2018-08-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du skriver så illa att man knappt förstår dig. Men du skrev så här tidigare: "Ligger det i vatten så finns det endast ett fåtal hundar som klarar av att känna likfogt i vatten ( de var m på Kim W sök ) .."

Och precis där hängde jag på!

Förresten: Kan du infoga en länk som går till denne Peter B, hundförare i Östersund? Jag kan inte hitta honom.

Jag länkar inga namn på människor som inte har något m detta fall att göra . Min stavning är till stor del pga min mobil ber om ursäkt . Men det är ju knappast det som du ville veta .
Förresten glömde skriva att Psykiatri är mitt jobb. Och min sons lungsjukdom heter Pulmonell hypertension ... ska jag skicka länk hans läkares namn. ? Så du kan kolla upp att det stämmer ?
Citera
2018-08-12, 21:34
Medlem
Prinzessan har ju varit m längst här eller långa år iallafall ? En fråga till dig Prinzessan ..Hur uppfattade du bråket mellan Atervandsgränd och Reckn( namnet &#129300 kände du eller uppfattade du det som endast en slags smutskastning mellan dem och rent struntprat ? Ursäkta om du blivit bombad m dessa frågor under alla år men som sagt har mååånga sidor att läsa i kapp.
Citera
2018-08-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Prinzessan har ju varit m längst här eller långa år iallafall ? En fråga till dig Prinzessan ..Hur uppfattade du bråket mellan Atervandsgränd och Reckn( namnet &#129300 kände du eller uppfattade du det som endast en slags smutskastning mellan dem och rent struntprat ? Ursäkta om du blivit bombad m dessa frågor under alla år men som sagt har mååånga sidor att läsa i kapp.

Krumelurerna vet jag inte hur de hamnade där 😕siffrorna
Citera
2018-08-12, 22:05
Medlem
Citat:
Då är vi på spåret igen! Tiderna stämmer nog väldigt bra.
Trankärrsobservationerna gjordes, grovt, mellan 8 och 10. Vittnet: "Bilen var liten kombi, typ Golf, troligen mörkblå, lite äldre modell". Anordnades också skallgångar i området, men kanske inte utav m.r.
Har mer, men många är så otrevliga och paranoida så känner inte för att skriva. Ni vet ju bäst själva.
Citera
2018-08-12, 22:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Trankärrsobservationerna gjordes, grovt, mellan 8 och 10. Vittnet: "Bilen var liten kombi, typ Golf, troligen mörkblå, lite äldre modell". Anordnades också skallgångar i området, men kanske inte utav m.r.
Har mer, men många är så otrevliga och paranoida så känner inte för att skriva. Ni vet ju bäst själva.

Vi kan knappst veta bäst själva om sådant som vi inte vet något om. Har du mer och som kan vara till gagn för fallet ska du givetvis skriva ut det.

När det gäller tiden för Trankärrsvittnet har jag för mig att den var mer åt 08:00-snåret.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-12 kl. 22:14.
Citera
2018-08-12, 22:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Hej Rotvagen!

Först vill jag säga att det är så otroligt tråkigt och onödigt med alla dessa påhopp, ifrågasättanden och "befallningar", som man förväntas ska lyda av vissa. Du har nu också utsatts. Alla har rätt att skriva, spekulera och diskutera i tråden, och ingen ska säga åt andra vad de ska göra. Dina inlägg är lika mycket värda som andras. Stå på dig!

Jag tror de flesta i tråden - som varit med några år - tydligt minns "diskussionerna" mellan dessa två män. PU medgav att han kommit upp till PK:s lägenhet den aktuella natten/morgonen. Han har inte heller dementerat att han var skitig, hade rivsår osv, men menade i sina inlägg att anledningen till att han såg så ut, var för att han forcerat något buskage på vägen dit. Om inte PU hade medgivit dessa omständigheter, så kanske jag hade tvivlat - "ord mot ord". Men eftersom både PU:s och PK:s uppgifter sammanfaller på - åtminstone - dessa punkter, så utgår jag ifrån att de är sanna. Däremot behöver ju inte PU:s uppdykande och skitiga uppsyn behövt ha haft med Helenas försvinnande att göra. Men om PU:s upprivna tillstånd var sådant som PK beskrev det, så är jag nyfiken på vad som PU varit med om den natten. Atervandsgrand4 får gärna förklara igen.

Slutligen vill jag beklaga att din son är sjuk. och jag hoppas att han får ett så härligt liv som det bara går. Du ska dock inte behöva vända ut och in på ditt liv och "bevisa" vissa saker för att "behaga" vissa. Ofta spelar det ingen roll att man berättar sanningen; vissa kan inte ta in det ändå.

Kram.
Citera
2018-08-12, 22:36
Medlem
Apropå uppgiften om en upphittad ryggsäck samt upphittad sko i bäcken:
Om denna uppgift stämmer, vad är det för geni som bara slänger tillbaks prylarna???
För övrigt verkar det återigen igen pågå digital penismätning i denna tråd...
Citera
2018-08-12, 22:48
Medlem
Citat:
Vi kan knappst veta bäst själva om sådant som vi inte vet något om. Har du mer och som kan vara till gagn för fallet ska du givetvis skriva ut det.

