. DFS har ingen framtid och kan tråden få människor att i stället satsa på konstruktiva, verkliga lösningar är det bara välkommet. Sverige kommer inte att gå under för att DFS inte lyckas köpa ett Svenskarnas hus, det är bara Dan och Magnus som måste skaffa sig riktiga jobb, och det kan nog de flesta leva med.

Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Detta måste ske organiskt, och det kommer det att göra så småningom när situationen i Sverige blir ohållbar.
Jag är övertygad om att det sker redan nu i det tysta.

Det sker definitivt, både i det tysta och öppet. Man kan tycka vad man vill om NMR, men hur de har organiserat sig i Dalarna och hur hela familjer flyttat dit är inspirerande. De sitter inte och skriker i sina poddar om att folk gör för lite och skänker för lite, de kräver inte att människor ska försörja dem för att de själva är för fina för att arbeta. Över huvud taget finns det inga nationella sammanslutningar i Sverige som skramlar med tiggarburken som DFS och Dan och Magnus gör, och beter sig så osympatiskt när det kommer till de här frågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Det ligger i den nationella rörelsens natur att vara losers. Orsakerna till detta kan man spekulera i och är egentligen en säkert intressant tråd för sig men kortfattat är det troligen är en kombination med att rörelsen är marginaliserad och därför ofta drar till sig människor som inte har så mycket att förlora. Ett annat är den flera decennier långa propaganda som matat oss med att nationalister är udda människor, ofta perversa, våldsamma och kriminella. Tänk på hur nationalister utmålats i svensk film och tv-serier utöver nyhetsreportage. Jag kan komma på filmer där nationalister framställs som att vara psykotiskt våldsamma, äckliga (i en film åt en nationalist sin egen avföring) och så vidare. Allt det här formar också samhällets bild. Vinnare vill inte engagera sig i rörelser som ses som suspekta kufar av omgivningen.

Ett annat skäl är att rörelsen är och vill se sig som underdogs, man slår nerifrån och upp och då vill man vara förtryckt och bära offerkofta. Inga är så bra på att bära offerkofta som den nationella rörelsen.

Allt det här håller på att ändras dock, utvecklingen har pågått länge men skulle jag säga vad som var den stora markören för att en förändring har skett så var det Almedalen i år. Olika nationalistiska rörelser närmast tog över Almedalen och gjorde den till sin. Det här klippet är väldigt talande för hur en ganska stor del av den nationella rörelsen ser ut idag. Snygg vältalig kille som debatterar skickligt mot vänsterfeminist.

Magnus Söderman och Dan Eriksson tillhör den gamla nationella rörelsen. Den som såg sitt ljus då samhället, genom media och myndigheter, agerade med full kraft mot en liten marginaliserad rörelse och faktiskt ett tag trodde att de kunde krossa den för gott. De som inte var med förstår inte vilken repression det handlade om. Det ska personer som Söderman och Eriksson ha all heder av men kanske är det så att de tillhör en sort som blivit obsoleta i det nya politiska landskap som växt fram. Jag tror det bara är en tidsfråga innan det kommer fram yngre och smartare förmågor.

Spot on. Jag tror som du att Dan och Magnus nog håller på att bli obsoleta. Dagens tjugoåringar ser knappast DFS som något särskilt intressant alternativ när de funderar över var de ska organisera sig. De har ju ofta inte heller 700 spänn över vid månadens slut, så Dan är väl ändå inte intresserad...
Citera
2018-08-13, 13:32
Medlem
Citat:

Spot on. Jag tror som du att Dan och Magnus nog håller på att bli obsoleta. Dagens tjugoåringar ser knappast DFS som något särskilt intressant alternativ när de funderar över var de ska organisera sig. De har ju ofta inte heller 700 spänn över vid månadens slut, så Dan är väl ändå inte intresserad...

Inte bara bland 20-åringar. Dan och Magnus är ganska okända utanför DFS-sekten och dom 50 personer som läser den här tråden.

Dan Eriksson har omkring 2500 följare på twitter, ibland får han några likes, sällan någon som kommenterar det han skriver. Samma sak med Magnus Söderman som har 700 följare.

Jämför det med @Fnordspotting som har 13000 följare som har efterträtt Boris Benulic i Radio Bubbla (som åkte in på kåken). Fnordspotting har en helt annan dynamik på twitter med mängder av retweets, diskussion och likes. Samma sak med Verkpoddens/radio Länsman @Pontus Persson i med 8000 följare på twitter, mycket interagerande hela tiden.
Eller jämför med Alternativ för Sverige som kommit upp i 40000 följare på Facebook. Hög energi -hela tiden.

