Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 19:11
Medlem
Advokatsamfundets utredning är undermålig. Helt otroligt nog så anför Debbie att Rickard slängt allla fakturor från firman de anlitade. Helt osannolikt så klart. Att dessutom Samfundet tror på uppgiften att banken inte kan få fram uppgifter till vem betalning skett är uppseendeväckande.

Självklart kan banken det. Om inte borde deras oktroj OMEDELEBART dras in och verksamheten upphöra. Samfundet VET att uppgifterna går att få fram till vem de betalt men nöjer sig med lögnen/villfarelsen att uppgifterna inte går att få fram.

Bedrövligt!
Citera
2018-08-11, 23:38
Medlem
För att försöka motverka lite av de tråkiga slängarna som har förekommit här i tråden tycker jag att vi tillsammans sätter oss och tittar på lite film. Lördagskvällens film blir kort, men den är ändock underhållande. Filmens titel är Manetos. Castingen har varit utsökt. Huvudrollen (iofs den enda rollen) innehas av den nu i Sverige välkände Telia-chefen Rickard Damm.
Under filmens 2 min 7 sek hinner Rickard Damm, med stirrande och lite otäck blick, förklara för oss att det mer än hundraåriga huset (i Nacka) som han bebor med sin fru (Debbie Nujen), är dragigt och kallt. Han hinner också med att genera sin fru, detta genom att påpeka att hon är [extremt] oteknisk, men att hon ändå är kapabel att trycka på en knapp på klimatkontrollen som styr husets klimatanläggning, levererad av Manetos. Företaget har samarbete med bl a Telia och Stockholms Stad.

Så fram nu med popcornen! Sätt er lugnt tillbaka i bästa fåtöljen, dämpa belysningen och klicka på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=TiZ9JksJbl4
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-11 kl. 23:47.
Citera
2018-08-12, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För att försöka motverka lite av de tråkiga slängarna som har förekommit här i tråden tycker jag att vi tillsammans sätter oss och tittar på lite film. Lördagskvällens film blir kort, men den är ändock underhållande. Filmens titel är Manetos. Castingen har varit utsökt. Huvudrollen (iofs den enda rollen) innehas av den nu i Sverige välkände Telia-chefen Rickard Damm.
Under filmens 2 min 7 sek hinner Rickard Damm, med stirrande och lite otäck blick, förklara för oss att det mer än hundraåriga huset (i Nacka) som han bebor med sin fru (Debbie Nujen), är dragigt och kallt. Han hinner också med att genera sin fru, detta genom att påpeka att hon är [extremt] oteknisk, men att hon ändå är kapabel att trycka på en knapp på klimatkontrollen som styr husets klimatanläggning, levererad av Manetos. Företaget har samarbete med bl a Telia och Stockholms Stad.

Så fram nu med popcornen! Sätt er lugnt tillbaka i bästa fåtöljen, dämpa belysningen och klicka på länken nedan:

Ja det var något riktigt jobbigt i stämningen. Vad vet jag inte men han framstår som ganska annorlunda sitt vanliga jag.

Jag har skrivit ihop detta och lagt ut det på Gotlandswebben. Försökte ta i lite och komma bort från mina vanliga invecklade resonemang och vara lite mer pang på. Det är nog inte så hemskt många som läser på den sidan och det behövs fler gotlänningar som skriver där.

http://www.gotlandswebben.se/nyheter/gotland-fifflarnas-paradis-och-myglarnas-mecka/
Citera
2018-08-12, 08:13
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Vilken värdelös film, vad har han på sig? Hör någon vad han mumlar om?

Vad är ens Manetos? Är någon i klanen ägare/delägare? (Företaget tycks drivas av zigenare på pappret.)
Citera
2018-08-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ja det var något riktigt jobbigt i stämningen. Vad vet jag inte men han framstår som ganska annorlunda sitt vanliga jag.

Jag har skrivit ihop detta och lagt ut det på Gotlandswebben. Försökte ta i lite och komma bort från mina vanliga invecklade resonemang och vara lite mer pang på. Det är nog inte så hemskt många som läser på den sidan och det behövs fler gotlänningar som skriver där.

http://www.gotlandswebben.se/nyheter/gotland-fifflarnas-paradis-och-myglarnas-mecka/
Tack för länk och intressant läsning på Gotlandswebben!
Ja, det var pang på och det kanske behövs? Än så länge har jag inte hört om att gutarna med högafflar gått man ur huse i riktning mot Tingstäde för att "prata" med Nujens.

Jag känner inte i detalj till hur Putins planer för Gotland ser ut (eller om han ens har några planer för ön), men av det kamaraderi och den korrruption som alltmer framkommer om hur det går till på Gotland, så skulle jag vilja hävda att ön verkar mer akut hotad av "fienden mitt ibland er", än av en yttre fiende.

Ang Rickard Damm:
Jaså, du tycker inte du känner igen honom riktigt i klippet? Men han kanske kan agera som vore han nervös och obekväm? Som vore han stirrigt aspig? Vi kanske grovt underskattar Rickard Damms skådespelartalang?

Hoppas nån på EBM så småningom lägger upp filmklipp från de förhör rörande 'grovt skattebrott' som väntar honom och familjen. Då kan vi bättre bedöma denne svågers framtidsmöjligheter inom vita duken, när han till slut fått sparken från Telia.
Citera
2018-08-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Vilken värdelös film, vad har han på sig? Hör någon vad han mumlar om?

