2018-08-11, 22:48
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Du menar att det är värre när Örebro förlorar hemma mot BP än när IFK tar sin andra förlust mot Sirius hemma?

Det som är det pinsamma är det att GIF ligger före både IFK och ÖSK. AIK leder serien, Hammarby är 2:a och GIF Sundsvall är 7:a. Allt detta för att denna säsong håller Allsvenkan den lägsta nivå på länge.
Vad är konstigt med att AIK ligger 1:a?
2018-08-11, 22:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det tror jag att vi alla kan vara överens om. Och Bagarn har som sagt haft en rakryggad och ståndaktig åsikt genom de senaste åren att dessa beteenden inte hör hemma i klubben.

.

Bagarn har varit tydlig hela tiden t.o.m under Miiko-historien, som var ett lågvattenmärke i övrigt då alltför många MFF:are inte var så avståndstagande

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Inget alls.
2018-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Lyssna inte på honom han är bara bitter för att hans IFK Göteborg tokfloppar i år igen.
2018-08-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det tror jag att vi alla kan vara överens om. Och Bagarn har som sagt haft en rakryggad och ståndaktig åsikt genom de senaste åren att dessa beteenden inte hör hemma i klubben.
Bagarn ska ha en eloge.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad som är värre än det ena låter jag vara osagt. Dock slog ju faktiskt IFK Göteborg BP hemma och även Sundsvall. Hur man ska tolka det kan man givetvis avgöra själv, men nog borde ett lag som Örebro slå ett lag som BP när dom trots allt är fullt kapabla att hålla till i toppen av tabellen.
Örebro är absolut inget topplag.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag lite osäker men jag tror att MFF bröt kontraktet när han blev dömd. Nu har Sarfo överklagat till HR och säger sig ha nya vittnen.
Släng hn till gamarna.
Citat:
Då Malmö egentligen är klart mycket bättre an AIK. Dessutom är AIK en loser klubb.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Lyssna inte på honom han är bara bitter för att hans IFK Göteborg tokfloppar i år igen.
Mitt IFK Göteborg?
2018-08-12, 03:37
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Då Malmö egentligen är klart mycket bättre an AIK. Dessutom är AIK en loser klubb.
Du får komma tillbaka i november angående om AIK är en ”loserklubb”. Vinner vi guld är det dokumenterat omöjligt att påstå det, men om vi å andra sidan misslyckas att vinna med de förutsättningarna vi och resten av lagen, framförallt Malmö, fixat är jag beredd att hålla med om att vi är en ”loserklubb”.

Jag tycker att det är väsentligt svårt och ointressant att veta vilka på forumet som sympatiserar med vilka lag. Om Azdz har rätt i att du håller på IFK Göteborg kan jag tycka att du inte bör uttala dig om serieledarna. Istället borde du kanske ägna din tid åt att lyfta din egna klubb, som verkar behöva en del stöd, då IFK Göteborg säsongen 2018 är ett lag som förknippas med motgång, negativitet och oseriösa ledarskap.

Kanske är det IFK Göteborg som är den sämre, förlorande, klubben?*

*
2018-08-12, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nej nej, som du säger är det knappast hans fel, men säg att förlusterna fortsätter komma och lagen under knappar in...då finns det viss risk att Gren och co känner sig tvingade att ”agera”. Det skulle såklart gå helt stick i stäv med uttalandet om ”tålamod” inför säsongen.

Speaking of; är inte begrepp som ”tålamod”, ”processer” och ”det kommer ta tid” ruggigt obsoleta i dagens fotboll? Med tanke på vad som myntats från vår ledning sen vi gick upp får jag nästan kväljningar när jag hör de orden. En försvarsteknik som gör att man slår ifrån sig ansvaret om spelet ser dåligt ut.

Stating the bleeding obvious, men det är fan bara under träningsmatcher på försäsongen som man har råd att se ”ofärdiga” ut. Vid säsongsstart finns det inga ursäkter what so ever, utan då ska ett grundspel fan finnas.

Det är givetvis precis så, att det vid fler förluster i rad blir jobbigt med allt motstånd mot Poya, dock känner jag fortfarande att ilskan bland många (iaf dom som skriker högst) är mot Gren och inte Poya. Vi är många som inser att förluster mot ÖFK och Peking i dom två matcherna som kommer nu ändå inte är så mycket att säga om som det bottenlag vi är, det gäller bara att göra gedigna matcher.

Skulle vi dock sedan inte slå Dalkurd och inte Ellos hemma, då har vi spelat 21 matcher och då är risken gigantisk att det blir en paniklösning med sparkad tränare och allmänt rörigt. Vi får dock inte glömma att vi isf måste fortsätta betala Poyas lön med, frågan är om vi inte fortsatt pröjsar Lennartsson?

Vem ska ta över då? Det finns få tränare om ens någon som går in ett blåvitt på kval/nedflyttningsplats med nio matcher kvar och bara måste rädda oss.