Det verkar som att Dan och Magnus förlitar sig på Motgiftarna/SvP-folket/veteraner från NSF-tiden och så vidare. Ingen vidare tillväxt helt enkelt. Men jag tror inte dom bryr sig.
Citera
2018-08-13, 13:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Vilken är filmen?
Senast redigerad av Dofterna 2018-08-13 kl. 13:54.
Citera
2018-08-13, 15:03
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det verkar som att Dan och Magnus förlitar sig på Motgiftarna/SvP-folket/veteraner från NSF-tiden och så vidare. Ingen vidare tillväxt helt enkelt. Men jag tror inte dom bryr sig.

Det var ju det som var själva poängen tänkte Dan med att starta en förening samt ett nytt medieprojekt med Ingrid & Conrad. Man skulle locka till sig fler nya medlemmar som inte haft historia i den nationella rörelsen förut och ändra sin approach lite. Det sa man under DFS lanseringskonferens, jag minns tyvärr inte ordagrant nu, men ville man vara en del av "folket" så kunde man inte fortsätta vända ryggen åt Sverigevännerna men istället bli en del av dessa. Sverigevännerna insinuerade man väl var Ingrid & Conrad samt deras publik då eftersom man lanserade DFS tillsammans med dem.

Tusentals, kanske tiotusentals nya medlemmar skulle det bli nu. Dan hade tidigare givetvis sett I&C lyssnarsiffror och såg att dom var mångt fler än Motgifts och hoppades få med sig alla dessa på tåget. Utgången verkar dock ha blivit att man står fortfarande still på tusen medlemmar som under Motgifts tiden och jag tror inte att särskilt många av dessa tusen stycken är gamla Motgifts veteraner som tidigare har varit med i SvP eller andra rörelser. Man fick inte med sig så många av I&C Sverigevänner som man hade hoppats på helt enkelt.

Det är inte särskilt konstigt heller egentligen. Sådana människor som man nu vänder sig till befinner sig väldigt tidigt i radikaliseringsprocessen och är inte införstådda med den uppoffring som lär behövas nu och i framtiden. Man lägger hellre den där nyköpta steken på grillen och lyssnar på Ingrid Sionistqvist gorma om hur muslimerna tar över världen och kanske swishar man en hundring till henne, men längre sträcker sig inte offerviljan för vårt folk.
Citera
2018-08-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Inte bara bland 20-åringar. Dan och Magnus är ganska okända utanför DFS-sekten och dom 50 personer som läser den här tråden.

Dan Eriksson har omkring 2500 följare på twitter, ibland får han några likes, sällan någon som kommenterar det han skriver. Samma sak med Magnus Söderman som har 700 följare.

Jämför det med @Fnordspotting som har 13000 följare som har efterträtt Boris Benulic i Radio Bubbla (som åkte in på kåken). Fnordspotting har en helt annan dynamik på twitter med mängder av retweets, diskussion och likes. Samma sak med Verkpoddens/radio Länsman @Pontus Persson i med 8000 följare på twitter, mycket interagerande hela tiden.
Eller jämför med Alternativ för Sverige som kommit upp i 40000 följare på Facebook. Hög energi -hela tiden.

Ditt inlägg ger en rätt bra beskrivning av hur det är. DFS/Svegot är inte en särskilt utåtriktad rörelse utan ett media som tilltalar redan övertygade nationalister i åldersgruppen 30 år och över. De gör dock bra saker, ska man komma ihåg, deras träffar är bra, enda sättet att komma framåt är att träffas.
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vilken är filmen?
Du citerar hela mitt inlägg så hur ska jag veta vad du syftar på? Idiot.

Ta en titt på filmer som Sökarna, 30 November, Tala Det Är Så Mörk med flera filmer som skildrar nationalister som psykotiska våldsgalningar, osäkra mobboffer och smyghomos. Vad gäller nationalisterna som bland annat åt bajs så var det en serie som gick i TV4 och har flera trådar på Flashback, bland annat den här. Det är den här typen av filmer som format folkets bild av invandringskritiker, inte konstigt att rörelsen drar till sig dårar och kufar mer än genomsnittet. De tror ju att de känner sig som hemma!
Senast redigerad av DoktorPest 2018-08-13 kl. 15:34.
Citera
2018-08-13, 15:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ditt inlägg ger en rätt bra beskrivning av hur det är. DFS/Svegot är inte en särskilt utåtriktad rörelse utan ett media som tilltalar redan övertygade nationalister i åldersgruppen 30 år och över. De gör dock bra saker, ska man komma ihåg, deras träffar är bra, enda sättet att komma framåt är att träffas.