När det gäller tiden för Trankärrsvittnet har jag för mig att den var mer åt 08:00-snåret.
Ca 8.30-8.45 vid den första iakttagelsen är rimligt enligt mina beräkningar. Bilen färdas, sakta, från E20-hållet genom Trankärr upp mot och vidare in i skogen. Ca 9.15-9.30 ser de bilen igen inne på skogsvägen bara några hundra meter från där den sågs tre kvart tidigare, på väg ut mot stora grusvägen. Bilen svänger där höger, mot lugnås/kusabron-hållet.
Ungefär så.
Citera
2018-08-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unipin
Apropå uppgiften om en upphittad ryggsäck samt upphittad sko i bäcken:
Om denna uppgift stämmer, vad är det för geni som bara slänger tillbaks prylarna???
För övrigt verkar det återigen igen pågå digital penismätning i denna tråd...
Man hittar mycket skit ute i naturen. Var ju sten och mineraler han var ute efter, inte en slemmig skinnklump eller sleten danssko.
Borde som någon skrev inte ta alltför stor tid och resurs att söka av området i fråga, är en ganska begränsad yta.
Citera
2018-08-12, 22:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ca 8.30-8.45 vid den första iakttagelsen är rimligt enligt mina beräkningar. Bilen färdas, sakta, från E20-hållet genom Trankärr upp mot och vidare in i skogen. Ca 9.15-9.30 ser de bilen igen inne på skogsvägen bara några hundra meter från där den sågs tre kvart tidigare, på väg ut mot stora grusvägen. Bilen svänger där höger, mot lugnås/kusabron-hållet.
Ungefär så.

Ok, tack! Det som Trankärrsvittnet också sa var ju att det var typ tre unga män i bilen som såg oroliga och stressade ut samt att bilen "gasade på". I övrigt tror jag att Pudelfrillan fick med resten.

Skulle du kunna visa exakt på plats om så vore fallet eller göra en sådan där snygg karta som Cockinson gjorde över Kohagen?
Citera
2018-08-12, 22:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har några tankar om var Helena kan ha dumpats, och jag för mitt resonemang utifrån vad vi hittills tror oss veta, bland annat baserat på vad vittnen har sagt. Jag ser två möjligheter:

1) Vänern. "Båthistorien" om han snubben som seglade på något mjukt och tungt mellan Dillö och Mariestad. Om snubben skulle ha seglat på Helena kan GW Perssons teori vara rätt. Dock är möjligheten stor att det var något annat som snubben seglade på. Tidsmässigt känns det oerhört tajt att hinna dumpa Helena i Vänern, särskilt som det i stort sett redan hade börjat ljusna. Ett rent panikagerande, i så fall - som dessutom lyckades.

2) Kusa-bäcken (Lugnås-berget). Det är många saker som gör det området intressant. Jag räknar upp dessa utan inbördes ordning. Alla behöver inte ha med fallet att göra, men kanske några. Allt har stått i media och i tråden.

* Användaren Viking711 ser en bil köra förbi ute vid Sjöängen strax före 03:00. Via den vägen kommer man till Lugnås samhälle och Lugnås-berget.
* D*niel Lilliesti*rna hade ett hus alldeles vid Kusa-bron, nära Kusa-bäcken. D*niel Lilliesti*rna umgicks med K*rl L*rsson, PU och en rad andra personer i den grupperingen.
* Trankärrsvittnet som såg en bil som tidigt på söndagsmorgonen hastigt kom körande ut från skogarna nere vid Trankärr (alltså i mycket nära anslutning till E20, Lugnås-berget och Kusa-bäcken). I bilen ska det ha suttit tre (har jag för mig) unga killar som såg oroliga och stressade ut. Jag har för mig att bilen var danskregistrerad (rätta mig om jag har fel).
* En amatörarkeolog (eller om det var en amatörgeolog) ska ha hittat en sönderfallen ryggsäck med kvinnoattiraljer i utmed Kusa-bäcken. Dessutom ska någon ha hittat en damsko på ungefär samma ställe.

Om jag ska välja en av dessa två varianter, väljer jag nummer 2. Och nu tänkte jag tipsa polisen igen (till någras stora förtret): Sätt samman en skallgångskedja bestående av cirka 50 personer, företrädesvis militärer, hemvärnsfolk och andra skogsvana människor. Med en meters lucka täcks ett område på cirka 50 meter. Sätt också in fyra för ändamålet tränande hundar, alltså en hund per tio meter för att i första hand sniffa efter mänskliga kvarlevor. Börja sedan vid Kusa-bäcken och sök av den ena sidan ner mot Trankärr. Vänd sedan där nere och ta den andra sidan tillbaka. Avståndet från Kusa-bron till Trankärr uppskattar jag till cirka en kilometer. Hela operationen bör vara avklarad på en dag. Givetvis ska operationen föregås av en noggrann planering.

Citat:
Man hittar mycket skit ute i naturen. Var ju sten och mineraler han var ute efter, inte en slemmig skinnklump eller sleten danssko.
Borde som någon skrev inte ta alltför stor tid och resurs att söka av området i fråga, är en ganska begränsad yta.

Bra där, området är ganska begränsat och jag var inne på det i min andra variant.
Citera
2018-08-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ok, tack! Det som Trankärrsvittnet också sa var ju att det var typ tre unga män i bilen som såg oroliga och stressade ut samt att bilen "gasade på". I övrigt tror jag att Pudelfrillan fick med resten.

Skulle du kunna visa exakt på plats om så vore fallet eller göra en sådan där snygg karta som Cockinson gjorde över Kohagen?
Behärskar inte den tekniken, men kan kolla på enirokartan och beskriva närmare. Kanske imorrn, eller dagen där efter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in