2018-08-12, 19:00
Medlem
Honan6s avatar
Vi vet att SD blev anhållen och förhörd på tisdagen och att han släpps utan restriktioner efter några timmar.

Vi vet inte om han "besiktigades" och inte om han berättade om sin resa till USA?
Vi vet inte om Polisen tog och buggade hans mobil och bil. Vi vet dock att de tog in bilen under veckan innan LW hittats.
Jag är rädd för att de inte gjorde något annat än att de höll ett litet förhör.
Citera
2018-08-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi vet att SD blev anhållen och förhörd på tisdagen och att han släpps utan restriktioner efter några timmar.

Vi vet inte om han "besiktigades" och inte om han berättade om sin resa till USA?
Vi vet inte om Polisen tog och buggade hans mobil och bil. Vi vet dock att de tog in bilen under veckan innan LW hittats.

Jag delar den oron.
Citera
2018-08-12, 19:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar den oron.

Det vore väl tjänstefel att inte göra en kroppsbesiktning så det utgår jag från att de gjorde
Senast redigerad av flixa81 2018-08-12 kl. 19:38. Anledning: Stavfel
Citera
2018-08-12, 19:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Om man inte gjorde mer än ett litet förhör med SD och sedan lät honom resa ur landet. Borde inte risken vara stor att han då som GM skulle ha kunnat ta tillfället i akt och dumpa bevis, typ mobil eller liknande med viktig information, någonstans långt borta där det förblir borta för svensk polis? Typ, de kan finkamma villaområdet hur mycket de vill för viktiga bevis är dumpade i en anonym trash bin på amerikansk flygplats? Det måste ju vara ett gyllene tillfälle att bli av med saker långt bort från BP. Eller, kan de ha haft nog på honom att på något vis kontrollera hans resa i det skedet?
Citera
2018-08-12, 19:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Om man inte gjorde mer än ett litet förhör med SD och sedan lät honom resa ur landet. Borde inte risken vara stor att han då som GM skulle ha kunnat ta tillfället i akt och dumpa bevis, typ mobil eller liknande med viktig information, någonstans långt borta där det förblir borta för svensk polis? Typ, de kan finkamma villaområdet hur mycket de vill för viktiga bevis är dumpade i en anonym trash bin på amerikansk flygplats? Det måste ju vara ett gyllene tillfälle att bli av med saker långt bort från BP. Eller, kan de ha haft nog på honom att på något vis kontrollera hans resa i det skedet?

De hade nog koll att han åkte
Citera
2018-08-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Min fördom om amerikaner är att majoriteten har nån slags religiös övertygelse.
Min fördom om amerikaner är att de lider av dubbelmoral.
Citera
2018-08-12, 20:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nää, men tillsammans med "allt det andra" de har på SD så skulle det räcka. De har inget på SD mer än historik med Lena. Han HAR inte haft kontakt med henne mordkvällen. Då skulle det räcka till sannolika. Inse detta!

Det är nog vad SD också försöker intala sig.
Citera
2018-08-12, 20:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Översiktsbild (från NA.se) över bostad fyndplats och även skogsområde där annat fynd gjorts:

https://minfil.com/u29052e3b3/ED6DCDDA-87EA-41F2-9BD1-3B9D52926059.jpeg
Det var den här länken jag tänkte på, ModestyBlaiser.

Din bild stämmer bättre än min - (som är det halvcirkel-formade skogspartier.)
Citera
2018-08-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var den här länken jag tänkte på, ModestyBlaiser.

Din bild stämmer bättre än min - (som är det halvcirkel-formade skogspartier.)

Men hur menar du med att FP:s av 'mobilen' matchar: det är ju olika platser markerade på de olika kartorna?
I samma 'kvarter' kanske men ändå en viss diff.
Citera
2018-08-12, 21:11
Medlem
Har nästintill gett upp att läsa ikapp efter lång tid med tjafs men har jag fattat saken rätt att man tror att någon plockas in i morgon måndag??
Citera
2018-08-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har nästintill gett upp att läsa ikapp efter lång tid med tjafs men har jag fattat saken rätt att man tror att någon plockas in i morgon måndag??

Stämmer. Så tros det. Detta pga att en med nästan total insyn i utredningen har presenterat nya fakta som med marginal kommer att räcka till sannolika skäl.
Och anledningen till att polisen låter den misstänkte ta del av uppgifterna i tråden och bara inte plockar in personen är den att det skulle vara för ansträngande för deras ob-ersättningsbudget, därför avvaktar man tills första bästa vardag så att man kan lägga ut gripet på morgonfikamötet.
Ungefär så har jag greppat det.😐
Citera
2018-08-12, 21:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ojsan, hoppas bara inte att det var min kommentar som ligger till grund för detta:

•MV postade ett antal inlägg i natt, ett par med verkligt tung info.

•Någon (minns ej vem) hoppades att GM snart skulle tas in för ytterligare förhör.

•Honan6 påpekade att polisen jobbar på budget och att man får avvakta till en vardag.

•Jag replikerade att det är måndag i morgon...

Ungefär så.

(Nu kan det för all del vara något annat du syftar på.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in