Du citerar hela mitt inlägg så hur ska jag veta vad du syftar på? Idiot.

Ta en titt på filmer som Sökarna, 30 November, Tala Det Är Så Mörk med flera filmer som skildrar nationalister som psykotiska våldsgalningar eller osäkra mobboffer. Vad gäller nationalisterna som bland annat åt bajs så var det en serie som gick i TV4 och har flera trådar på Flashback, bland annat den här. Det är den här typen av filmer som format folkets bild av invandringskritiker, inte konstigt att rörelsen drar till sig dårar och kufar mer än genomsnittet. De tror ju att de känner sig som hemma!

Den som det åts bajs i. Sitter med telefonen, bökigt att redigera och därför citerades hela inlägget.
Tack för svaret i vilket fall.

Allt gott
Citera
2018-08-13, 15:41
Medlem
spyhinks avatar
Citat:

Nu ska jag rätta din okunskap lite.

Redan under mitten av 2000-talet så var det unga nationalister som kritiserade det gamla gardet från bl.a. Info-14!, NSF och till och med ND fick sig en släng av sleven av dåtidens unga nationalister. Så till den grad att Vavra Suk skrev en artikel om det hela. Vad som hände med dessa unga, entusiastiska kämpar vet man idag med facit i hand. Vissa är kvar men en hel del försvann efter några år. Samma sak upprepar sig gång på gång. På 80-talet tyckte den tidens nya generation nationalister att NRP-folk var dötråkiga. Sedan började UNS aktivera sig och ville inte ha med skinskallarna mot slutet av 90-talet. De var ju dekadenta! Även i slutet av 1940-talet ville personer inom Nordisk Ungdom avsätta Ledaren Sven Olov Lindholm och så har det hållit på. Alltid samma argument att den nya tidens nationalister är bättre och de äldre ska lämna plats för yngre förmågor. Inget fel i det, men upp till bevis också att man kan ta smällen att bli socialt stigmatiserade, uteslutna från fackföreningar och arbetslösa, uthängda i tidningar, skenrättegångar om HMF och så vidare.
Senast redigerad av spyhink 2018-08-13 kl. 15:44.
Citera
2018-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Nu ska jag rätta din okunskap lite.

Redan under mitten av 2000-talet så var det unga nationalister som kritiserade det gamla gardet från bl.a. Info-14!, NSF och till och med ND fick sig en släng av sleven av dåtidens unga nationalister. Så till den grad att Vavra Suk skrev en artikel om det hela. Vad som hände med dessa unga, entusiastiska kämpar vet man idag med facit i hand. Vissa är kvar men en hel del försvann efter några år. Samma sak upprepar sig gång på gång. På 80-talet tyckte den tidens nya generation nationalister att NRP-folk var dötråkiga. Sedan började UNS aktivera sig och ville inte ha med skinskallarna mot slutet av 90-talet. De var ju dekadenta! Även i slutet av 1940-talet ville personer inom Nordisk Ungdom avsätta Ledaren Sven Olov Lindholm och så har det hållit på. Alltid samma argument att den nya tidens nationalister är bättre och de äldre ska lämna plats för yngre förmågor. Inget fel i det, men upp till bevis också att man kan ta smällen att bli socialt stigmatiserade, uteslutna från fackföreningar och arbetslösa, uthängda i tidningar, skenrättegångar om HMF och så vidare.
Jag vet inte riktigt hur det du skriver motsäger det jag skrivit? Självfallet finns det inga brytpunkter med särskilda datum, det är en pågående process. Men jo, jag menar att "rörelsen" blir bättre och bättre. Givetvis har varje generation sina styrkor och svagheter men jag tror inte att rörelsen någonsin varit så socialt välanpassad och kaxig som idag, åtminstone inte i efterkrigstid. Eftersom du gör gällande att ha varit med länge så ska det i sammanhanget sägas att den rörelsen i stort fram till just mitten på 2000-talet bestått av anonyma postboxar och pseudonymer och de som var ansikten utåt var i de flesta fall udda problematiska människor.
Citera
2018-08-13, 19:04
Medlem
Patetiskt hur de sitter och shamar folk till att donera mera, mera, mera!
Gissar på att toppen av denna scam börjar närma sig och man skall mjölka ur så mycket som möjligt nu.

Eriksson tycker att man ej skall lägga pengar på oxfile, resor eller andra nöjen då det är pengar som kan gå till DFS.

Hur gör han själv?
Han lever på DFS, med Magnus och Conrad.