Förövrigt avslutade vi säsongen 1970 senast vi åkte ur i Örebro, 2018 avslutas säsongen i... Örebro. Blir ju lättare att dra upp målen på en plastaskitmatta dock...

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fast man har tagit 7p på senaste 10 matcherna och vad jag har förstått har inte Poya ändrat på något i hur upplägget ser ut efter att det börjat gå käpprätt neråt. Man hör väldigt ofta från Göteborgs supportrar att materialet inte räcker till det sättet Poya vill spela sin fotboll så det är märkligt att han fortsätter envisas med att spela på ett visst sätt som uppenbarligen inte fungerar just nu.

Poya är väl också ansvarig för att ha velat ha in "spelande" backar som inte räcker till i höjdspelet. Så det är klart att han har ett ansvar i både materialet och hur man presterar på plan.

Med det sagt så tycker även jag att det hade varit fel att sparka honom, dock är det nog läge för Poya att utvärdera sig själv, släppa prestigen och komma tillbaka nästa säsong ännu starkare för just nu trots goda räddningsplankor så ska det inte se ut så här.

Stahre gjorde efter den där mardrömslika eftermiddagen i Gävle (något av det sämsta jag sett oss prestera under alla mina år på läktarna) en rockad, gav upp försöken med "finfotboll" och krigade oss kvar helt enkelt.
Poya kan ju göra nåt liknande och att han skulle vara för "stolt" för det tror jag inte alls.
Vi plockar ju in Degerlund mycket för sin vänsterfot men givetvis även för sin längd, det är ju också för sin längd som Sakor spelar.

Sakor ser annars oftast ut som den störste killen i ett pojklag som vuxit fortare än alla andra, han är en decimeter längre än övriga men har liksom inte hunnit få sin koordination att växa ikapp kroppen än...

Citat:
Jag hävdar bestämt att supporter till IFK gömmer sig bakom ord som mellanår, vi bygger nytt, vi måste sanera ekonomin och att materialet är inte bättre.
Men med den trupp man började säsongen med skulle ha tagit fler poäng. Så är det helt klart.

Det man kan konstatera är att Gren var en idiot som sparkade Stahre. Poya har absolut ansvar i dom usla resultaten som IFK visar upp.

Sparkandet av Stahre var udda ja, visst att det berodde på att det vid en förlängning hade krävts ett flerårskontrakt men det hade varit helt okej.
Många ogillade ju Stahre för att det var fegt, rätt tråkigt men vad tusan efter det första halvåret vann vi ju matcherna iaf. Ett Stahre-lett blåvitt hade antagligen vunnit 2015 och det mesta hade då sett annorlunda ut.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur kom det sig egentligen att det inte blev Brännström, han har väl tidigare varit pragmatisk och anpassat spel till material?
Joel Cedergren är kanske intresserad av en större (trots allt) miljö.

Man snackade ju med både Poya och Brännström, personligen har jag ingen aning om varför det inte blev den sistnämnda.

Cedergren tror jag inte hoppar på ett uppdrag hos en storklubb, iaf inte på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bagarn har varit tydlig hela tiden t.o.m under Miiko-historien, som var ett lågvattenmärke i övrigt då alltför många MFF:are inte var så avståndstagande

Det ska han ha en stor eloge för, medan många andra hade alla möjliga idiotiska ursäkter till att acceptera det stod han rakryggad och tog rejält avstånd!
2018-08-12, 11:03
Medlem
Keldons avatar
Östersund borta, vad ska man tro? När ska de börja tappa pga spelarförluster? KFF får jättegärna ta poäng för djurgården borta i nästa lär bli 0p.

I övrigt är det trevligt att se HybrisElfsborg krisa ordentligt. Tycker det varit tunnt med inlägg från Elfsborgare efter omgång 3 eller vad säger ni?
2018-08-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hej Superettan! Hänger ni på Blåvitt?

Helst inte, men jag tror nog varken vi eller ni åker ner... men med tanke på att typ allt går emot en nu när det gäller fotbollen så kanske det är bäst att hålla tyst.
2018-08-12, 11:45
Medlem
Vi behöver skrapa ihop typ 15 poäng till i år, vi har ändå en hel del matcher kvar där jag tycker att vi skall kunna begära vinst men det finns ju inga säkra 3-poängsmatcher i år. Får hoppas den nya norrmannen är något att ha för vår svagaste länk är vårt centrala mittfält(och sedan har vi vår akilleshäl, defensiva fasta).

Frågan är väl hur man skall formera laget när nyförvärven kommit in i det ordentligt. Tycker ju absolut inte att spelare som Seb och Paka skall värma bänk, inte heller Georgi. Affane, även om han gjorde en av sina bättre insatser mot Sirius(säger förvisso inte så mycket), är ju en som inte direkt känns given.

Skulle gjort mycket för att ha en spelare som Gurra i laget nu, då hade man kunnat spela Seb eller Paka på centralt mittfält, Seb tror jag hade varit helt ok där i vilket fall som helst, Paka blev ju typ skolad i ett 4-5-1/4-4-1-1 system där han spelade som 10a.