Vad är ens Manetos? Är någon i klanen ägare/delägare? (Företaget tycks drivas av zigenare på pappret.)
Filmen är som säljdokument för Manetos en total katastrof! Vem springer och köper en klimatanläggning från Manetos efter att ha sett det här? Ingen!

Men vi skall vara väldigt nöjda över att klippet finns. Jag skulle vara ännu nöjdare om nån kunnig kan se till att göra en kopia på den, ifall Telia och Manetos väljer att ta ned den från YT. Eftervärlden bör få möjlighet att kunna få se Svåger Dammråtta under de 2 minuterna filmen varar, vifta med sin högerhand, samtidigt som han stirrar och ler.
Citera
2018-08-12, 09:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Detta är nog de enda rörliga bilder jag sett av honom. Kan ju alltid ge lite insikt i personer man bara läser om. Det mest slående & lite obehagliga är att han aldrig verkar blinka. Den enda jag träffat med liknande blick var Ulf Elfving, han blinkade nästan aldrig heller & det var jättejobbigt att snacka med honom för man fixerade sig bara på avsaknaden av blinkningar.
Citera
2018-08-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är nog de enda rörliga bilder jag sett av honom. Kan ju alltid ge lite insikt i personer man bara läser om. Det mest slående & lite obehagliga är att han aldrig verkar blinka. Den enda jag träffat med liknande blick var Ulf Elfving, han blinkade nästan aldrig heller & det var jättejobbigt att snacka med honom för man fixerade sig bara på avsaknaden av blinkningar.
Nej, han blinkar inte.
Det blir lite som att vara mus och vara fixerad av kobrans blick. Fast jämförelsen haltar. Likt en orm är ålen långsmal. Och hal. Det är nog där Rickard Damms "alter ego" i djurvärlden står att finna..

Skoj att se att många har sett klippet, kanske både två och tre gånger? Kl 23 igår var det 294 visningar. Nu har det ökat med 80. Det tar sig..
Citera
2018-08-13, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Angående Byggnadsnämnden så är nästa möte den 12/9, innan dess möts arbetsutskottet där ärendepunkter som ska tas upp bestäms. Det kan ta lång tid innan nya ärenden kommer upp till beslut.

Nämnden (och tjänstemän) är överhopade av nya bygglovsansökningar och tillsynsärenden får stå tillbaka, rapporterades senast i veckan om detta i gotlandspressen.

Majoriteten består av S, V, Mp och Lars T (c) är oppositionens starke man (tidigare ordförande).

Skall försöka få reda på om det här ämnet på något sätt tas upp - det finns ju "Övriga frågor" och informationspunkt på dagordningen med där sådant som inte behöver protokollföras tas upp. Får jag fram något så rapporterar jag givetvis.

Det här har det inte varit några intressanta reaktioner på hitintills:

Citera
2018-08-13, 09:37
Medlem
YT-klippet på ca 2 min med den närmast statiske Telia-chefen Rickard Damm, gift med advokat Debbie Nujen, storasyster till Özz Nujen är plötsligt väldigt populärt. Kanske för att Rickard Damm är den berömda "Svågern"?

Den 11 aug kl 23 hade länken klickats 294 gånger sedan den lades upp i början av februari.
Idag den 13 aug kl 9 har den klickats 562 gånger.
Gissar att det inte bara är flashbackare, utan också folk inom Telia och Manetos som börjat intressera sig för den här egenartade uppvisningen av märkligt mänskligt beteende och ännu märkligare marknadsföring av en klimatanläggning. Det är ur säljsynpunkt en regelrätt katastrof, men det drar OffT att utveckla resonemang kring det.

Klicka på länken nedan för att se spektaklet
Citera
2018-08-13, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag tror inte att du riktigt har förstått vad Nujen-Akilovärendet handlar om. På Gotland finns uppskattningsvis hundratals byggnader som utförts utan alla nödvändiga tillstånd från kommun och/eller länsstyrelse. Det finns givetvis minst lika många potentiella ärenden om byggare som anlitat svart arbetskraft. Det har blivit legio i vårt samhälle. De rättsvårdande myndigheterna tar ogärna itu med sådana ärenden - de skulle då överhopas av arbete som skulle stjäla tid och utredningskapacitet från viktigare ärenden som t ex mord, misshandel och andra våldsbrott.

Är det svartbyggen och dylikt belastar det väl normalt inte polisen? Det är kommunen och, i tillämpliga fall, länsstyrelsen som utreder detta. Att mordutredningar av polisen (en statlig myndighet) skulle påverkas av att kommunen utreder bygglov låter inte helt korrekt?
Citera
2018-08-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Är det svartbyggen och dylikt belastar det väl normalt inte polisen? Det är kommunen och, i tillämpliga fall, länsstyrelsen som utreder detta. Att mordutredningar av polisen (en statlig myndighet) skulle påverkas av att kommunen utreder bygglov låter inte helt korrekt?

Ja att Byggnadsnämnden på Gotland är överhopad med ärenden är en evig visa som man får höra år efter år. Men VILL de undersöka "svartbyggen" så kan de vara nog så snabba och hårdhänta. Något som flera jag känner och även andra fått erfara. Mats Alyhr och hans olagliga lyktor som byggnadsnämnden slog till mot efter ett par veckor är ett känt exempel.

Jag tycker för min del att just eftersom Özz Nujen spelar stor roll som opinionsbildare gör det extra viktigt att man ser till att han följer lagar. Ingen gräddfil åt överheten!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in