Unnar han sig en schnitzel, 6-pack folköl eller dyl tror ni? Resor till Tyskland (säkerligen finansiserade av DFS som affärsresor).
Är inte det också pengar som kunde lagts på detta otroligt viktiga projekt, det enda projektet som faktiskt räknas?

Som vanligt gäller andra regler för Direktör Eriksson!

Större usling får man leta efter.

Att megaidioten Conrad dragits in i detta förvånar mig inte ett dugg.
Som De Geer sa, han har hittat nya lekkamrater som är jämnåriga!

Var är alla nya medlemmar? Var inte hela tanken att man skulle ta till sig Ingrid och Kukrad och på så vis nå deras SD-lyssnare?
Nu lever man bara på samma gamla stötar som biter sig fast år efter år.

Var är folkrörelsen?
Citera
2018-08-13, 21:07
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Förstår inte den där inställningen. Vad hindrar nationella från att exempelvis hyra, eller köpa, föreningslokaler? Ingenting, vad jag kan se.
Problemet är att få ihop kamrater där det finns kapital och där vänskapen inte tar törn av ett ekonomiskt samarbete. Det är nästan ett måste att behandla det som ett företag...eller förening. Annars har det väl varit organiserandet som varit svårt, många här som misstror Dan och Magnus. Men över tusen familjer litar på dessa herrar. Ifall det är ett misstag kommer tiden få utröna.

Ifall du inte förstår problemet när nationella hyr lokaler så undrar jag vilken sten du har bott under?
Sen är ju nästa fråga varför vi ska betala hyra till någon annan än oss själva.

Citat:
Jämför detta med exv. NMR:s enträgna organisering i Dalarna, eller AfS' offensiva försök att nå riksdagen. DFS är låg energi.

DFS är inget parti, utan en förening. Finns ingen motivation att nå riksdagen eller hamna i rampljuset. Helt klart så har NMR gjort bra ifrån sig i Dalarna, hoppas de når framgång där i valet. Skulle dock inte vilja lägga alla äpplena i den korgen.

Citat:
Är väl inte riktigt sant men man har varit duktiga på att klanta bort det. NSF köpte en gård men försäkrade den inte och så brändes den ner. Nationella Alliansen köpte en lokal men föll samman i inre intriger och man gav bort lokalen för att bli av med den.
Där ser man, synd att det inte kunde förvaltas bättre. Materiellt värde som finns kvar är väl annars musik och litteratur, logik-förlag och midgårds-records har väl något i form av värde.
Citera
2018-08-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Problemet är att få ihop kamrater där det finns kapital och där vänskapen inte tar törn av ett ekonomiskt samarbete. Det är nästan ett måste att behandla det som ett företag...eller förening.

Nja, en föreningslokal i t.ex. en småstad eller på landsorten kräver inget större kapital. Det handlar väl om vilja, framför allt. Nordisk Ungdom har t.ex. haft egna lokaler (har kanske någon nu också).

Citat:
Annars har det väl varit organiserandet som varit svårt, många här som misstror Dan och Magnus.

Tycker du verkligen det är så underligt? Den här tråden är bitvis ganska hätsk mot Dan och Magnus men är hur man än ser det faktiskt ingen ogrundad smutskastningstråd. Det pekas på verkliga missförhållanden och brister i organisationen, inte minst ekonomiska sådana, och brist på transparens och medlemsinflytande. Det är inget som bara kan avfärdas. Att ingen i DFS styrelse har gått i svaromål ger också kritikerna vatten på deras kvarn.

Citat:
Men över tusen familjer litar på dessa herrar. Ifall det är ett misstag kommer tiden få utröna.

Tusen individer, om du tillåter att jag rättar dig. Viss skillnad. Och hur många av dessa har hunnit hoppa av?

Citat:
Ifall du inte förstår problemet när nationella hyr lokaler så undrar jag vilken sten du har bott under?
Sen är ju nästa fråga varför vi ska betala hyra till någon annan än oss själva.

Jag förstår säkerhetsproblemet, jag förstår också att det kan vara svårt att vara öppen med vilka man är. Det kan lösas genom att man håller lokalen hemlig och hyr in sig som en bulvanverksamhet (nu pratar jag inte DFS specifikt, utan om att gå ihop några nationella och hyra en lokal). Vilka andra problem finns det, menar du? Och varför ens fokusera på problemen?

Citat:
DFS är inget parti, utan en förening. Finns ingen motivation att nå riksdagen eller hamna i rampljuset.

Jag som trodde DFS skulle rädda Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in