Citat:
Bra idé om att sätta in en sök kedja .Men tror du verkligen att ett 25 årigt mord är prioriterat? Och vad ska de leta efter ? Efter 25 år är endast skelettet kvar ( om ens det pga djur) och delarna ligger knappast öppet ? Kroppen är nedgrävd eller på sjöbotten och då måste det till tränade hundar ( efter 25 år har tom hundar svårt att hitta lukten av död människa) och eller ett massa grävande , eftersom hon inte är hittad så torde kroppen vara väl gömd .
Vet inte hur missing people jobbar? Familjen borde kanske kunna kontakta dem själva om det kommer in nya tips .Ring Polisen m dina funderingar ... du kan ju inte få mer än ett Nej isåfall 🤔
Vet inte hur missing people jobbar? Familjen borde kanske kunna kontakta dem själva om det kommer in nya tips .Ring Polisen m dina funderingar ... du kan ju inte få mer än ett Nej isåfall 🤔
Nej, ett 25 år gammalt mord är givetvis inte prioriterat, men eventuella skelettdelar i just det här området (i min variant "2") torde väl vara rena fullträffen! Vad hundar kan eller inte kan överlåter vi till expertisen, men de kan mer än vad du verkar begripa.
Återigen är det så att det enda som du gör är att kritisera, ifrågasätta och "dissa". Varje gång som jag kommer med analyser, tankar och förslag på åtgärder kommer du och börjar "såga" och göra narr av mig. Har du några egna analyser, förslag och konstruktiva tankar som kan få fallet framåt?
För övrigt: Har du något emot att jag utnyttjar min rätt att använda det fria ordet? Tänker jag för mycket? Är jag för analytisk? Har jag rent av "för mycket rätt"? Ligger jag sanningen för nära? Varje gång som jag utnyttjar min rätt att till exempel föreslå polisen åtgärder går du i taket. Kan inte jag få vara så "korkad" och "barnslig" som du tycker att jag är? Jag är säker på att polisen hittar svaret i nya förhör med de vittnen/alibin som är centrala i fallet kring personer som PU med flera. Och de informationer som jag räknade upp under punkt "2", anser jag är skäl nog att undersöka området utmed Kusa-bäcken noga. Om du vill att det här fallet ska klaras upp borde du applådera mina ansträngningar, men hela tiden "sågar och söndrar du". VARFÖR? Vad har fallet att förlora på nya förhör med vittnen/påstådda alibin och ett heltäckande sök i området kring Kusa-bäcken? Jag tror fortfarande att du känner ett obehag av min närvaro i tråden.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-12 kl. 19:32.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-12 kl. 19:32.