2018-08-13, 11:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Låter som en bra ide (men det lär bli en del jobb och pill)
Jag hade gärna själv hjälpt till, men det kan bli lite problem om jag kanske åker på "semester" snart.
2018-08-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
Vore som sagt väldigt spännande att få fram en siffra på detta. Exakt hur stort är stödet? 15 %? 20% 25%? Jag tror ändå sossarna ligger kring 45% eller liknande bland LO-folket. Men troligtvis är LO så skraja att de hellre censurerar SD-uppgifterna och låtsas som om inget hänt än berättar hur läget ser ut.

Ser man till Handels och Kommunal så är nog rätt många (S) väljare fortfarande. Det intressanta är egentligen enbart några av industrifacken som Transport och Byggnads. Det är där som (SD) på allvar hotar med att ta över.
2018-08-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Klart vi ska. Förr trodde jag på ett valresultat för SD på närmare 30%; jag har ändrat mig då jag tror att AfS nu kommer in och därför stjäl ett gäng hardcore-SD:are som tycker SD har blivit för mesigt. Så jag tror att AfS snor 4pe. från SD och SD hamnar då på ett valresultat på 24% istf. 28%

SD 24% i valresultat. Solklart.

Jag kan inte se att AfS går särskilt bra, dom når inte ut. Jag tippar dom får mellan 1,1%---1,6% och ja dom tar några från SD, några från Soffan och några från NMR eller MED.

Dom gör SD en tjänst genom att vara mer radikala och i viss mån gör dom SD "rumsrent".

SD får mellan 22%---24% och det är inte illa.
2018-08-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Slutsats: Klimatalarmismen borde inte påverka opinionen särskilt mycket. Varje väljare som tänker efter lite måste inse det. Jag tror inte att (MP) kommer att vinna särskilt mycket och (SD) kommer inte att förlora särskilt mycket.

Dock är det så att vänstern och extremvänstern som häckar här på FB vill inte delta i några logiska diskussioner. Självklart är det som du summerar ingen vinner på att tjafsa och framför allt så finns det inte mycket att vinna hos Sverige.

Åkesson har 100% rätt i att det är bättre att påverka de stora bovarna än att sänka här från ingenting till ingenting. Hade Åkesson tyckt tvärtom hade de varit fel i vänsterextremisternas ögon. Inget att bry sig om helt enkelt.

De som klagar som värst har aldrig varit i en riktig storstad och sett de verkliga problemen. Utan det handlar endast om att gnälla på SD.
2018-08-13, 11:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är så klart intressant att klarlägga vilka OU som kommer närmast det verkliga valresultatet. En sådan undersökning kan läggas upp på olika sätt, eller som en kombination. Det man bör beakta är främst följande:

1) Vilka OU skall vara med? Alla är förstås bäst.

2) Vilka tidsintervall gäller? Hur många dagar/veckor/månader före valdagen? Skall man ha flera mätpunkter för att kunna se precision respektive avvikelser över tid? Här lär SCB skilja ut sig en del, emedan man mäter så sällan, men deras mätning blir förstås ändå en viktig mätpunkt.

3) Vad skall mätas? Är det träffsäkerhet vid en viss tidpunkt före valet för enskilda partier (i denna tråd SD) eller för alla partier sammantaget (den andra tråden)?

Klart intressant! Gör det!
2018-08-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte se att AfS går särskilt bra, dom når inte ut. Jag tippar dom får mellan 1,1%---1,6% och ja dom tar några från SD, några från Soffan och några från NMR eller MED.

Dom gör SD en tjänst genom att vara mer radikala och i viss mån gör dom SD "rumsrent".

SD får mellan 22%---24% och det är inte illa.

Jag tror dina bedömningar kommer att ligga nära valresultatet. Jag säger SD 23,5% (AfS 1,5%).

Med tanke på hur illa läget är i landet, är det dock inga siffror att glädjas över.
2018-08-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tror dina bedömningar kommer att ligga nära valresultatet. Jag säger SD 23,5% (AfS 1,5%).

Med tanke på hur illa läget är i landet, är det dock inga siffror att glädjas över.
Jag gissade på en nästan exakt fördubbling, i enlighet med empiri och god vetenskaplig praxis, men vi får se om jag varit för optimistisk. Nej håller med om att det finns för många utan självbevarelsedrift i det här landet fortfarande.
2018-08-13, 11:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Det har ju körts en, men resultaten kommer inte att offentliggöras förrän senare, kommer inte ihåg vem som höll i det.
Det är jag som håller i den som vi gjorde 3 mån innan val. Dom gissningarna offentliggör jag på valdagen som lovat.
Men klart vi ska ha en till när det bara är ett par dagar innan, precis som för 4 år sedan.
2018-08-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad

Håller med att det inte räcker för att ändra något nu omedelbart. Men det är en SPARK mot dom som förstört Sverige och det blir också en fingervisning för framtiden men hopp om ännu bättre siffror 2022.
Patriotism och nationalism istället för missriktad globalism.
2018-08-13, 11:48
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Det har ju körts en, men resultaten kommer inte att offentliggöras förrän senare, kommer inte ihåg vem som höll i det.

Den kan vi säkert redovisa separat (minns inte vem som höll i den?) *. Den hölls för ett bra tag sedan nu. Många nya har tillkommit i denna tråden sedan dess. Tycker vi kör på samma sätt som inför riksdagsvalet 2014. En gissning + en tydlig och hyfsat ingående motivation till varför vi tror så, annars blir det bara en tråd med en massa lösa siffror - inte så kul att läsa. Ca två veckor före valet borde vara perfekt att dra igång

* Edit: Kolgrill-ftw var det.
Senast redigerad av Smoothman 2018-08-13 kl. 12:13. Anledning: Edit
2018-08-13, 11:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vet inte riktigt SD:s strategi ifall AfS kommer på "riksdags-nivåer" (över 2,5 - 3 %) i OM?

Jag tror inte SD har någon uttalad strategi mot AfS. Varför skulle dom?
2018-08-13, 12:01
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag hade gärna själv hjälpt till, men det kan bli lite problem om jag kanske åker på "semester" snart.

Samma här, hade gärna hjälpt till, men har drabbats av dyskalkyli på sistone...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in