Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Återigen en tråd med sträck-/non-stop körning där det tillåts att tanka, ta en färja en timme, ta ett snabbt matstopp osv. Är det non stop så är det max rödljus och stoppskyltar som kan accepteras. Så fort du kliver ur bilen är sträckan avslutad och en ny börjar när du sätter dig i bilen igen.
Problemet är ju bara att det inte skulle bli någon rolig tråd då. Det skulle gå från "vad är det längsta du kört?" till "vad är det längsta du kommit på en tank?" Dessutom skulle man få köra riktigt långsamt då också, för att få en tank att räcka så långt som möjligt - vilket gör att körtiden skulle orsaka trötthet långt innan man kommit så långt som man annars skulle kunnat. Låg fart och lång körtid förvärrar ju även dom andra faktorerna som blir ett problem nästa efter tankning - toabesök och hunger. Så det blir väl en definitionsfråga vilka stopp man ska tillåta och inte för att det ska bli "fair game".
Däremot om man kört en rutt som inkuderar en tur med färja eller ett matstopp på 30+ min, så är det ju helt klart utanför kriteriet för vad man kan anse ok för "längsta sträckkörning".
Tyvärr har jag dock inget att skryta med själv i denna kategori då min ekonomi inte tillåtit några längre turer. Men en 20-30 mil iaf har man väl kört helt i ett sträck då utan att ens tanka (såklart känner man då att man skulle orkat betydligt mer efter en sån tur)