Söder borde väl vara tänkt som central anfallare, konkurrenssituationen i laget blev definitivt hårdare i detta fönstret.
2018-08-12, 12:00
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Poya är väl en ideolog? Försöker spela gladfotboll utan materialet för det, står fast vid sin tre backs linje (även om självaste Billy Nordström måste spela där), etc etc. Han är allt annat än en pragmatiker iallafall.

Poya övergår ju tämligen ofta till en 4-backslinje när det krävs? Speciellt är man behöver vara mer offensiva och skapa när det offensiva spelet inte alls funkar
2018-08-12, 15:39
Medlem
Citat:
Du får komma tillbaka i november angående om AIK är en ”loserklubb”. Vinner vi guld är det dokumenterat omöjligt att påstå det, men om vi å andra sidan misslyckas att vinna med de förutsättningarna vi och resten av lagen, framförallt Malmö, fixat är jag beredd att hålla med om att vi är en ”loserklubb”.

Jag tycker att det är väsentligt svårt och ointressant att veta vilka på forumet som sympatiserar med vilka lag. Om Azdz har rätt i att du håller på IFK Göteborg kan jag tycka att du inte bör uttala dig om serieledarna. Istället borde du kanske ägna din tid åt att lyfta din egna klubb, som verkar behöva en del stöd, då IFK Göteborg säsongen 2018 är ett lag som förknippas med motgång, negativitet och oseriösa ledarskap.

Kanske är det IFK Göteborg som är den sämre, förlorande, klubben?*

*
Ni supportrar gapar och skriker. Sett historiskt så har ni inte vunnit mycket. Eller ens satt avtryck i Europa.
En sann loserklubb.
Vem lyssnar på trollet Azdz?
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Skulle vi dock sedan inte slå Dalkurd och inte Ellos hemma, då har vi spelat 21 matcher och då är risken gigantisk att det blir en paniklösning med sparkad tränare och allmänt rörigt. Vi får dock inte glömma att vi isf måste fortsätta betala Poyas lön med, frågan är om vi inte fortsatt pröjsar Lennartsson?

Sparkandet av Stahre var udda ja, visst att det berodde på att det vid en förlängning hade krävts ett flerårskontrakt men det hade varit helt okej.
Många ogillade ju Stahre för att det var fegt, rätt tråkigt men vad tusan efter det första halvåret vann vi ju matcherna iaf. Ett Stahre-lett blåvitt hade antagligen vunnit 2015 och det mesta hade då sett annorlunda ut.
Med tanke på hur det sett ut under säsongen så är det faktskt inte en självklarhet att IFK slår Dalkurd.

Gren gjorde sig av med Sthare och efter det så har resulten var si och så för IFK.
Men det har det också varit sedan mitten på 90-talet
2018-08-12, 16:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Djurgårdens IF är så dåliga, och här är varför.

Andreas Isaksson har tyvärr segnat ihop. Han borde ha tagit sin vän Kim Källströms beslut och sluta på nån slags topp. Fruktansvärt trött i mål.

Une Larsson var en gång en lovande U21-landslagsman; någon man trodde skulle spela i A-landslaget. Idag är han en medioker allsvensk mittback - och en bedrövlig ytterback.

Vad hände där?

Jonas Olsson spelar med hjärta, men saknar helt hjärna. Borde också ha sagt adjö efter förra säsongen.

Kerim Mrabti hyllades av alla, men spelar idag för långt fram i banan (Beskyll Özcan Melkemichel för det) - och dessutom glider han runt. Det ska placeras bollar i krysset o.s.v.

Tydligt att han vill visa upp sig (Kontraktet går ut efter säsongen), men det blir bara fel. Halvhjärtade insatser.

"Karlis" Karlström gör en "Brommapojkarna", d.v.s. är lovande för att sedan totalt avstanna i utvecklingen. Sidleds-Danne har fått sin tronföljare.

Där på saknar Djurgården anfallare. Aliou Badji är enda alternativet, och han gör det bra, om än något kantig i sitt spel.

Varför har inte Bosse Andersson, sportchef, justerat laget så att man har fler alternativ framåt? Han tänker mest på pengar. Truppen är under all kritik, och det får han (Bosse) ta på sig.

Özcan Melkimichel spelar 4-4-2. Det säger egentligen allt om honom. Att spela ett 15-20 år gammalt spelsystem pekar på total inkompetens. Varför har han jobbet? Spelar Södertäljeligan in? Det finns en risk. Här måste DIF ta avstånd och stå starka.

Så hur löser man denna fadäs som kallas "DIF 2018"?

Man sparkar Bosse Andersson, tar in ett par forwards, bitchslappar BP-töntarna och gör dom till män, om man så måste dra ut ut pubishåret.

Man sparkar Özcan och anställer en profilerad tränare, likt Malmö gjorde med Rösler. Satsa på kvalitet på tränarposten. Låt det kosta.

Övriga åsikter om varför Djurgården misslyckas mottages.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in