2018-08-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Nu har både Jimmie och Löfven haft sommartal.

Det ser ut att vara ganska stor skillnad mellan publikstorlekarna.

Bild: http://oi66.tinypic.com/11b3d43.jpg

Jisses. Och nästan bara gamlingar på Löfvens tal. Detta är ju ett publikt fiasko för honom.
Jag vill också minnas att Åkesson hade flest åhörare i Almedalen tidigare i sommar.
2018-08-12, 18:03
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag fattar att du är ologisk, okunnig och ointelligent. Det finns en populär tråd om harakiri-korvgubben och Petter du kan glänsa med den intellektuella skärpa i.
Ursäkta att jag hoppar in, men vad i resonemanget var det som var okunnigt och ologiskt?
2018-08-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Finns faktiskt inga belägg alls på att dessa partier växer.
Tro fan det om inga OU följer dom. Men den 9/9 får vi facit och jämfört med förra valet lär dom i alla fall vara större!
2018-08-12, 18:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Det finns många muppar här som tror att de är bättre statistiker än de som sitter och jobbar med det på SIFO. Och det skulle förvåna mig om någon av mupparna har läst en enda högskolepoäng i statistik. Men de tror att det går bra med lite plus och minus från lågstadiets matte. Ärkepuckon. Tror ni inte att SIFO hela tiden utvecklar sina mätmetoder. Att de viktar om väljargrupper, bland annat utifrån valresultatet 2014 just för att mäta väljaropinionen bäst. Men om man är paranoid är det lätt att tro att SIFO tillhör MSM och makten som alltid blåljuger för folket ...Under 17 procent och sjunkande som en sten, det är SD.

Många av oss här har studerat statistik och många av oss förutspådde valet 2014 mycket bättre än Sifo. Jag förutspådde 12 % och vann ett vad på det. Sifo sa på radio att SDs tak är 8 %. Men vi skall påminna dig om dina 17 % om fyra veckor.
2018-08-12, 18:22
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Tro fan det om inga OU följer dom. Men den 9/9 får vi facit och jämfört med förra valet lär dom i alla fall vara större!

Nu handlar inte denna tråden om AFS och det börjar bli lite tröttsamt med alla trådar ni spammar med propaganda för ny ND. Men om AFS har ett stort väljarstöd så syns det i tex att kategorin övrigt skulle öka markant. Och Yougov kommer särredovisa det partiet som kommer över 2% i två undersökningar i följd. Så är frågan ur världen nu?
2018-08-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Många av oss här har studerat statistik och många av oss förutspådde valet 2014 mycket bättre än Sifo. Jag förutspådde 12 % och vann ett vad på det. Sifo sa på radio att SDs tak är 8 %. Men vi skall påminna dig om dina 17 % om fyra veckor.
Så vilken data baserar du dina ”förutsägelser” på? Teblad eller kaffesump? Du kanske har en känsla för vinden. Och kanske kör upp ditt finger i någon kroppsöppning för att se hur valvindarna blåser. Säkert sådana undersökningsmetoder du lärde dig när du ”studerade” statistik. Om du är ett orkal så borde du kunna tjäna en förmögenhet på det. Betta allt du har vetja.
2018-08-12, 18:39
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Det finns många muppar här som tror att de är bättre statistiker än de som sitter och jobbar med det på SIFO. Och det skulle förvåna mig om någon av mupparna har läst en enda högskolepoäng i statistik. Men de tror att det går bra med lite plus och minus från lågstadiets matte. Ärkepuckon. Tror ni inte att SIFO hela tiden utvecklar sina mätmetoder. Att de viktar om väljargrupper, bland annat utifrån valresultatet 2014 just för att mäta väljaropinionen bäst. Men om man är paranoid är det lätt att tro att SIFO tillhör MSM och makten som alltid blåljuger för folket ...Under 17 procent och sjunkande som en sten, det är SD.

Om det är detta du tror på så belånar du ditt hus upp över taknocken och satsar vartenda öre på att du får rätt. I detta nu ger det 3.55 gånger pengarna hos Bettsson:
https://m.betsson.com/sv/odds/politik-och-naringsliv/sverige/svensk-politik
Seså, satsa nu allt du har på att du får rätt, du som är så säker på din sak. Det är ju gratis pengar för någon som är så säker som du är.

Vilken bortförklaring har du till att du tänker avstå?
2018-08-12, 18:43
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Så vilken data baserar du dina ”förutsägelser” på? Teblad eller kaffesump? Du kanske har en känsla för vinden. Och kanske kör upp ditt finger i någon kroppsöppning för att se hur valvindarna blåser. Säkert sådana undersökningsmetoder du lärde dig när du ”studerade” statistik. Om du är ett orkal så borde du kunna tjäna en förmögenhet på det. Betta allt du har vetja.

Om du följt tråden och ämnet så skulle du veta att oddsen är ganska låga, men om du tror på Sifo kan du få mycket bra odds. Seså, iväg och belåna huset och satsa allt på SD på 17 %. Du kan skryta om din nyvunna rikedom här den 10e.
2018-08-12, 18:46
Medlem
Citat:
Nu handlar inte denna tråden om AFS och det börjar bli lite tröttsamt med alla trådar ni spammar med propaganda för ny ND. Men om AFS har ett stort väljarstöd så syns det i tex att kategorin övrigt skulle öka markant. Och Yougov kommer särredovisa det partiet som kommer över 2% i två undersökningar i följd. Så är frågan ur världen nu?
Alltså... Jag nämnde AfS och MED som en möjlig förklaring till att SD faller tillbaka något just nu. Själv står jag och väger mellan SD och MED, egentligen stämmer MED perfekt med mina liberala-konservativa åsikter men samtidigt riskerar det att bli en bortkastad röst detta val.
2018-08-12, 18:46
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ja tröttsamt att varenda tråd är en afs-tråd nu. De ger afs dåligt rykte för flashbackarna tänker att med sådana supporters så måste det vara ett dåligt parti. det är därför SD är upp till 25 gånger större i OU.
2018-08-12, 18:48
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Om det är detta du tror på så belånar du ditt hus upp över taknocken och satsar vartenda öre på att du får rätt. I detta nu ger det 3.55 gånger pengarna hos Bettsson:
https://m.betsson.com/sv/odds/politik-och-naringsliv/sverige/svensk-politik
Seså, satsa nu allt du har på att du får rätt, du som är så säker på din sak. Det är ju gratis pengar för någon som är så säker som du är.

Vilken bortförklaring har du till att du tänker avstå?

Skrev nästan det samma som du
2018-08-12, 18:52
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Alltså... Jag nämnde AfS och MED som en möjlig förklaring till att SD faller tillbaka något just nu. Själv står jag och väger mellan SD och MED, egentligen stämmer MED perfekt med mina liberala-konservativa åsikter men samtidigt riskerar det att bli en bortkastad röst detta val.

Återigen det finns miljontals trådar om AFS just nu. Det finns inget som pekar på att det är därför SD sjunker. Kan lika gärna vara så att de har blivit överskattade i Yougov och Sentio tidigare och nu är det korrigerat eller att de tappat röster till soffan ELLER att de har tappat till andra partier däribland de två promille partierna du nämner.

Men det finns inga belägg för något av ovanstående utan krävs mer undersökningar innan några sådana mönster kan skönjas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in